شناسهٔ خبر: 11282518 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

استاندار همدان:

تلاش ما برگزاری اتخابات سالم و امن در استان برگزار شود

گروه اجتماعی: خوشبختانه تلاش مبنی بر برگزاری انتخابات در شرایط امن و در سلامت صورت گرفته و می‌گیرد و ایجاد بستر و زمینه مناسب برای بیان آزادانه نظر و رأی مردم را از وظایف دولت است.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از همدان، محمد‌ناصر نیکبخت، استاندار همدان سه‌شنبه، چهارم اسفند‌ماه در رونمایی از کتاب «کرسی‎های مادستان در بهارستان»، اظهار کرد: کتاب کرسی‌های مادستان در بهارستان کار ارزشمندی است و در کشور بی‎مانند است.

وی افزود: تألیف این کتاب نشانگر توجه به استان همدان و پیشینه آن است، فکری که به دنبال آن این کتاب تألیف شده، قابل تحسین و ارزشمند است، چراکه مؤلف کتاب به دنبال معرفی استان همدان بوده است، کتاب کرسی‎های مادستان در بهارستان در جمع و مراسمی معرفی و رونمایی شود، چراکه در استان همدان ژن همه افراد ژن تاریخ و شعر و ادبیات بوده و این مهم موجب خرسندی است.

استاندار همدان ادامه داد: تألیف این کتاب ایده و فکر ارزشمندی بوده است و در مسائل اجتماعی و سیاسی می‌تواند تأثیرگذار باشد، مردم استان همدان در عرصه قلم‎فرسایی، ادب، شعر و تاریخ و علاقمندی به مسائل اجتمایع و فرهنگی زبانزد هستند.

نیکبخت با بیان اینکه یکی از راه‌های بیان نظر صندوق رأی و انتخابات است، اضافه کرد: با برگزاری انتخابات نشان داده می‌شود که اراده و نظر مردم چیست؟ ایجاد بستر و زمینه مناسب برای بیان آزادانه نظر و رأی مردم را از وظایف دولت است و انتخابات محل بروز سلایق و انتخاب مردم است، باید شرایط یکسانی را برای مردم آماده کنیم تا انتخاب کنند؛ توجه دنیا به برگزاری انتخابات جمهوری اسلامی ایران است که مردم استان همدان همچون دیگر مناسبت‌ها حضوری گسترده و پرشور در انتخابات خواهند داشت.

وی همچنین خواستار مشارکت حداکثری مردم در انتخابات شد و تأکید کرد: مردم با مشارکت حداکثری انتخاب مناسبی را داشته باشند و رسانه‎ها در حضور حداکثری مردم نقش خوبی را دارند و در این باره تاکنون تلاش کرده‎اند، باید از دلسردی و دل‌نگرانی مردم پرهیز شود.

وی با بیان اینکه از درون حضور گسترده مردم نام هر کسی از صندوق رأی بیرون بیاید برای ما فرقی ندارد، گفت: خوشبختانه تلاش مبنی بر برگزاری انتخابات در شرایط امن و در سلامت صورت گرفته و می‌گیرد.

نیکبخت اظهار داد: در برگزاری انتخابات دو دسته مأموریت برگزاری و نظارت را بر عهده دارند، اجرای انتخابات با دولت و وزارت کشور است و نظارت هم بر عهده شورای نگهبان و هیئت نظارت استان‎هاست، به غیر از این دو دستگاه، دستگاه دیگری حق دخالت ندارد. هماهنگی و همکاری خوبی بین مجریان و ناظران انتخابات وجود دارد و از دل حماسه‎ها همیشه نتیجه خوبی بیرون می‎آید،ستاد انتخابات همدان ستادی فعال، پرکار، بی‎طرف و امانت‌دار است.

یادآور می‌شود، کتاب «کرسی‎های مادستان در بهارستان» تألیف محمد سهرابی است که به معرفی و بررسی دوره‎های مجلس و نمایندگان استان همدان قبل از انقلاب و بعد از انقلاب می‎پردازد، در حاشیه جلسه ستاد انتخاباتی استان همدان رونمایی شد، در این کتاب مجموعه نمایندگان استان همدان در مجلس شورای ملی،مجلس سنا و مجلس شورای اسلامی معرفی و دوره‎های مختلف مجلس قبل و بعد از انقلاب بررسی شده است.

نظر شما