شناسهٔ خبر: 66785804 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: شانا | لینک خبر

پیام تسلیت مدیران ارشد صنعت نفت در پی شهادت خادم الرضا

جمعی از مدیران صنعت نفت، گاز و پالایش در پی شهادت سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری اسلامی ایران و همراهان‌ ایشان در سانحه سقوط بالگرد، پیام‌های تسلیت جداگانه صادر کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش شانا، روز ۳۰ اردیبهشت، بالگرد حامل  سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری اسلامی ایران، و همراهان ایشان پس از بهره‌برداری از سد خداآفرین در مرز با جمهوری آذربایجان عازم تبریز بود که دچار حادثه شد و در جریان آن رئیس‌جمهور، وزیر امور خارجه، استاندار آذربایجان شرقی و امام‌جمعه تبریز دعوت حق را لبیک گفتند.

پس از این حادثه، پیام‌های تسلیتی از سوی مقام‌های کشور منتشر شد. وزیر نفت و معاونان وی در همان ساعات اولیه اعلام خبر شهادت خادمان ملت، پیام‌های تسلیتی صادر کردند. همچنین جمعی از مدیران شاغل در صنعت نفت، گاز و پالایش نیز در پیام‌هایی جداگانه این ضایعه دردناک را تسلیت گفتند.

حضور شهید خدمت در بهره‌برداری از طرح‌های پارس جنوبی

محمدحسین متجلی، مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس، در پیامی شهادت حجت‌الاسلام‌ و المسلمین سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری اسلامی ایران، و همراهان ایشان را تسلیت گفت.

متجلی در این پیام با اشاره به شهادت ناباورانه رئیس‌جمهور محبوب و مردمی آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در پی حادثه دلخراش سقوط بالگرد، نوشت: این حادثه پس از ساعت‌ها بیم و امید و چشم‌انتظاری، موجی از اندوه و داغی فراموش‌نشدنی و جانسوز را برای ملت شریف ایران که تا آخرین لحظات دعاگوی سلامت ایشان و همراهانشان بودند، پدید آورد.

وی ادامه داد: حضور پربرکت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در افتتاح پالایشگاه فاز ۱۴ عسلویه و آغاز بهره‌برداری از سکوی فاز ۱۱ میدان گازی پارس جنوبی که برای نخستین بار در تاریخ توسعه طرح‌های پارس جنوبی با حضور مقام عالی رئیس‌جمهوری اتفاق افتاد، جزو اقدام‌های جهادی دولت مردمی و خدمتگزار و شخص رئیس‌جمهور شهیدمان بود که به‌عنوان برگ زرینی از افتخارات پارس جنوبی در اذهان مسئولان صنعت نفت کشور و ملت شریف ایران برای همیشه به یادگار خواهد ماند.

ایستادگی بر عهد صادقانه خود با خداوند متعال

ابوذر شریفی، مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت نیز در پیامی با تسلیت شهادت رئیس‌جمهوری اسلامی ایران و همراهان ایشان نوشت: خبر شهادت رئیس‌جمهور خدوم و مردمی و هیئت همراه که در راه خدمت به ملت ایران، لحظه‌ای آرام نداشته و بر عهد صادقانه خود با خداوند متعال مجاهدانه ایستادگی کردند، بی‌تردید باعث تأثر و ناراحتی تمامی آحاد ملت شهیدپرور ایران اسلامی شد.

وی ادامه داد: علو درجات و محشورشدن با انبیا و اولیاءالله را برای ایشان از خداوند متعال مسئلت دارم، همچنین از درگاه خداوند متعال سلامتی مقام معظم رهبری، رهبر فرزانه انقلاب را که در کشاکش مصائب همواره تکیه‌گاه ملت هستند، از درگاه احدیت آرزو دارم.

آیت‌الله رئیسی، سنگربان خدمت بی‌وقفه

همچنین علیرضا دانشی، مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، در پی شهادت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور مردمی و محبوب ملت ایران و دیگر همراهان ایشان پیام تسلیتی فرستاد.

وی در این پیام با تأکید بر اینکه خبر غمبار عروج ملکوتی روح بلند خادم‌الرضای ایران و همراهانشان در سحرگاه ولادت امام رئوف علی‌بن موسی‌الرضا (ع) پس از ساعت‌ها بیم، انتظار، امید و حزن، قلوب ملت ایران و دل‌های آزادگان جهان را به داغی بزرگ نشاند، نوشت: شهید جمهور، حضرت آیت‌الله رئیسی، سنگربان خدمت بی‌وقفه، شخصیتی بود که همواره عطر تواضع، روحیه جهادی، عدالتخواهی، فسادستیزی، خردمندی، شکیبایی، اغتنام فرصت خدمت، سلوک مردمی، تمکین در برابر قانون و اطاعت عملی از فرامین ولی امر مسلمین جهان را تداعی می‌کرد.

