شناسهٔ خبر: 10181915 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

امام جمعه اصفهان: انتقام شهادت شیخ نمر گرفته خواهد شد

اصفهان - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان در پی شهادت آیت الله شیخ نمر باقر النمر، روحانی و رهبر مذهبی شیعیان عربستان سعودی به دست رژیم آل سعود ابراز اطمینان کرد که انتقام شهادت این عالم مبارز گرفته خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد عصر شنبه با صدور بیانیه ای تصریح کرد: بطور قطع پیامدهای این جنایت هولناک برای رژیم آل سعود بسیار سنگین خواهد بود.
وی اضافه کرد: این حرکت حکام جنایتکار آل سعود که عمق بی تدبیری را نشان می دهد نوعی انتقام گیری از شکست های اخیرشان در کشورهای منطقه بود اما با این عمل راه نابودی خود را هموار کردند و بطور قطع انتقام شهادت آیت الله شیخ نمر این عالم مبارز گرفته خواهد شد و پاسخی دندان شکن دریافت خواهند کرد.
امام جمعه اصفهان افزود: با کمال تأسف و تأثر، رژیم سفاک و خون آشام سعودی پس از کشتن هزاران انسان بی گناه در یمن، این بار دست کثیف خود را به خون یکی از بندگان بی گناه، مظلوم و آزاده یعنی آیت الله شیخ نمر آغشته کرد.
مدیر حوزه علمیه اصفهان در بیانیه خود اضافه کرد: بی شک این جنایت از رژیمی که کانون فتنه و تکفیر در جهان و حامی ترور، جنایت و حرکت های ضداسلامی و ضد انسانی است، بعید نبود اما جای تردید برای کسانی که در این قضیه شک داشتند باقی نگذاشت.
آیت الله طباطبایی نژاد با بیان اینکه آمریکا با اطلاع و حمایت از این اقدام قصد راه اندازی جنگ بین شیعه و سنی را دارد، تصریح کرد: بیداری اسلامی همچنان ادامه دارد و مسلمانان دشمن اصلی خود را می شناسند ضمن اینکه شهادت این مجاهد شهید احیاگر نهضت اسلامی در منطقه خواهد شد.
وی اضافه کرد: انتظار می رود دولت ایران و کشورهای اسلامی نیز واکنش لازم و در خور این موضوع را داشته باشند و علمای جهان اسلام از این فرصت برای یکپارچه کردن امت اسلام علیه حکام جاهل این رژیم ضداسلامی نهایت استفاده را ببرند.
امام جمعه اصفهان بیانیه خود با محکوم کردن جنایت هولناک توسط آل سعود، شهادت این روحانی شهید و بزرگوار را به رهبر معظم انقلاب، مراجع معظم تقلید، حوزه های علمیه، شیعیان ستمدیده عربستان، مردم استکبارستیز ایران اسلامی و به خانواده ایشان تبریک و تسلیت گفت و ترفیع درجات آن شهید را از خداوند متعال مسالت کرد.
خبرگزاری رسمی عربستان سعودی(واس)، امروز از اعدام 47 نفر از جمله شهید آیت الله شیخ 'نمر باقر النمر' روحانی برجسته شیعه این کشور خبر داد.
شهید شیخ نمر یکی از برجسته ترین زندانیان سیاسی عربستان است که در تاریخ 23 مهر 1393 به اتهام انتقاد از حکومت عربستان به اعدام محکوم شد.
دادگاه تجدیدنظر و دیوان عالی عربستان چندی پیش حکم اعدام شهید شیخ نمر باقر النمر را تائید کردند که این مساله مورد اعتراض علما، اندیشمندان و سازمان های اسلامی و بین المللی قرار گرفت.
6027/2093 /1596

نظر شما