شناسهٔ خبر: 11260074 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پیش بینی شعبه ویژه اخذ رأی اقلیت های دینی در گلستان

گرگان - ایرنا- دبیر ستاد انتخابات گلستان گفت: امسال برای اولین بار با تدابیر صورت گرفته یک صندوق ویژه اقلیت های دینی در گرگان در نظر گرفته شده است که آنها می توانند به نامزدهای مشخص اقلیت دینی خود که در سطح کشور مشخص شده اند، رأی دهند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از ستاد انتخابات استان حسن کاغذلو روز دوشنبه همچنین اظهار داشت که در این دوره جهت جلوگیری از بوجود آمدن هرگونه شائبه از صندوق های اخذ رأی نیمه شفاف استفاده خواهد شد که حجم آراء در آن مشخص است، اما امکان خواندن تعرفه ها از بیرون آن وجود ندارد.
به گفته وی تعرفه های اخذ رأی نیز به این صورت است که برای انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در کل استان تعرفه دو نفره و جهت انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه گرگان و آق قلا تعرفه دو نفره و در سایر حوزه های انتخابیه استان و برای صندوق ویژه اقلیت های دینی، تعرفه یک نفره وجود دارد.
وی ادامه داد: کلیه ملزومات سخت افزاری و نرم افزاری برگزاری انتخابات پیش بینی شده و در اختیار حوزه های انتخابیه استان قرار گرفته است.
براساس اعلام ستاد انتخابات کشور، استان گلستان یک میلیون و 288 هزار و 536 نفر واجد شرایط رای دارد.
برای جمع آوری آرای مردم استان در انتخابات هفتم اسفند سال جاری یک هزار و 332 شعبه اخذ رای در قالب شش حوزه انتخابیه اصلی پیش بینی شده است و افزون بر 19 هزار و 900 نفر عوامل اجرائی انتخابات هستند که با احتساب اعضای هیات نظارت و عوامل حفاظتی حدود 26 هزار نفر می شوند.
استان گلستان یک میلیون و 850 هزار نفر جمعیت دارد که در 14 شهرستان شامل 29 شهر و 1008 روستا زندگی می کنند.
انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری هفتم اسفند سال جاری به صورت همزمان در سراسر کشور برگزار می شود.
از شش حوزه انتخابیه اصلی این استان هفت نماینده به مجلس شورای اسلامی و دو نماینده به مجلس خبرگان رهبری راه می یابند.
1648

نظر شما