شناسهٔ خبر: 66787259 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

سردار ظفری:

شهید رئیسی منش جهادی و مسیر شهادت را در پیش گرفته بود/ساختارسازی از ضرورت‌های ایجاد گفتمان انقلاب اسلامی است

همدان-مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همدان بابیان اینکه شهید رئیسی خاکی و متواضع بود، گفت: آیت‌الله رئیسی منش جهادی و مسیر رسیدن به شهادت را در پیش گرفته بود و تبعیت از ولایت ویژگی بارز ایشان بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سردار سرتیپ دوم پاسدار مهدی ظفری امروز در نشست خبری به مناسبت سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر ضمن عرض تسلیت و تبریک به مناسبت شهادت رئیس جمهور و هیئت همراه، اظهار کرد: مردمی بودن و حضور در بین مردم از مهمترین خصلت‌های شهید آیت‌الله رئیسی بود و اینگونه این افراد باید در راه خدمت از دنیا می‌رفتند و مرگ عادی برایشان اتفاق نمی‌افتد.

وی با بیان اینکه شهید رئیسی خاکی و راه تواضع را در پیش گرفته بود، افزود: آیت‌الله رئیسی منش جهادی و مسیر رسیدن به شهادت را در پیش گرفته بود و تبعیت از ولایت ویژگی بارز ایشان بود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همدان در بخشی دیگر از سخنانش با بیان اینکه امروز از مرز تهدید شدن عبور کردیم، اضافه کرد: تهدید در درون جامعه وجود دارد باید تکلیف ما معلوم شود و باید نظام و مردم در یک راستا حرکت کنند.

وی عنوان کرد: برگزاری اینگونه جلسات بدین منظور است که بدانیم تکلیف ما در این شرایط چیست؟ گاهی اوقات در جلسات ما دنبال این هستیم یاد بگیریم به دیگران بگوییم، در صورتی که باید یاد بگیریم که خودمان صاحب کرامت شویم.

ظفری تصریح کرد: کینه و دشمنی نباید مورد توجه قرار گیرد، متاسفانه گاهی خوبی‌ها را تحریم کنیم و بدی‌ها را بیشتر نمایان و مورد توجه قرار می‌دهیم.

وی در ادامه ضمن گرامیداشت حماسه سوم خرداد، گفت: در این راستا ستادی به نام بزرگداشت سوم خرداد تشکیل شد و در جلسه‌ای در استانداری دستورالعمل‌ها به ادارات ابلاغ شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همدان، گفت: یکی از ویژگی‌های بارز عملیات بیت‌المقدس تغییر استراتژی جنگ از دفاعی به تهاجمی بود و دشمن پذیرفت که شکست خورده است، ماهیت قطعنامه ۵۹۸ هم نشات گرفته از عملیات بیت‌المقدس و فتح خرمشهر بود.

وی با اشاره به برگزاری ۶۵ مناسبت دفاع مقدسی در طول سال، عنوان کرد: در برنامه‌های حوزه دفاع مقدس امسال باید به نسل جوان و نوجوان توجه شود و با محوریت این اقشار برگزار شود.

سردار ظفری با اشاره به برگزاری جشنواره فعالان فضای مجازی در حوزه دفاع مقدس، گفت: با توجه به استفاده اقشار مختلف از فضای مجازی و لزوم ورود به این مهم این جشنواره  با همکاری کمیته رسانه و فضای مجازی صدا و سیما در نظر گرفته شد.

وی با تاکید بر مردمی برگزار کردن برنامه‌های حوزه دفاع مقدس، گفت: دخیل کردن مردم در برنامه‌های فرهنگی بسیار مهم است و امسال اقشار و اصناف مختلف برای برگزاری برنامه‌های سوم خرداد پای کار آمده‌اند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همدان در ادامه ساختارسازی را از ضرورت‌های ایجاد گفتمان انقلاب اسلامی دانست و گفت: در این راستا شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همدان را با کمیته‌های تخصصی تشکیل داده‌ایم.

وی  با تاکید بر ضرورت توجه به فرهنگ گفت: فرهنگ باید جزو امال و ارزوی مدیر ما باشد و با پشتوانه فرهنگ هست که می‌توانیم مقاومت را ایجاد کنیم.

سردار ظفری در پایان مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس همدان را یک راهیان نور در دسترس خواند و متذکر شد: طی سال گذشته ۵۱ هزار دانش آموز و ۴۸ هزار نفر از کل استان  از این موزه بازدید کرده‌اند.

انتهای پیام/

نظر شما