شناسهٔ خبر: 11257641 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

216 شعبه آرای مردم گرگان را در انتخابات 7 اسفند جمع آوری می کنند

گرگان - ایرنا- فرماندار گرگان گفت: 216 شعبه در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری آرای مردم مرکز استان گلستان را جمع آوری می کنند که شامل 102 شعبه شهری و 114شعبه روستایی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز دوشنبه ایرنا یحیی خاکی در جلسه هیات اجرایی انتخابات شهرستان با بیان اینکه در این دوره از انتخابات در مرکز استان 396هزار نفر واجد شرایط رای هستند، اظهارداشت: تمام تلاش دست اندرکاران برگزاری انتخاباتی مردمی و قانونی است.
وی همچنین افزود که در این دوره تعداد شعب سیار از 15 به 9 شعبه کاهش یافته و نواقص احتمالی نیز به طور کامل رفع شده است.
فرماندار شهرستان گرگان اضافه کرد: به منظور فراهم نمودن امکانات و تجهیزات شعبه های اخذ رأی نیز سعی شد در حد امکان شعب از مسجد به مدرسه انتقال یابد تا هیچ خللی در روند برگزاری انتخابات بوجود نیاید.
وی گفت: در ادامه فرایند برگزاری انتخابات نشست های مستمر نیز با حوزه های فرعی آق قلا و وشمگیر برگزار و آموزش های لازم برای اعضای شعب و کاربران ارائه شده است.
خاکی در این جلسه که با حضور استاندار گلستان برگزار شد، همچنین یادآور شد: در این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی تعداد 37نفر در عرصه تبلیغات و رقابت های انتخاباتی حضور دارند.
وی افزود: برای نمایندگی پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری نیز در استان گلستان 16 نفر ثبت نام کردند که 6نفر انصراف داده، صلاحیت هفت نفر احراز نشد و سه نفر در رقابت های انتخاباتی حضور دارند.
انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری هفتم اسفند سال جاری به صورت همزمان در سراسر کشور برگزار می شود.
مردم حوزه انتخابیه گرگان و آق قلا دارای دو نماینده در مجلس شورای اسلامی هستند.
استان گلستان دارای شش حوزه انتخابیه اصلی و هفت کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است، همچنین مردم این استان دو نماینده در مجلس خبرگان رهبری دارند.

*** یکی از مبانی انتخابات امنیت آن است
علی اکبر قجری معاون فرماندار شهرستان آق قلا گفت: یکی از مبانی اصلی انتخابات، امنیت آن است.
وی در جلسه توجیهی مسئولان ستادهای انتخاباتی نامزدهای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی شهرستان، از امنیت و ایجاد شور و نشاط سیاسی و اجتماعی به عنوان مبانی اصلی انتخابات یاد کرد.
جانشین رئیس ستاد انتخابات آق قلا همچنین گفت که کلیه تمهیدات و اقدام های لازم جهت برگزاری هر چه باشکوه تر انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی در ۷ اسفند ماه پیش بینی شده است.
به گفته وی با توجه به تعامل و هماهنگی خوبی که بین هیاتهای اجرایی و نظارت شهرستان وجود دارد کلیه اقدامات لازم در حوزه امنیتی ، پشتیبانی ، اجرایی ، نیروی انسانی جهت برگزاری انتخابات سالم با حضور حداکثری مردم فراهم می باشد.
وی گفت: در انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی110 شعبه اخذ رأی در شهرستان پیش بینی شده است و حدود دو هزار نفر به عنوان مجریان انتخابات جهت حفظ و صیانت از آرای مردم فعالیت دارند.
آق قلا در شمال استان گلستان و در 15کیلومتری گرگان واقع است.
1648

نظر شما