شناسهٔ خبر: 9245770 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

هشدار مدیریت بحران ایلام درمورد استقرار درکنار رودخانه ها و مسیل های آب

ایلام - ایرنا - مدیرکل بحران ایلام به مسافران و شهروندان این استان توصیه کرد از استقرار در کنار رودخانه ها و مسیل های آب برای جلوگیری از بروز هرگونه حادثه احتمالی هنگام بارندگی خودداری کنند.

صاحب‌خبر -

احمد کرمی روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: بارش های رگباری که از دیروز در مناطق مختلف استان آغاز شده دیشب با شدت بیشتری ادامه یافت و موجب ریزش بخشی از کوه در محدوده تونل راه کربلا و بسته شدن جاده ارتباطی ایلام - مهران شد.
وی ادامه داد: این مسیر با توجه به در پیش بودن اربعین حسینی و سفر زائران سوگوار به کشور عراق این روزها یکی از مسیرهای پر رفت و آمد استان ایلام و حتی کشور است.
کرمی بیان کرد: نیروهای راهداری، مدیریت بحران و پلیس راه درحال پاکسازی این مسیر هستند ضمن اینکه با احداث جاده فرعی اکنون تردد خودروها در این مسیر جریان دارد تا راه اصلی بازگشایی شود.
وی یادآور شد: در محله های بلوار نماز و چالیمار شهر ایلام نیز شاهد آبگرفتگی معابر بودیم که با همکاری دستگاه های خدمات رسان به ویژه شهرداری پاکسازی این نقاط از گل و لای از بامداد امروز آغاز شده است.
پس از بارندگی های بی سابقه اوایل آبان و جاری شدن سیل در بیشتر مناطق ایلام و به بار آمدن خسارت های فراوان، مردم این استان بر خلاف گذشته با ورود سامانه بارش زا به فضای منطقه در ترس و دلهره وقوع سیل و سیلابی دیگر اوقات خود را سپری می کنند.
بارندگی های نخستین روزهای آبان حد نصابی در تاریخ ایلام به ثبت رساند که تا پیش از آن هرگز نه طبیعت کوهستانی و جنگلی منطقه نظیرش را به خود دیده بود و نه مردم؛ بارش 334 میلی متر باران در مدت 72 ساعت با توجه به توپوگرافی و جغرافیای ایلام، سیلی به راه انداخت که خسارت بسیاری به زیرساخت ها و بخش های مختلف از جمله منازل مسکونی شهروندان وارد کرد.
مردم تا پیش از این واقعه که هنوز آثار ویرانی های آن در کوچه و خیابان های شهر نمایان است و بازسازی و نوسازی آنها به ماه ها و شاید سال ها زمان نیاز دارد، برای بارش باران دست به دعا بودند اما این روزها و به دنبال حادثه سیل گذشته با هر بارشی چشم به آسمان می دوزند تا در صورت بارندگی سیل آسا آمادگی لازم برای پیشگیری و جلوگیری از وقوع حوادث ناگوار را داشته باشند.
سه شنبه شب با ورود سامانه بارش زا و به دنبال هشدار سازمان هواشناسی مبنی بر احتمال بروز سیلاب در چند استان استان کشور از جمله ایلام، مردم این استان با ترس و دلهره شب را به صبح گذراندند.
اگر چه دیشب در ساعت هایی بارندگی شدت داشت ولی خوشبختانه برخلاف احتمال ها و پیش بینی ها، بارش ها تا صبح جریان عادی به خود گرفت و هیچ خبری از جاری شدن سیل و خسارت و آسیب به مناطق شهری نبود.
به گزارش هواشناسی، بارش باران تا فردا پنجشنبه در استان ایلام ادامه دارد، بارش های سیل آسای سه هفته پیش ایلام چهار کشته شد و 30 زخمی داشت.
این حادثه 10 هزار میلیارد ریال به اموال عمومی و زیرساخت های مختلف استان ایلام خسارت وارد کرد.
6033/9002

نظر شما