شناسهٔ خبر: 66766129 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

با صدور پیام های جداگانه؛

اعضای شورای شهر تهران شهادت رئیس‌جمهور را تسلیت گفتند

علی قدمی

اعضای شورای اسلامی شهر تهران طی پیام‌های جداگانه‌ای شهادت آیت‌الله ابراهیم رئیسی و هیات همراه در حادثه سقوط بالگرد را تسلیت گفتند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، به دنبال حادثه سقوط بالگرد حامل رئیس‌جمهور و هیئت همراه در روز گذشته - یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳- و شهادت آیت‌الله ابراهیم رئیسی و همراهان وی، اعضای شورای اسلامی شهر تهران این ضایعه اسفناک را تسلیت گفتند.

سخنگوی شورای شهر تهران با عرض تسلیت شهادت رئیس جمهور گفت: «شهادت» منصفانه‌ترین عاقبتی است که که خداوند نصیب شهید آیت الله رئیسی کرد.

در متن پیام علیرضا نادعلی آمده است: «طبیعتا رئیس جمهور جمهوری اسلامی ایران برای همه مردم دنیا و آنهایی که دلشان به «حق» گرایش دارد و دنبال اعتلای کلمه حق هستند، جایگاه ویژه‌ای دارد.

ایشان جزو کسانی بود که امروز می ببینیم حتی مخالفین و رقبایش در تلاش گری، احترام به رقبا و.... بر رفتار خوب وی تأکید می‌کنند و ذکر خیری برای ایشان است.

مهم‌ترین ویژگی آیت الله رئیسی این بود که تواضع کردند و برای خودشان جایگاه درست نکردند و مانند برخی از رؤسای جمهور ما نظریه پرداز نبودند و دنبال خدمت برای مردم بود بدون اینکه بخواهد برای خود تصویر و ویترینی درست کند.

آیت الله رئیسی به دنبال این بود که به مردم خدمت کند و حرف ولی فقیه را گوش دهند و راه حل های درست را انتخاب می‌کرد، در این چند سال ننشست و مدام در حال تلاش و کوشش بود و به دنبال ایشان تمام افرادی که با او کار می‌کردند، در حال سعی و تلاش برای مردم بودند؛ چراکه الگوی خوبی برای تلاش و کوشش برای مردم بود.

ایشان خادم الرضا بوده و رئیس پیشین آستان قدس رضوی بودند و این شهادت جایزه و مدالی بود که از امام رضا (ع) گرفتند و در کنار عزیزانی همچون امیر عبدالهیان، وزیر امورخارجه، امام جمعه تبریز و استاندار آذربایجان شرقی به شهادت رسیدند.

امام جمعه تبریز نیز جزو نمونه‌های بارز خدمت و خلوص بود که مردم تبریز واقعاً دوستش داشتند.

حمایت شهید آیت الله رئیسی از شهرداری تهران و شهردار تهران در جریان خدمت شأن در راستای حمایت از جریان خدمت در تهران بود و شاید بیشترین حمایت را نسبت به رؤسای قبلی ریاست جمهوری داشتند و نتیجه آن اتفاقات خوب در حوزه حمل ونقل و… است و هیچ دولتی در ادوار گذشته وظیفه خود را به جا نیاورده بود و آیت الله رئیسی پای کار کمک به تهران ایستادند و مابقی را نیز به این سمت سوق دادند و حتماً دکتر زاکانی از شهادت آیت الله رئیسی بیش از پیش ناراحت خواهد بود، چرا که یکی از حامیان اصلی حرکت خدمت گذاری در تهران را از دست دادند؛ البته ان‌شاءالله با حضور دیگران و سلسه خدمت گذاران و هدایت حضرت آقا این حرکت خدمت ادامه خواهد یافت.»

ایران فرزندان برومند و فداکار خود را از دست داد

زهرا شمس احسان رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران نیز نوشت: «خبر اندوهبار و جانکاه شهادت رئیس جمهور محترم ایران و همراهانشان، جان عزیزان و قلوب مردم ایران را به درد آورد و آسمان کشورمان را در غم و اندوه فرو برد. ایشان که با روحیه‌ای سرشار از عشق به وطن و مردمانش، تمام همت و تلاش خود را برای سربلندی ایران عزیز مصروف داشت، اکنون به دیار باقی شتافت و ما را در حسرت فقدانشان تنها گذاشت.

ایشان که همواره با ایمان و اراده‌ای پولادین، در برابر مشکلات و چالش‌های کشور ایستادگی می‌کرد، امروز به سوی پروردگار مهربان شتافت و در جوار رحمت الهی آرام گرفت. از دست دادن چنین انسان مدبّر، خدوم و صبوری، ضایعه‌ای عظیم برای ایران عزیز است.

