شناسهٔ خبر: 9248507 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

ريزش کوه باعث بسته شدن جاده ارتباطي ايلام-مهران شد

موج - بارش شديد باران که از شب گذشته در مناطق مختلف استان ايلام آغاز شده بامداد امروز موجب ريزش بخشي از کوه در محدوده تونل راه کربلا و بسته شدن جاده ارتباطي ايلام-مهران شد.

صاحب‌خبر - به گزارش خبرگزاري موج، مدير کل بحران استان ايلام اظهار کرد: بارش‌هاي رگباري که از ديروز در نقاط مختلف استان آغاز شده شب گذشته با شدت بيشتري ادامه يافت و منجر به ريزش بخشي از کوه در مسير تونل راه کربلا شد.
احمد کرمي افزود: نيروهاي راهداري و مديريت بحران و عوامل پليس راه اکنون در حال پاک‌سازي اين مسير هستند، ضمن اينکه با احداث جاده فرعي اکنون تردد خودروها جريان دارد تا مسير اصلي بازگشايي شود.
وي يادآور شد: در محلات بلوار نماز و چاليمار شهر ايلام نيز شاهد آب‌گرفتگي معابر بوديم که با همکاري دستگاه‌هاي خدمات‌رسان؛ به‌ويژه شهرداري پاک‌سازي اين نقاط از گل‌ولاي از بامداد امروز آغاز شده است.
کرمي به عموم مردم توصيه کرد از تجمع در کنار رودخانه‌ها و مسيل‌هاي آب براي جلوگيري از بروز هرگونه حادثه احتمالي در ايام باراني جدا خودداري کنند.
بارش باران در روزهاي واپسين آبان 94 مناطق مختلف استان ايلام را در برگرفته و کماکان ادامه دارد.
اين بارش‌ها منجر به تقويت آب پشت سدهاي ايلام شده به طوري که سد چم گردلان ايلام تا سرريز شدن تنها 70 سانتيمتر فاصله دارد.
بارش کم‌سابقه باران در هفتم آبان امسال بيش از 10 هزار ميليارد ريال به منازل مسکوني و تجاري، تأسيسات زيربنايي و مزارع کشاورزي استان ايلام خسارت وارد کرد که هيات دولت بيش از 2 هزار و 500 ميليارد ريال را در قالب کمک‌هاي بلاعوض و تسهيلات کم‌بهره براي جبران بخشي از اين خسارت‌ها تصويب کرد.

نظر شما