همچنین، سید علی جزایری، مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت، قباد ناصری، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مارون، حسن شهرویی، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز کارون، جواد تقی‌زاده، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری، علیرضا هیهاوند، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مسجدسلیمان و غلامرضا کمالی، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران در پیام‌هایی جداگانه‌ به مناسبت شهادت رئیس‌جمهور و همراهانش در سانحه هوایی، شهادت آن‌ها را تبریک و تسلیت گفتند.

پاداش عمل خالصانه خود را با شهادت دریافت کرد

عبدالله ‌اهوازی، مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان نیز در پیام تسلیتی در پی شهادت رئیس‌جمهوری اسلامی ایران و همراهانش نوشت: ضایعه دردناک شهادت رئیس‌جمهور معزز ایران اسلامی، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، و همراهان ایشان را در حادثه هوایی، محضر حضرت ولی‌عصر(عج)، مقام معظم رهبری، ملت شریف و امت مسلمان جهان تسلیت می‌گویم.

وی ادامه داد: شهید راه خدمت، آیت‌الله رئیسی (رضوان‌الله علیه)، تمام عمر را با اخلاص و دیانت و تواضع صرف خدمت به مردم و انقلاب کرد و در این مسیر خستگی‌ناپذیر بود و امروز پاداش عمل خالصانه خود را با شهادت دریافت کرد، باشد که راه ایشان در بین خدمتگزاران نظام اسلامی پررهرو باشد.

شهید خدمت در مسیر ایران قوی، همراه مردم خواهد بود

همچنین عبدالحسین بیات، رئیس هیئت‌رئیسه صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت، در پیام تسلیتی در پی شهادت خادم ملت و همراهانش با تأکید بر اینکه به تأسی از روح بلند خادم‌الرضا، رئیس‌جمهوری شهید مسیر خدمت را باقوت ادامه خواهیم داد، نوشت: با قلبی آکنده از تألم و اندوه از جانب خود، همکاران در هیئت‌رئیسه، کارکنان و مدیران گروه اقتصادی صندوق‌ها در اقصی نقاط کشور، به‌عنوان جمعی از خادمین ملت با روح بلند سید محرومان عهد می‌بندیم مسیر خدمت به مردم و کشور را همان‌گونه که آن شهید در سال‌های خدمت و در کسوت‌های مختلف به انجام رساند، باقوت ادامه دهیم.

وی تأکید کرد: ایمان داریم که روح بلند ایشان و شهدای گران‌قدر همراه، یاریگر ملت و خادمین به آن، در مسیر ایران قوی خواهد بود.

اراده‌ جدی آیت‌الله رئیسی برای حل مشکلات مردم

علیرضا مهدی‌زاده، مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران نیز به مناسب شهادت رئیس‌جمهور و همراهان ایشان پیام تسلیتی صادر کرد.

وی در این پیام با اشاره به ضایعه‌ دردناک شهادت رئیس‌جمهور محبوب و مردمی و هیئت همراه ایشان که مایه‌ تألم و تأسف شدید همه مردم و کارکنان صنعت نفت  کشور شده است، نوشت: مرحوم آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی همواره با نیتی صادقانه و خالصانه و اراده‌ای جدی برای حل مشکلات مردم به‌ویژه طبقه محروم، تلاشی شبانه‌روزی داشتند و دغدغه‌مندانه مسائل را پیگیری و رصد می‌کردند.

مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران ادامه داد: اینجانب شهادت سیدالشهدای خدمت، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی را به ملت شریف ایران و کارکنان صنعت نفت، به‌ویژه همکاران خود در شرکت نفت فلات قاره ایران تسلیت عرض نموده و رحمت و مغفرت الهی و علو درجات ایشان را از خداوند متعال مسئلت می‌نمایم.

سید محرومان، خادمی از جنس مردم و برای مردم

همچنین حمیدرضا گلپایگانی، مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران با انتشار پیامی به مناسبت شهادت رئیس‌جمهور مردمی و انقلابی آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و هیئت همراه نوشت: خبر ناباورانه حادثه‌ تلخ و اندوه‌بار سقوط بالگرد رئیس‌جمهور و هیئت همراه که به فقدان جمعی از بهترین یاران انقلاب و خدمتگزاران صدیق نظام مقدس جمهوری اسلامی انجامید، اسباب تأثر و تألم اینجانب شد.