به محضر مبارک مقام معظم رهبری، مردم قدردان و خانواده‌ی محترم و داغدار ایشان، این پرواز آسمانی را تبریک و تسلیت عرض می‌کنم و از خداوند متعال برای روح پاک و مطهرشان، علو درجات و برای بازماندگان صبر و شکیبایی مسئلت دارم.

نام و یاد سید ابراهیم رئیسی و همراهانشان همواره در دل‌ها و خاطره‌ها خواهد ماند و خدمات ارزشمندشان به این مرز و بوم هیچ‌گاه از یادها نخواهد رفت. ایران، فرزندان برومند و فداکار خود را از دست داد، اما آرمان‌های بلند آنان همچنان در راه پیشرفت و سربلندی کشورمان جاودانه خواهد ماند.»

شهید آیت الله رئیسی در حوزه خدمت به مردم صفحه جدیدی را به ثبت رساند

در متن پیام مهدی پیرهادی رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران نیز آمده است: «دولت سیزدهم و شهید آیت الله رئیسی در حوزه خدمت به مردم صفحه جدیدی را به ثبت رساند.

دولت سیزدهم با مردم ارتباط خوبی برقرار کرد و حضور رئیس جمهور در میان مردم علاوه بر ایجاد امید، همراهی آنها برای حل مشکلات را فراهم کرد.

خوشبختانه اقدامات دولت سیزدهم در بسیاری از حوزه‌ها برجسته است و به خوبی همراهی و همدلی همه بخش‌های کشور و احاد مردم را به ارمغان آورد، به شکلی که در حوزه مدیریت شهری تهران نیز آقای رئیسی با دادن نمایندگی ویژه به شهردار تهران در حوزه آسیب‌های اجتماعی در حقیقت برای ایجاد همراهی میان همه دستگاه‌های ذی ربط اقدام مؤثری را انجام داد.

دولت خدمت رسان آیت الله رئیسی به خوبی خدمات قابل توجهی را در حوزه محرومیت زدایی و فسادستیزی ارائه کردند و بی تردید راه خدمت و توجه به مستضعفین که به عنوان میراث این دولت قلمداد می‌شود، ادامه خواهد داشت.»

پیام تسلیت اعضای شورای شهر تهران در پی شهادت رئیس‌جمهور

شهادت، پاداش الهی خدمت خالصانه این بزرگ مرد بی‌ادعا بود

سید جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران نیز در پیام تسلیت خود نوشت: «خادم الرضا (ع)، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی به همراه دیگر همسنگرانش در جبهه خدمت به مردم به دیدار معبود شتافت.

فقدان خادم جمهور، سید شهید و همراهان وی در حادثه تلخ سقوط بالگرد در مسیر خدمت را به محضر حضرت ولیعصر (عج)، رهبر معظم انقلاب اسلامی و ملت بزرگ و قدرشناس ایران اسلامی تسلیت عرض می‌کنم.

همانا شهادت، پاداش الهی خدمت خالصانه این بزرگ مرد بی‌ادعا در عرصه جهاد کاری بود.»

ملت قهرمان ایران عزادار مردان مجاهد است

متن پیام تسلیت سید احمد علوی رئیس کمیته گردشگری شورای شهر تهران نیز آمده است: «امروز ملت قهرمان ایران عزادار مردان مجاهدی است که در راه خدمت به مردم شهید پرور کشورمان جهاد و شهادت در راه خدمت به مردم را به پشت میزنشینی و عافیت طلبی ترجیح دادند. بزرگ مردانی که همه زندگی خود را وقف کردند تا کمی از آلام و درد مردم بکاهند و امروز در همین راه به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

امروز سر تا سر ایران اسلامی در سوگ بزرگ مردی است که در طول ۳ سال از خدمت خود در کسوت ریاست جمهوری ایران، نه از تشر دشمنان هراسید و نه از پوزخند مدعیان سست شد. مردی که شبانه روز در میدان خدمت حاضر شد و برای خدمت به مردم از پای ننشست.

شهادت عروج گونه آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشورمان، دکتر امیر عبداللهیان وزیر انقلابی امور خارجه و آیت الله آل هاشم امام جمعه مردم تبریز، دکتر مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی و تنی چند از همراهان را به امام عصر (عج)، مقام معظم رهبری و مردم شریف ایران اسلامی تسلیت عرض می‌کنم و از خداوند علو درجات را برای این بندگان راستین خدا مسئلت دارم.»

