شناسهٔ خبر: 1116162 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: پرس تی‌وی | لینک خبر

مالکی: عراق به گورستان داعش تبدیل خواهد شد

نوری المالکی، نخست وزیر فعلی عراق، قول داده است این کشور به گورستانی برای تروریست‌های داعش تبدیل خواهد شد.

صاحب‌خبر -

نوری المالکی، نخست وزیر فعلی عراق، قول داده است این کشور به گورستانی برای تروریست‌های داعش تبدیل خواهد شد.

مالکی که آخرین روزهای خود را در قدرت می‌گذارند، این اظهارات را روز دوشنبه (۱۰ شهریور، ۱ سپتامبر) در دیدار از شهر آمرلی در شمال عراق بیان کرد که به تازگی آزاد شده است.

نخست وزیر عراق در سخنرانی تلویزیونی خود گفت: «عراق به گورستان [داعش] تبدیل خواهد شد.»

نیروهای عراقی روز یک‌شنبه شهر آمرلی که در آن هزاران تن از اقلیت ترکمن شیعه دو ماه در محاصره تروریست‌های تکفیری داعش بودند را آزاد کردند.

حصر شهر آمرلی با بمباران مواضع شبه‌نظامیان داعش شکسته شد. این عملیات روز شنبه هنگامی آغاز شد که نیروهای عراق و مبارزان پیشمرگه کرد از دو جبهه به مواضع گروه تکفیری داعش حمله کردند.

پیش‌تر سازمان ملل هشدار داده بود اگر اقدام فوری برای نجات ساکنان ترکمن شهر آمرلی انجام نشود، تروریست‌های تکفیری داعش آن‌ها را قتل‌عام خواهند کرد.

در همین حال، نیروهای پیشمرگه کرد شهرهای زمار و سلیمان بک را از تروریست‌های تکفیری پس گرفتند.

تروریست‌های داعش مرتکب جنایات هولناکی از جمله اعدام جمعی غیرنظامیان عراق و نیروهای امنیتی این کشور در مناطق تحت اشغال خود شده‌اند.

سربازان ارتش عراق در جبهه‌های مختلف با شبه‌نظامیان تکفیری داعش به شدت درگیر هستند و تا کنون موفق شده‌اند نیروهای این گروه را از چند منطقه بیرون برانند.

مقام‌های ارشد بغداد عربستان سعودی و قطر و برخی از کشورهای عرب خلیج فارس را عامل افزایش تروریسم در عراق می‌دانند. 

گروه تروریستی داعش با سازمان‌های اطلاعاتی عربستان سعودی ارتباط دارد و گفته می‌شود به طور غیرمستقیم از سوی رژیم اسرائیل حمایت می‌شود.

م ف/آ س
 

نظر شما