وی ادامه داد: سید محرومان که به معنای واقعی کلمه خادمی از جنس مردم و برای مردم بود، سرانجام در میدان خدمت و حین انجام ‌وظیفه مجاهدانه به فیض شهادت نائل آمد.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران تأکید کرد: توجه به محرومان، کار و تلاش فراوان، ولایت‌مداری و تبعیت از رهبری از ویژگی‌های خادم‌الرضا (ع) و خادم ملت ایران و دولت وی بود و یقیناً این مؤلفه‌ها، سرمشق و الگوی همه دولتمردان و کسانی خواهد شد که دغدغه خدمت به مردم را دارند.

ثبت خدمات آیت‌الله رئیسی در کتاب مجاهدت‌های تاریخ اسلام و انقلاب

عباس غریبی، مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران نیز در پی شهادت رئیس‌جمهور و همراهان ایشان با ارسال پیام تسلیتی به عروج آسمانی و شهادت سرافرازانه جمعی از پاره‌های تن ملت و عصاره‌های ناب خدمتگزاری به ملت و میهن خصوصاً رئیس‌جمهور مردمی و محبوب، حضرت آیت‌الله رئیسی و همراهان ایشان در سانحه دلخراش سقوط بالگرد اشاره کرد که همگان را در دریای ماتم و اندوه فرو برد.

وی تأکید کرد: خدمات ماندگار و درخشان شهید آیت‌الله رئیسی در کتاب قطور مجاهدت‌های رادمردان پاکباخته تاریخ اسلام و انقلاب اسلامی ثبت خواهد شد.

ادامه مسیر شهید خدمت توسط عاشقان راه شهادت در عرصه انرژی کشور

مهدی فکور، مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران نیز در پی شهادت خادم ملت و «شهید جمهور»، سیدابراهیم رئیسی، در پیام تسلیتی نوشت: گرچه فقدان آن عالم بزرگوار ثُلمه‌ای به جهان اسلام است که جبران آن بسیار سخت است، ولی همه شیفتگان ولایت و عاشقان راه شهادت به حرکت جهادی در عرصه انرژی کشور ادامه خواهند داد و فقدان یک خادم، خللی در امور کاری ایجاد نخواهد کرد.

وی ادامه داد: اینجانب این ضایعه بزرگ را به جامعه صنعت نفت تسلیت عرض می‌کنم و از درگاه ایزد منان برای آن شهید بزرگوار علو درجات خواهانم.

برزو قنبری، مدیر پشتیبانی ساخت و تامین کالای شرکت ملی نفت ایران هم در پیامی شهادت خادم ملت و «شهیدجمهور»، سیدابراهیم رئیسی را تسلیت گفت.

وی در این پیام نوشت: اینجانب شهادت رئیس‌جمهوری محترم و هیئت همراه ایشان، آقایان دکتر امیر عبداللهیان، وزیر فقید امورخارجه، آیت الله آل هاشم، امام جمعه فقید تبریز و نماینده ولی‌فقیه در استان آذربایجان شرقی و شهید دکتر رحمتی، استاندار فقید آذربایجان شرقی که از خدمتگزاران صدیق مملکت اسلامی ایران بودند را به پیشگاه مقدس حضرت ولی عصر (عج ا... تعالی فرجه الشریف)، رهبر معظم انقلاب (مد ظله العالی) و خانواده صنعت نفت، تسلیت عرض می کنم و از درگاه خداوند منان، برای روح بلند این شهیدان گرانقدر، آرامش ابدی و فردوس برین مسئلت دارم.

جامعه دانشگاهی مسیر پیشرفت ایران قوی را محکم و استوار طی خواهد کرد

همچنین محمد چهاردولی، رئیس دانشگاه صنعت نفت، به مناسبت شهادت رئیس‌جمهوری، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و همراهانش پیام تسلیتی منتشر کرد.

وی در این پیام با اشاره به اینکه جامعه دانشگاهی کشور با تأسی از رئیس‌جمهور فقید قهرمان، مسیر پیشرفت ایران قوی را محکم و استوار طی خواهد کرد، نوشت: همچون آن شهید بزرگوار خدمت، با اخلاص تمام انجام‌وظیفه می‌کنیم.

عظیم کلانتری‌اصل، رئیس پژوهشگاه صنعت نفت نیز در پی شهادت رئیس‌جمهور و هیئت همراه پیام تسلیتی منتشر کرد.

وی در این پیام نوشت: خبر شهادت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، خادم الرضا و رئیس‌جمهور محبوب و مردمی، دکتر حسین امیرعبدالهیان، وزیر امور خارجه، آیت‌الله آل هاشم، نماینده ولی فقیه و امام‌جمعه تبریز، مالک رحمتی، استاندار آذربایجان شرقی و هیئت همراه در سانحه تلخ سقوط بالگرد در حین خدمت، قلب‌های‌ مردم قدرشناس و شریف ایران را در ماتم و اندوه فرو برد.

