شناسهٔ خبر: 1007394 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

حیدرپور:

50 درصد ظرفیت مرغداریهای مازندران استفاده می شود

ساری - خبرگزاری مهر: رئیس سازمان جهادکشاورزی مازندران با اعلام اینکه 33 درصد تولیدات جوجه یک روزه کشور دراستان تولید می شود بیان داشت : با توجه به ظرفیت استان در بخش تولید مرغ گوشتی و مادر تنها بطور متوسط از 50 درصد مرغداری ها استفاده می شود .

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرنگار مهر، دلاور حیدرپور عصر دوشنبه در افتتاح مرغداری گوشتی رضازاده در روستای ارزفون ساری بابیان اینکه دراستان مازندران 2500 مرغداری گوشتی وجود دارد ، اظهارداشت : استان مازندرانم سهم بسزایی در تولید مرغ گوشتی و مادر در کشور دارد.
 
وی با بیان اینکه 11 درصد مرغ کشور در مازندران تولید می شود ، گفت : دو سوم از تولیدات استان به سایر استانها از جمله تهران عرضه می شود.
 
حیدرپور با تاکید بر اینکه بازار داخلی جوابگوی تولیدات استان نیست ، افزود : با توجه به شرایط خاص بازار روسیه باید از این فرصت استفاده و محصولات با کیفیت را به این کشور صادر کرد
 
طهماسب قاسم نژاد ،رئیس جهادکشاورزی شهرستان ساری نیز در این مراسم به ظرفیت خوب استان در بخش کشاورزی اشاره کرد و گفت : برایافزایش تولید و اشتغال زایی در این بخش باید سرمایه گذاری مناسب صورت گیرد .
 
وی با بیان اینکه شهرستان ساری 340 واحد مرغداری گوشتی و مادر وجود دارد ، اظهارداشت : مرغداری رضازاده یکی از پروژه هایی است که با سرمایه گذاری بخش خصوصی و دولتی در روستای ارزفون احداث شده است .
 
رئیس سازمان جهادکشاورزی شهرستان ساری میزان سرمایه گذاری این پروژه را بالغ بر 8700 میلیون ریال دانست و بیان داشت : این پروژه از سال 1392 آغاز و پس از 6 ماه به اتمام رسیده است .
 
قاسم نژاد ظرفیت تولید این مرغداری را بالغ بر 150 تن درسال دانست و گفت : این مرغداری در مساحتی بالغ بر 2116 متر احداث شده است.

نظر شما