شناسهٔ خبر: 11263370 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

انصراف 48نفر از نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی در گلستان

گرگان - ایرنا- رئیس ستاد انتخابات استان گلستان گفت: تا این لحظه تعداد 48 نفر از نامزدهای نمایندگی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان از ادامه رقابت انتخاباتی انصراف داده اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از ستاد انتخابات گلستان، علی اصغر طهماسبی ظهر دوشنبه اظهار داشت: هم اینک 125 نفر در عرصه رقابت های انتخاباتی مجلس دهم در استان فعالیت دارند.
وی با اشاره به 6 حوزه انتخابیه اصلی استان اضافه کرد: 20 نفر از حوزه انتخابیه گرگان و آق قلا، 5 نفر از حوزه انتخابیه گنبدکاووس، 5 نفر از حوزه انتخابیه کردکوی، ترکمن، گمیشان و بندرگز، 8 نفر از حوزه انتخابیه رامیان و آزادشهر، 5 نفر از حوزه انتخابیه علی آبادکتول و 5 نفر از حوزه انتخابیه مینودشت، کلاله، مراوه تپه و گالیکش انصراف داده اند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان افزود که در صورت تغییرات دیگر در تعداد نامزدهای انتخابات مجلس دهم، به مردم استان اطلاع رسانی خواهد شد.
وی همچنین با اشاره به پیش بینی یکهزار و 332 شعبه اخذرای در مناطق مختلف استان گلستان گفت: از این تعداد 526 شعبه در شهرها و 806 شعبه اخذ رأی در روستاهای استان مستقر می شود.
رئیس ستاد انتخابات استان گلستان افزود: در این بین حوزه انتخابیه گرگان و آق قلا با 111 شعبه اخذ رأی شهری و 105 شعبه روستایی، دارای بیشترین تعداد شعب اخذ رأی در بین 6 حوزه انتخابیه استان است.
استان گلستان یک میلیون و 850 هزار نفر جمعیت دارد که در 14 شهرستان شامل 29 شهر و 1008 روستا زندگی می کنند.
انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری هفتم اسفند سال جاری به صورت همزمان در سراسر کشور برگزار می شود.
از شش حوزه انتخابیه اصلی این استان هفت نماینده به مجلس شورای اسلامی و دو نماینده به مجلس خبرگان رهبری راه می یابند.
براساس اعلام ستاد انتخابات کشور، استان گلستان یک میلیون و 288 هزار و 536 نفر واجد شرایط رای دارد
6204/1648

نظر شما