رئیس پژوهشگاه صنعت نفت ادامه داد: این ضایعه جانسوز و شهادت بزرگ‌مردان خدا را محضر مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، اعضای محترم هیئت دولت، خانواده محترم شهدای داغدار و ملت غیور و شهیدپرور ایران اسلامی تسلیت عرض نموده و از خداوند رحمان‌ علو درجات واسعه را برای شهدای بزرگوار از درگاه ایزد منان مسئلت می‌نمایم.

روح بلند خادم جمهور در مسیر خدمت لحظه‌ای آرام نداشت

مسعود پارسی، سرپرست شرکت نفت خزر نیز در پی شهادت رئیس‌جمهور و همراهان ایشان پیامی منتشر کرد.

وی در این پیام با اشاره به اینکه روح بلند آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، خادم‌الرضا(ع) و خادم جمهور که در تمام دوران مسیر خدمت، مجاهدانه و خستگی‌ناپذیر لحظه‌ای آرام نداشت و بر عهد صادقانه خود با خداوند متعال، مجاهدانه ایستاد و به ملکوت اعلی پیوست، نوشت: حضرت آیت‌الله رئیسی همواره و همیشه دغدغه خدمت به مردم را داشتند و در همین راه مقدس جان بر کف گذاشتند. خدمات و توفیقات ایشان در منظر و نگاه مردم همیشه به یادگار خواهد ماند.

سرپرست شرکت نفت خزر تأکید کرد: علو درجات و محشورشدن با انبیا و اولیاءالله را برای شهدای حادثه سقوط بالگرد حامل رئیس‌جمهور و هیئت همراه وی از خداوند متعال مسئلت می‌نمایم.

خللی در راه اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایجاد نمی‌شود

محمداسماعیل کفایتی، رئیس پارک فناوری و نوآوری صنعت نفت نیز در پیامی با اشاره به این ضایعه جانکاه نوشت: روح ملکوتی خادم‌الرضا(ع) رئیس‌جمهور مردمی و فسادستیز و یاور محرومان، آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی و جمعی از همراهان ایشان به دوستان شهیدشان پیوست.

بی‌شک این ضایعه بزرگ در سپهر پرفروغ انقلاب خلأ جبران‌ناپذیری خواهد بود، اما معتقدیم با عنایت حضرت صاحب‌الزمان(عج) و به برکت خون شهیدان و زعامت ولی فقیه مدبر و هوشیار خللی در راه اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایجاد نخواهد شد و بار دیگر ملت شریف و بصیر ایران دشمنان و بدخواهان را ناامید خواهند کرد.

همراهی آیت‌الله رئیسی با کارکنان تلاشگر صنعت نفت و گاز کشور

فرخ علیخانی، مدیرعامل گروه پتروپارس نیز به مناسبت شهادت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری اسلامی ایران و هیئت همراه ایشان با ارسال پیام تسلیتی نوشت: تلاش‌های خستگی‌ناپذیر ایشان در تمامی ابعاد و شئون زندگی سیاسی، اجتماعی و اقتصادی کشور بر کسی پوشیده نیست و صنعت نفت و گاز کشور نیز به‌عنوان بخشی مهم و اساسی در اقتصاد کشور، از خدمات ارزنده ایشان در طول مدت خدمت بهره‌های فراوان برد.

وی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین آثار وجودی ایشان، حضور روی سکوی فاز ۱۱ پارس جنوبی و حمایت و همراهی با کارکنان تلاشگر صنعت نفت و گاز کشور، به‌ویژه متخصصان گروه پتروپارس بود.

شهادت، پاداش تلاش بی‌وقفه‌

همچنین مدیران عامل گروه توسعه پتروایران شامل علیرضا صادقی عبداللهی، حمیدرضا ثقفی، علی صالح‌نیا و نیما باقرسایی در پیامی مشترک شهادت جانسوز رئیس‌جمهور محترم و همراهان ایشان را به ملت شریف ایران، همکاران بزرگ صنعت نفت، به‌ویژه همکاران گروه شرکت‌های توسعه پتروایران تسلیت گفتند.

در متن این پیام آمده است: خبر شهادت رئیس‌جمهور مردمی و انقلابی که خدمات ارزنده‌ای را در طول مدت حضور خود به مردم ایران اسلامی ارائه کرده بود در سانحه سقوط بالگرد، موجب اندوه و تأثر فراوان شد.