بی شک ایران در این غم بزرگ سال‌ها می‌ماند

احمد صادقی رئیس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای اسلامی شهر تهران نیز نوشت: «شهادت پاداش خدا به مردان مرد است. رحلت ملکوتی بزرگمرد ایمان، اخلاص و عمل، رئیس جمهوری اسلامی ایران، آیت الله جناب آقای دکتر سید ابراهیم رئیسی (رضوان الله تعالی علیه) و نیز حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی؛ دکتر حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه، دکتر مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی و کادر پرواز در حین انجام وظیفه، ایران اسلامی را در غم و ماتمی عمیق فرو برده است.

مشیت الهی بر آن بود که این ذخیره بزرگ انقلاب اسلامی و شهید خدمتگزار ملت دعوت حق تعالی را لبیک گوید، بی شک ایران در این غم بزرگ سال‌ها می‌ماند که خادمی دلسوز را در مسیر خدمت از دست داده است.

این واقعه‌ی تلخ را به شهروندان عزیز شهرستان تهران، خانواده محترم رئیس جمهور فقید و همراهان وفادارش در دولت تسلیت عرض می‌کنیم و در غم رهبر فرزانه انقلاب اسلامی حضرت آیت الله خامنه‌ای (حفظه الله) شریک هستیم و به بیش از همه به ساحت مقدس امام زمان عج عرض تسلیت داریم.»

پیام تسلیت اعضای شورای شهر تهران در پی شهادت رئیس‌جمهور

امیدواریم شهدای راه حق و جهاد و خدمت، شافع مردم غیور ایران باشند

در متن پیام تسلیت مهدی اقراریان رئیس کمیته حقوقی شورای شهر تهران آمده است: «مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ فَمِنهُم مَن قَضی نَحبَهُ وَمِنهُم مَن یَنتَظِرُ وَما بَدَّلوا تَبدیلًا»

«در میان مؤمنان مردانی هستند که بر سر عهدی که با خدا بستند صادقانه ایستاده‌اند؛ بعضی پیمان خود را به آخر بردند (در راه او شربت شهادت نوشیدند)، و بعضی دیگر در انتظارند؛ و هرگز تغییر و تبدیلی در عهد و پیمان خود ندادند.» (سوره مبارکه الأحزاب آیه ۲۳)

شهادت خادم الرضا، رئیس جمهور محبوب ایران، آیت اللّه سَید ابراهیم رئیسی و جمعی از همراهان ایشان؛ جناب آقای حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، آیت اللّه سید محمدعلی آل‌هاشم امام جمعه تبریز، جناب آقای مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، خلبان، کمک خلبان و گروه حفاظت رئیس جمهور را محضر رهبر عزیز انقلاب حضرت آیت اللّه العظمی خامنه‌ای (حفظه الله تعالی) و ملت شریف ایران تبریک و تسلیت عرض می‌کنیم.

ان‌شاءاللّه این شهدای راه حق و جهاد و خدمت، شافع مردم غیور و مسئولان خادم ایران باشند.»

اندوه جان‌گداز جامعه ایران اسلامی

جعفر بندی شربیانی عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران در پیام تسلیت خود نوشت: غم و اندوهی جان‌گداز جامعه‌ی ایران اسلامی را در پی شهادت رئیس جمهور محبوب دولت مردمی و همراهان ایشان در اثر سانحه‌ی بالگرد فراگرفته است.

اینجانب شهادت خادم باصفای آستان قدس رضوی، آیت الله رئیسی «رضوان الله تعالی» را محضر ولی امر مسلمین حضرت امام خامنه‌ای، خاندان مکرم، همسر گرامی و فرزندان محترم و نیز ملت شریف و همیشه در صحنه ایران اسلامی تسلیت می‌گویم. و رحمت و مغفرت الهی و علوّ درجات ایشان را از خداوند متعال مسألت می‌نمایم.»

نرگس معدنی پور رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا نیز نوشت: «ای ابراهیم! افق دید تو، رو به سوی چه آرمانی بود که امروز نامت با نام مقتدایت علی بن موسی الرضا (ع) گره خورد؟ تو را چه رازی بود که زین پس در شادکامی ایام ولادت امام رئوف از تو یاد خواهد شد؟»

تلاش‌های خالصانه آیت الله رئیسی برای درک مشکلات و مصائب هموطنان

نرجس سلیمانی رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران در پیام تسلیت خود نوشت: درگذشت شهادت گونه رئیس جمهور پرتلاش، خادم الرضا (ع) آیت الله حاج سید ابراهیم رئیسی و جمع همراه ایشان را در حادثه ناگوار در راه رجعت از افتتاح یک خدمت مؤثر و در راه رسیدن به مقصدی دیگر برای گشایش خدمتی دیگر از میان مجموعه تلاش‌های خستگی ناپذیر ایشان واقع گردید.

