شناسهٔ خبر: 8432941 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

رئیس جمهور: ۴۵ طرح عمده با اعتبار ۹۹۱ میلیارد تومان در مازندران اجرا می‌شود

دکتر روحانی در پایان سفر استانی خود به مازندران از افتتاح و ترمیم سه جاده مهم کشور تا پایان سال ۹۶ خبر داد و گفت: جاده هراز درسال ۹۴، فیروز کوه درسال ۹۵ و چالوس نیز در سال ۹۶ مرمت و افتتاح خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، نشست خبری حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی با خبرنگاران مازندرانی  با حضور استاندار مازندران و مسئولان استانی در استانداری آغاز شد.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه از همه نیروهای نظامی، انتظامی، امنیتی و مردم به‌واسطه میزبانی از هیئت دولت در سفر مازندران قدردانی می‌کنم، اظهار داشت: در این سفر تصمیم‌گیری خوبی برای رفع عقب‌ماندگی‌ها و توسعه زیرساخت‌ها انجام شده است.

حجت‌الاسلام روحانی در ادامه در پاسخ به پرسشی درباره ارزیابی از تیم مدیریتی استان و اینکه تحقق اهداف دولت تدبیر و امید در استان مستلزم اجرای چه برنامه‌هایی است، گفت: پاسخ به قسمت اول این پرسش سخت است اما به نظر من تیم مدیریت استان مازندران در اجرای برنامه‌هایی که دولت در دو سال گذشته به دنبال اجرای آن بوده، عملکرد موفقی داشته است.

وی افزود: گزارش‌ها در این استان و استان‌هایی که اخیراً به آن‌ها سفر کردم‌، حاکی از بهبود وضعیت اشتغال بوده که این یکی از اهداف دولت است؛ امیدوارم با اجرای برجام  حرکتی مؤثر و مفید در راستای ایجاد اشتغال پایدار در کشور آغاز شود.

حجت‌الاسلام روحانی با اشاره به اینکه 3 جاده اصلی هراز، سوادکوه و کندوان در این استان قرار دارد، افزود: تکمیل، تعریض و 4 بانده کردن محورهای سوادکوه، هراز و چالوس به ترتیب در سال‌های 94-95 و 96 بهره‌برداری می‌شود.

وی با بیان اینکه 45 طرح با صرف اعتبار 991 میلیارد تومان در جلسه شورای اداری استان به تصویب رسیده است، خاطرنشان کرد: امیدواریم با تکمیل این طرح‌ها بتوانیم در توسعه زیرساخت‌ها و رفع عقب‌ماندگی مازندران گام برداریم.

رئیس‌جمهور در ادامه در پاسخ به پرسش خبرنگاری مبنی براینکه "مازندران از استان‌های حادثه‌خیز و سیل‌خیز بوده و بر اثر این حوادث بسیاری از باغات و اراضی کشاورزی همواره در معرض آسیب قرار دارند در مورد تدبیر دولت برای جبران خسارت سیل‌زدگان هفته گذشته شرق استان چیست؟" گفت: برای بنده نیز مایه تأسف است که این خسارات هفته گذشته بر مردم شرق استان تحمیل شده و در جلسه امروز شورای اداری و سخنرانی عمومی خود اعلام کردم تا استاندار و مسئولان سازمان مدیریت برنامه‌ریزی سریعاً میزان خسارات را اعلام کنند تا در دولت تصمیم‌گیری برای جبران خسارات خسارت‌دیدگان مازندران صورت گیرد.

حجت‌الاسلام روحانی همچنین در پاسخ به پرسش خبرنگاری مبنی بر اینکه یکی از اولویت‌های دولت افتتاح پروژه‌های نیمه‌تمام است و مازندران تبدیل به کلکسیونی از پروژه‌های نیمه‌تمام تبدیل شده و در عین حال این استان در فصول سرد سال با مشکل قطعی گاز و افت فشار مواجه می‌شود" در مورد تصمیم دولت برای تسریع در انتقال خط دامغان به کیاسر گفت: برای رفع مشکل انرژی ساکنان شهرهای شمالی ایران در فصل سرما اقدامات مناسبی از سوی دولت صورت گرفته و اکنون روزانه 120 میلیون مترمکعب گاز به ظرفیت خطوط سراسری گاز افزوده شده است که امیدواریم امسال مشکل کمتری در تأمین انرژی گاز برای این استان و استان‌های شمالی کشور داشته باشیم.

وی همچنین از برنامه دولت برای گازرسانی به 97 درصد روستاهای فاقد نعمت گاز طبیعی تا پایان این دولت خبر داد و افزود: در حوزه آبرسانی شهری و روستایی نیز 500 میلیون دلار از صندوق توسعه برای تأمین آب شرب شهری و روستایی کشور اختصاص می‌یابد.

رئیس‌جمهور در ادامه در پاسخ به پرسش خبرنگاری در مورد تعیین تکلیف منطقه آزاد تجاری در مازندران با توجه به گردشگرپذیر بودن این استان و وجود 350 کیلومتر ساحل، اظهار داشت: دستوری که بنده از ابتدا در دولت دادم، این بوده که نسبت به هر استانی که تقاضا برای ایجاد منطقه آزاد صورت گرفته باید گزارشی دقیق و منطقی صورت گیرد به این معنا که باید ایجاد منطقه آزاد مبتنی بر اصل صادرات باشد نه بر محور واردات.

حجت‌الاسلام روحانی ادامه داد: ایجاد مناطق آزاد در گذشته بر مبنای واردات بوده و در واقع این مناطق آزاد به جای اشتغال مولد اقدام به اشتغال غیرمولد و درآمدهای ناسالم می‌کردند، بنابراین منطقه آزاد باید مبتنی بر تولید و صادرات غیرنفتی بوده تا بهره‌وری و نتایج مطلوب داشته باشد.

وی همچنین در پاسخ به پرسش خبرنگار دیگری مبنی بر اینکه "برنامه دولت برای جلوگیری از واردات برنج در فصل برداشت محصول چیست" گفت: این مسئله را در ابتدای ورودم از استاندار جویا شدم و ایشان گفتند که امسال نسبتاً وضع محصول خوب است. دولت بنا دارد فقط آنجا که ضرورت دارد واردات انجام شود و امیدوارم امسال وضع محصول خوب باشد و بازار هم متعادل باشد تا نیازی به اتخاذ تصمیم برای واردات نباشد. متأسفانه واردات قاچاق در کشور از طریق بازارچه‌های مرزی مشاهده می‌شود که در این راستا با ساماندهی بازار قصد داریم، وضع معیشت کشاورزان را در فصل محصولات برنج با جلوگیری از واردات این محصولات رونق دهیم.

نظر شما