در این پیام تأکید شده است که بی‌شک، شهادت پاداش تلاش بی‌وقفه‌ آن‌ها در همه‌ این سال‌ها بود و به حول و قوه‌ الهی مسیر خدمتگزاری آن‌ها ادامه خواهد داشت.

تا واپسین نفس، ردای خدمت بر تن داشت

جعفر سالاری‌نسب، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران نیز در پیامی با تسلیت شهادت رئیس‌جمهوری اسلامی ایران، حضرت آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی و جمعی از یاران رهبری و مسئولان و خدمتگزاران جمهوری اسلامی ایران نوشت: در مکتب و سیره آن شهید صادق‌الوعد و خادم جمهور که به رسم عاشقان ولایت تا واپسین نفس، ردای خدمت بر تن داشت، صیانت از کیان اسلام و سعادت مردم،‌ آرمان بلندی بود که میثاق‌نامه‌اش را همچون رجایی و باهنر و دیگر شهیدان دولت با خون مطهر خویش امضا کرد.

همچنین فرهاد احمدی،‌ مدیرعامل شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران نیز در پیامی شهادت خادمان ملت، رئیس‌جمهوری اسلامی ایران،‌ حضرت آیت‌الله دکتر رئیسی و یاران همراه ایشان را تسلیت گفت.

وی در این پیام نوشت: با اندوه فراوان، شهادت خادمان ملت، رئیس‌جمهوری اسلامی ایران،‌ حضرت آیت‌الله دکتر رئیسی و یاران همراه ایشان را تسلیت عرض کرده، رحمت و رضوان الهی را برای شهدای خدمت، صبر و شکیبایی را برای خانواده‌ها، بازماندگان و همبستگی و اتحاد برای ملت شهیدپرور ایران را از خداوند منان مسئلت می‌نمایم.

ارسلان رحیمی، مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران نیز در پیامی با تأکید بر اینکه روح مطهر و پاک رئیس‌جمهوری اسلامی ایران، حضرت آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی آسمانی شد و به ملکوت اعلی پیوست، نوشت: در این هنگامه با قلبی مالامال از اندوه و ماتم، ضایعه فقدان جان‌گداز و شهادت آن مجاهد نستوه و بزرگوار و تنی چند از مسئولان‌ و همراهان مخلص، صدیق و گرامی ایشان را به تمامی همکاران محترم و خانواده بزرگ صنعت انتقال نفت ایران تسلیت و تعزیت عرض می‌نمایم.

وی ادامه داد: از درگاه خداوند متعال برای این شهید بزرگوار غفران و رحمت واسعه و علو درجات الهی و برای خانواده معزز و مکرم ایشان و تمامی بازماندگان عالی‌قدر صبر و بردباری و شکیبایی مسئلت می‌نمایم.

حیات جاودانه شهید جمهور در قلب مردم قدرشناس ایران

همچنین احمد باهوش، مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی، در پیامی شهادت خادم ملت و «شهید جمهور»، سید ابراهیم رئیسی را تسلیت گفت.

وی در این پیام با اشاره به اینکه مجاهد نستوه، خادم‌الرضا، همراه و همدل مردم و رهبری، چهره ممتاز و سرمایه ارزشی نظام مقدس اسلامی، رئیس‌جمهوری اسلامی ایران، آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی با همراهان خدمتگزار، سر بر آستان حق نهاد و ایران را در بهت و غمی سنگین فرو برد، نوشت: هرچند فقدان این چهره ممتاز و سیاستمدار دلسوز و مردمی، ضایعه‌ای جبران‌ناپذیر برای کشور و ملت ایران به‌ شمار می‌رود، ولی تردیدی نیست که ایشان در قلب مردم قدرشناس ایران، حیات جاودانه خواهد داشت.

باب شهادت برای مجاهدان راه حق باز است

رضا نوشادی، مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز نیز در پیام تسلیتی با اشاره به اینکه در حادثه هولناک ۳۰ اردیبهشت، چهره‌هایی که الگوی تلاش، مجاهدت و مردم‌داری در عرصه مدیریتی کشور بودند به درجه‌ای رسیدند که حضرت حق جوار خود را برای این عزیزان انتخاب کرد، نوشت: این حادثه بار دیگر نشان داد باب شهادت برای مجاهدان راه حق باز است.

وی تأکید کرد: اینجانب و جامعه توسعه‌ای صنعت گاز پیمان می‌بندیم به حرمت خون‌های مطهر عزیزان این حادثه، همچنان با ثبات قدم، مسیر پرافتخار خدمت به مردم را در شرکت مهندسی و توسعه گاز ادامه دهیم.

نظر شما