شناسهٔ خبر: 66782617 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

برگزاری برنامه‌های بزرگداشت سوم خرداد با گرامیداشت شهدای خدمت

بنت الهدی نوری

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان از برگزاری ۱۳۰ عنوان برنامه به مناسبت گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر خبرداد و گفت: در سوم خرداد امسال ۱۳۰ عنوان برنامه در همدان برگزار خواهد شد.

صاحب‌خبر -

سردار مهدی ظفری سه شنبه یکم خرداد در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه وجاهت آیت‌الله رییسی برای ریاست‌جمهوری ایشان نبود بلکه این فرد انسانی خاکی بود که این راه را  با تواضع پذیرفته بود، اظهارکرد: کسی اگر بنا باشد شهید شود باید مجاهد باشد و ایشان راه جهاد را پیش گرفت و منش جهادی داشت.

وی با اشاره به اینکه مسیرآیت‌الله رئیسی رسیدن به شهادت بود، تصریح کرد: تبعیت از ولایت‌فقیه از ویژگی‌های بارز ایشان بود از عمق وجود مسائل را مطرح می‌کرد.

ظفری با بیان اینکه با گرامیداشت شهدای خدمت برنامه‌های بزرگداشت سوم خرداد را برگزار خواهیم کرد، خاطرنشان کرد: امسال تنوع زیادی در برنامه‌های مناسبت سوم خرداد ایجاد شده است و امروز ضرورت دارد به نسل جوان بیش از هر قشری توجه شود .

این مقام مسئول با اشاره به اینکه با توجه به ضرورت ورد به فضای مجازی امسال جشنواره ای برگزار خواهد شد ،ادامه داد: در برنامه‌های امسال هدف مردمی کردن فعالیت‌های فرهنگی است به‌طوری که برای اولین بار اقشار و اصناف در ستاد حاضر شدند .

مدیرکل حفظ و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان همدان با تأکید براینکه مردم باید وارد میدان شوند، اظهارکرد:عملیات بیت‌المقدس تغییراستراتژی در جنگ بود که دشمنی که قصد داشت یک هفته‌ای تهران باشد، تردید در خودش پیدا کرد.

 وی با بیان اینکه ماهیت قطعنامه ۵۹۸ نشأت گرفته از عملیات فتح خرمشهر بود، تصریح کرد: والفجرهشت دشمن را دچار تزلزل در تصمیم، تدبیر و کربلا پنج دشمن را وادار به شکست کرد.

ظفری با اشاره به اینکه شعار امسال بزرگداشت سوم خرداد «در راه فتح قله هستیم» مشخص شده است، یادآور شد: ۵۴۰۰  کیلومتر از خاک سرزمین‌ ایران در عملیات بیت‌المقدس آزادسازی شد.

وی با بیان اینکه امسال هدف تبیین،‌ تدوین، ترویج و حفظ ارزش‌های دفاع مقدس است، افزود: غبارروبی گلزار شهدای همه شهرستان‌ها، یادواره شهدای خانگی و محله محور، ابروی محله، دیدار و سرکشی از خانواده‌های شهدا، برپایی میز خدمت، بازدید رایگان از موزه دفاع مقدس همدان در روز سوم خرداد از برنامه‌های شاخص است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه تعمیرات آبنمای موزه دفاع مقدس به اتمام رسید، بیان کرد: هفته آینده به مناسبت سوم خرداد شروع مجدد آبنما را خواهیم داشت و امسال با شهرداری همدان هماهنگی شده تا هفته‌ای چند روز از آبنما استفاده شود.

ظفری با بیان اینکه از سوم خرداد تا ۳۱ شهریور اتفاقات خوبی در حوزه دفاع مقدس در استان انجام خواهد شد، گفت: افتتاح یادمان شهید گمنام در دانشگاه فرهنگیان از برنامه‌های دیگر استان به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر خواهد بود.

مدیرکل حفظ و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان همدان با تأکید براینکه فضاسازی محیطی در شهرها، روستاها و محلات در این ایام انجام خواهد شد، تصریح کرد: برگزاری نمایشگاه عکس، برنامه خاص نوجوانان و نونهالان، ایستگاه صلواتی، برگزاری نشست‌های تبیینی در سطح دانشگاه‌ها نیز برای این ایام در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه جشنواره فانوس از سوم خرداد آغاز خواهد شد و علاقمندان می‌توانند در ۳۱ رشته آثار خود را ارسال کنند، اظهارکرد: پیاده‌روی و کوهپیمایی در ارتفاعات الوند نیز از دیگر برنامه‌های این ایام خواهد بود.

ظفری با اشاره به برگزاری اردوهای راهیان نور و راهیان پیشرفت، تصریح کرد: پایگاه شهید نوژه و سایت راداری موشکی سوباشی در دفاع مقدس نقش راهبردی در جنگ داشته و یکی از برنامه‌های این ایام برگزاری اردوهای راهیان نور دراین دو مرکز به عنوان راهیان نور در دسترس خواهیم داشت.

 وی درباره یادمان شهدای گمنام میدان میشان، خاطرنشان کرد: سال گذشته همه بسیج شدند و این یادمان ساخته شد اما اعتقاد دارم بهره‌برداری لازم از این یادمان نداشتیم.

مدیرکل حفظ و نشر ارزشهای دفاع مقدس تأکید کرد: برنامه در زمینه بهره‌برداری از این یادمان را با تشکیل هیات امنا داریم تا از ظرفیت پایگاه‌ها و اردوهای دانش آموزی استفاده شود. 

ظفری با بیان اینکه در حوزه ادبیات و تاریخ دفاع مقدس سالانه ۶۰ عنوان کتاب و ۲۰ عنوان کتاب صوتی در حوزه دفاع مقدس در استان جمع‌آوری و چاپ می شود، افزود: سال گذشته ۶۵ عنوان کتاب به چاپ رسیده است.

وی ادامه داد: اعتقاد دارم اگر ساختار شکل بگیرد و کمیته‌های آموزشی و تحقیقاتی در شهرستانها جایگاه خود را پیدا کنند می‌توانیم سالانه ۲۰۰ عنوان کتاب تولید کنیم.

وی با بیان اینکه پیشکسوتان نویسنده ما حکم مرجع دارند بر تربیت نویسندگان جوان تأکید کرد و گفت: ۱۰۰ نویسنده در سطح استان وجود دارد و ۴۰ نفر قلم اولی در استان آموزش داده شده است.

مدیرکل حفظ و نشر ارزشهای دفاع مقدس با تأکید براینکه باید ظرفیت ایجاد کنیم و به دنبال تربیت نوقلمان در این حوزه باشیم، یادآور شد: از سال ۹۸ تاکنون ۲۰۰ عنوان کتاب صوتی تولید شده است.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۵۱هزار دانش آموز از باغ موزه دفاع مقدس همدان بازدید داشتند، افزود: ۸۰ هزار نفر از دانش آموزان در برنامه داریم که موزه دفاع مقدس همدان بازدید کنند.

به گزارش ایسنا، در پایان این نشست از پوستر سوم خرداد، سالروز آزادسازی خرمشهر رونمایی شد.

انتهای پیام

نظر شما