شناسهٔ خبر: 9251404 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

هشدار به شهروندان ايلامي درباره خودداري از استقرار در کنار رودخانه‌ها

موج - مدير کل بحران ايلام به مسافران و شهروندان اين استان توصيه کرد: از استقرار در کنار رودخانه‌ها و مسيل‌هاي آب براي جلوگيري از بروز هر گونه حادثه احتمالي هنگام بارندگي خودداري کنند.

صاحب‌خبر - به گزارش خبرگزاري موج، احمد کرمي گفت: بارش‌هاي رگباري که از ديروز در مناطق مختلف استان آغاز شده ديشب با شدت بيشتري ادامه يافت و موجب ريزش بخشي از کوه در محدوده تونل راه کربلا و بسته شدن جاده ارتباطي ايلام-مهران شد.
وي ادامه داد: اين مسير با توجه به در پيش بودن اربعين حسيني و سفر زائران سوگوار به کشور عراق اين روزها يکي از مسيرهاي پر رفت و آمد استان ايلام و حتي کشور است.
کرمي بيان کرد: نيروهاي راهداري، مديريت بحران و عوامل پليس راه اکنون در حال پاک‌سازي اين مسير هستند ضمن اين که با احداث جاده فرعي اکنون تردد خودروها در اين مسير جريان دارد تا راه اصلي بازگشايي شود.
وي يادآور شد: در محله‌هاي بلوار نماز و چاليمار شهر ايلام نيز شاهد آب‌گرفتگي معابر بوديم که با همکاري دستگاه‌هاي خدمات‌رسان به‌ويژه شهرداري پاک‌سازي اين نقاط از گل‌ولاي از بامداد امروز آغاز شده است.
پس از بارندگي‌هاي بي‌سابقه اوايل آبان و جاري شدن سيل در بيشتر مناطق ايلام و به بار آمدن خسارت‌هاي فراوان، مردم اين استان برخلاف گذشته با ورود سامانه بارش زا به فضاي منطقه در ترس و دلهره وقوع سيل و سيلابي ديگر اوقات خود را سپري مي‌کنند.
بارندگي‌هاي نخستين روزهاي آبان حدنصابي در تاريخ ايلام به ثبت رساند که تا پيش از آن هرگز نه طبيعت کوهستاني و جنگلي منطقه نظيرش را به خود ديده بود و نه مردم؛ بارش 334 ميلي‌متر باران در مدت 72 ساعت با توجه به توپوگرافي و جغرافياي ايلام، سيلي به راه انداخت که خسارت بسياري به زيرساخت‌ها و بخش‌هاي مختلف از جمله منازل مسکوني شهروندان وارد کرد.
مردم تا پيش از اين واقعه که هنوز آثار ويراني‌هاي آن در کوچه و خيابان‌هاي شهر نمايان است و بازسازي و نوسازي آن‌ها به ماه‌ها و شايد سال‌ها زمان نياز دارد، براي بارش باران دست به دعا بودند، اما؛ اين روزها و به دنبال حادثه سيل گذشته با هر بارشي چشم به آسمان مي‌دوزند تا در صورت بارندگي سيل‌آسا آمادگي لازم براي پيشگيري و جلوگيري از وقوع حوادث ناگوار را داشته باشند.
سه‌شنبه شب با ورود سامانه بارش زا و به دنبال هشدار سازمان هواشناسي مبني بر احتمال بروز سيلاب در چند استان کشور از جمله ايلام، مردم اين استان با ترس و دلهره شب را به صبح گذراندند.
اگرچه ديشب در ساعت‌هايي بارندگي شدت داشت، ولي؛ خوشبختانه برخلاف احتمال‌ها و پيش‌بيني‌ها، بارش‌ها تا صبح جريان عادي به خود گرفت و هيچ خبري از جاري شدن سيل و خسارت و آسيب به مناطق شهري نبود.
به گزارش هواشناسي، بارش باران تا فردا، پنجشنبه، در استان ايلام ادامه دارد، بارش‌هاي سيل‌آساي سه هفته پيش ايلام چهار کشته شد و 30 زخمي داشت.
اين حادثه 10 هزار ميليارد ريال به اموال عمومي و زيرساخت‌هاي مختلف استان ايلام خسارت وارد کرد.

نظر شما