شناسهٔ خبر: 68680482 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

۶ محکوم به قصاص نفس به عشق امام حسین (ع) بخشیده شدند

رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: در راستای پویش به عشق امام حسین (ع) می‌بخشم، ۶ محکوم به قصاص نفس با رضایت قطعی اولیای دم، از قصاص رهایی یافتند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد و به نقل از دادگستری استان یزد، حجت الاسلام حسین طهماسبی با اشاره به بخشش ۵ زندانی محکوم به قصاص نفس در زندان مرکزی یزد و یک محکوم در زندان شهرستان اردکان در راستای پویش به عشق امام حسین (ع) می‌بخشم، اظهار کرد: با تلاش شعبه صلحی شورای حل اختلاف شماره ۳۱ مستقر در زندان مرکزی یزد و شعبه صلحی شورای حل اختلاف شماره ۵ شهرستان اردکان با مشارکت و همکاری هیأت‌های مذهبی در ایام محرم و صفر و ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالحسین (ع) به ۶ نفر زندگی دوباره بخشیده شد.

وی با تشکر از خانواده‌های اولیا دم به خاطر ترویج فرهنگ گذشت و رأفت اسلامی، افزود: اقدام خداپسندانه و کریمانه خانواده‌های اولیا دم، نشان از ایمان و صبر جزیل این خانواده‌ها و ارادت آنها به خاندان عصمت و طهارت علیهم السلام به ویژه سرور و سالار شهیدان امام حسین علیه السلام دارد.

رئیس دادگستری استان یزد تصریح کرد: امید که محکومین بخشیده شده با تأسی به آموزه‌های غنی فرهنگ اسلامی مسیر صحیح زندگی خود را انتخاب کرده و قدردان این گذشت باشند.

طهماسبی از سازش ۵۳ درصدی در پرونده‌های قبل سازش در استان یزد خبر داد و گفت: در دو ماه اخیر از ۴ هزار و ۶۸۴ فقره پرونده قابل سازش وارده به مجموعه شورای‌های حل اختلاف استان یزد، ۲ هزار و ۴۸۷ فقره منتهی به سازش شده است که این امر نشان از ۵۳ درصد سازش در پرونده‌های وارده به مجموعه شورای حل اختلاف دارد.

نظر شما