شناسهٔ خبر: 11255685 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

استان کرمانشاه 82 هزار رای اولی دارد

استان‌ها > کرمانشاه - ایسنا نوشت: دبیر ستاد انتخابات استان کرمانشاه گفت: بیش از 82 هزار نفر در استان کرمانشاه رای اولی هستند و امسال برای اولین بار در انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی شرکت خواهند کرد.

صاحب‌خبر -

امیر شاه‌آبادی تعداد واجدین شرایط رای دادن در استان کرمانشاه بر اساس آخرین اطلاعات را یک میلیون و 507 هزار نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد بیش از 82 هزار نفر رای اولی هستند.

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری کرمانشاه همچنین از وجود 31 حوزه انتخابیه در استان خبر داد و یادآوری کرد: از این تعداد شش حوزه انتخابیه اصلی و مابقی فرعی هستند.

شاه‌آبادی تعداد شعب اخذ رای در استان را نیز 1515 شعبه اعلام کرد و افزود: از این تعداد 905 شعبه ثابت و 609 شعبه سیار است.

به گفته این مسئول، یک شعبه اخذ رای هم برای اقلیت‌های مذهبی در مرکز استان در نظر گرفته شده است.

وی بیان کرد: 30 هزار نفر در استان کرمانشاه کار اجرای انتخابات را بر عهده دارند و تعداد زیادی هم نظارت و بازرسی را انجام می‌دهند.

دبیر ستاد انتخابات استان کرمانشاه از فراهم شدن کلیه بسترها و ملزومات انتخابات در استان خبر داد و تاکید کرد: آنقدر برای برپایی انتخابات آماده هستیم که اگر بگویند انتخابات فردا برگزار شود، آمادگی داریم.

شاه‌آبادی خاطرنشان کرد: تعرفه‌های رای هم به اندازه و به میزان کافی وارد استان شده و بین شهرستان‌ها توزیع شده است.

وی بیان کرد: تجهیزات مورد نیاز اجرای انتخابات نیز فراهم شده و نیروهای اجرایی آموزش لازم را دیده‌اند.

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری کرمانشاه در ادامه از انصراف یک کاندیدا در حوزه انتخابیه اسلام‌آبادغرب و دالاهو خبر داد و اظهار کرد: تا این لحظه 101 کاندیدای انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان داریم.

به گفته این مسئول، طی چند روز اخیر هیچ فرد جدیدی تایید صلاحیت نشده و به جمع کاندیداهای استان اضافه نشده است.

شاه‌آبادی در خصوص تخلفات انتخاباتی هم یادآوری کرد: قطعا تخلف انتخاباتی داریم، اما بیشتر در حد تخلفات تبلیغاتی است.

وی ادامه داد: این تخلفات چندان جدی نبوده و در سطح فرمانداری‌ها حل شده است.

دیبر ستاد انتخابات استان کرمانشاه اظهار کرد: نظارت بر شیوه تبلیغات کاندیداها همچنان ادامه دارد و با افراد متخلف برخورد می‌شود.

 

برچسب‌ها:

نظر شما