اینجانب شخصاً در چند مورد از نزدیک در حین تلاش‌های خالصانه ایشان برای درک مشکلات و مصائب هموطنان در مناطق محروم ایشان را با ردا، عمامه و عبایی غرق در خاک، شن و ماسه با صورتی غبارآلود اما با نشاط و امیدوار به چشم دیدم.

در سفر ایشان به جنوب کرمان خود ایشان روایت کردند که برای ورود به سرپناه خانواده‌ای در مناطق دور افتاده که هنوز هم از محروم‌ترین مناطق ایران است به علت کوچک بودن مسیر ورودی سرپناه بر روی دست و پا خود به حالت خمیده و خزیده وارد شده بودند تا بتوانند بدون واسطه و فارغ از هرگونه پرده و حجابی کنار سفره درد و دل خانواده‌ای محروم بنشینند.

ضایعه فقدان ایشان و دیگر همراهان را به محضر مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) و ملت شریف ایران و خانواده محترم ایشان تسلیت عرض نموده و علو درجات را برای ایشان از درگاه خداوند منان مسألت دارم.»

نام آیت‌الله رئیسی در تاریخ پرافتخار ملت ایران جاودانه خواهد ماند

سوده نجفی رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران در پیام تسلیت خود نوشت: خبر شهادت آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی، خادم الرضا و رئیس‌جمهور کشور، حسین امیرعبدالهیان وزیر امور خارجه، آیت الله آل هاشم نماینده ولی فقیه و امام جمعه محبوب تبریز، استاندار آذربایجان‌شرقی و جمعی از همراهان، در سانحه تلخ سقوط بالگرد در حین خدمت، قلب‌های مردم قدرشناس و شریف ایران را در ماتم و اندوه فرو برد.

آیت الله رئیسی در تمامی مسئولیت‌های خود در راه خدمت به مردم و اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی، فداکارانه انجام وظیفه و همه عمر خود را صرف خدمت صادقانه کردند. بی شک نام او در تاریخ پرافتخار ملت ایران جاودانه خواهد ماند.

اینجانب شهادت این خادمان ملت را محضر حضرت ولیعصر (عج) و رهبر معظم انقلاب اسلامی، ملت ایران و خانواده آنها تبریک و تسلیت عرض می‌نمائیم و از درگاه خداوند منان، علو درجات و حشر با اهل بیت (ع) را برای این شهدا مسئلت می‌نمایم.

در متن پیام سید محمد آقامیری رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران نیز آمده است:

«در سالروز میلاد مسعود حضرت علی ابن موسی الرضا علیه السلام روح بلند خادم ملت ایران، خادم الرضا حضرت آیت الله رئیسی، رئیس جمهور مردمی و محبوب آسمانی شد.

عروج رئیس جمهور محبوب و خدوم, مرد میدان و دلسوز محرومان حضرت آیت الله رئیسی و همراهانش دکتر حسین امیر عبدالهیان وزیر امور خارجه، حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم امام جمعه تبریز، دکتر مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی و سایر همراهان را به محضر امام عصر (عج)، رهبر عظیم الشان انقلاب اسلامی و ملت شریف ایران تسلیت عرض می‌نمایم و استواری ایران اسلامی را از خدای سبحان مسئلت دارم.»

پیام تسلیت اعضای شورای شهر تهران در پی شهادت رئیس‌جمهور

مسیر رشد و تعالی ایران اسلامی همچون گذشته تداوم خواهد یافت

حبیب کاشانی خزانه دار شورای شهر تهران نیز نوشته است: «شهادت دکتر ابراهیم رئیسی و شهدای همراه و گرانقدر ایشان در سانحه سقوط بالگرد موجب تأسف و تالم گردید. یاد و نام دکتر رئیسی با صاحب ایران زمین، حضرت امام رضا (ع) عجین بوده است، هشتمین رئیس جمهور ایران که عمری را در کسوت خادم الرضا (ع) مشغول به خدمت بود، جشن پیروزی اش در انتخابات ریاست جمهوری مصادف با شب ولادت ثامن الائمه و شهادت ایشان نیز با ایام ولادت آن امام همام مقارن گردید.

گرچه فقدان این شهدای والامقام، موجب خسران خواهد بود اما با رهنمودهای مدبرانه مقام معظم رهبری و مشارکت و همراهی مردم و مسئولین، مسیر رشد و تعالی ایران اسلامی همچون گذشته تداوم خواهد یافت. برای شهدای عظیم الشان غفران الهی و برای بازماندگان و ملت ایران صبر و شکیبایی مسئلت خواستارم.»

نظر شما