شناسهٔ خبر: 1008051 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

کمتر از 50 درصد ظرفیت مرغداری مازندران استفاده می شود

ساری - ایرنا - رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به فعالیت دو هزار و 500 واحد مرغداری در این استان گفت : اکنون کمتر از 50 درصد ظرفیت این مرغداری ها استفاده می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا،ˈدلاور حیدرپورˈ روز دوشنبه در آیین بهره برداری از یک واحد مرغداری گوشتی واقع در روستایˈارزفونˈ بخش مرکزی شهرستان ساری افزود: به دلیل اشباع بودن مرغ در بازار داخل، واحدهای مرغداری نمی توانند با ظرفیت کامل جوجه ریزی کنند.

وی با بیان این که یازده درصد تولیدات گوشت مرغ کشور در مازندران تولید می شود، اظهار داشت: دو سوم این مقدار تولیدات به خارج استان به ویژه تهران ارسال می شود.

وی با انتقاد از وضعیت بازار مرغ خاطرنشان کرد : با توجه به پایین بودن قیمت مرغ در بازار، تولید و قیمت فروش در نقطه سربه سر قرار دارد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران بر لزوم صادرات گوشت مرغ به خارج از کشور تاکید کرد و گفت : دولت باید با پرداخت یارانه صادراتی به کمک تولید کنندگان مرغ بشتابد.

حیدرپور ادامه داد : در صورت ادامه چنین شرایطی تولید پایدار مرغ در استان مازندران و کشور دچار مشکلات می شود.

وی کشور روسیه را بازار مناسبی برای صادرات گوشت مرغ مازندران عنوان کرد و افزود : از آنجایی که کشور روسیه با کشور اروپایی دچار مشکلات سیاسی شده و واردات مواد غذایی رااز اروپا ممنوع کرده این فرصتی برای جمهوری اسلامی ایران به ویژه مازندران است.

ˈاسماعیل رضازادهˈ صاحب مرغداری یاد شده با مشکلات پایین بودن قیمت مرغ گوشتی و بالا بودن قیمت ذرت و سویا به عنوان مهم ترین نهاد های مرغداری ها اشاره کرد و گفت : در زمان حاضر قیمت تمام شده مرغ چهارهزار و 400 تومان است که فروش مرغ زنده به کشتارگاه نیز همین قیمت می باشد.

وی تاکید کرد: در صورتی که واسطه ها و دلالان در بازار مرغ حضور داشته باشند تولید کنندگان قادر به ادامه فعالیت نخواهند بود.

این واحد مرغداری با ظرفیت 20 هزار قطعه در زمینی به مساحت 16 هزار متر مربع با تولید سالانه 150 تن گوشت سفید و اشتغالزایی سه نفر با صرف هشت میلیارد و 700 میلیون ریال اعتبار به بهره برداری رسید.ک/2

2585/506

نظر شما