شناسهٔ خبر: 66778164 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شهروند | لینک خبر

چهره‌های سیاسی در مورد شخصیت سیدابراهیم رئیسی چه گفتند؟

صاحب‌خبر -

در پی شهادت خادم جمهور، شخصیت‌ها، مسئولان کشوری و لشکری و روسای جمهور و مسئولان کشورهای مختلف با صدور پیام‌های جداگانه‌ای شهادت رئیس دولت سیزدهم را تسلیت گفتند.

آیت‌الله جنتی: رئیسی نمونه اتم و اکمل مدیران انقلابی و ولایی بود
رئیس مجلس خبرگان رهبری با صدور پیامی شهادت رئیس‌جمهوری و هیأت همراه را تسلیت گفت. وی در پیامش افزود: این رئیس‌جمهور خدوم و خستگی ناپذیر در تمام عرصه‌هایی که از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی به خدمتگزاری مشغول بود نمونه اتم و اکمل مدیران انقلابی و ولایی بود و در امور محوله از هیچ کوششی دریغ نورزید.

آملی لاریجانی: آیت‌الله رئیسی همواره در میدان بود
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام: مرحوم آیت‌الله رئیسی در جایگاه ریاست‌جمهوری همواره در میانه میدان بود و تلاش‌های مستمر وی در راستای وظایفش از ویژگی‌های بارز ایشان بود.

محسنی اژه‌ای: رئیسی به یک نیروی مورد وفاق در میان جریان‌های مختلف تبدیل شده بود
محسنی اژه‌ای ضمن تسلیت شهادت رئیس‌جمهور و همراهانش گفت: آیت‌الله رئیسی در سال‌های اخیر به یک نیروی مورد وفاق در میان جریان‌های مختلف تبدیل شده بودند.

قالیباف: در قلب ملت ایران جا داشتی و یادت جاودانه شد
رئیس مجلس شورای اسلامی: عزیز دل ملت ایران، رفیق جان، یار باصفا و صادق امام و رهبری، سفرت به‌خیر! ما را فراموش نکن، دست این برادرت را هم بگیر و سلام ما را به حاج قاسم برسان. به آرزویت رسیدی و عاقبت رجایی شدی.

خاتمی: سانحه هولناک سقوط بالگرد رئیس‌جمهور پرتلاش ملت، حادثه‌ای دردناک بود
رئیس دولت اصلاحات در پیامی ضمن تسلیت شهادت آیت‌الله رئیسی، رئیس‌جمهور، وزیر امورخارجه، امام جمعه و استاندار آذربایجان شرقی و سایر همراهان، این حادثه را دردناک و خسارت‌بار توصیف کرد.

روحانی: صفحه تلخی در کتاب انقلاب اسلامی ورق خورد
رئیس‌جمهور سابق: متأسفانه شهادت حجت‌الاسلام‌ سیدابراهیم رئیسی، آقای حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، حجت‌الاسلام‌ سیدمحمدعلی آل‌هاشم نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز، آقای مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، تیم حفاظت و خدمه پرواز منجر شد و صفحه تلخی در کتاب انقلاب اسلامی ورق خورد.

احمدی‌نژاد: آرزوی رحمت و مغفرت الهی برای شهیدان حادثه
محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهور دولت‌های نهم و دهم، نیز در پیام جداگانه‌ای شهادت سیدابراهیم رئیسی‌جمهور را به مقام معظم رهبری، دولت، خانواده و بستگان وی تسلیت گفت و از خداوند متعال برای همه آنان رحمت و مغفرت مسئلت نمود.

لاریجانی: حادثه تاثرآور شهادت رئیس‌جمهور همگان را سوگوار کرد
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام: حادثه تاثرآور شهادت رئیس‌جمهور و همراهان همگان را سوگوار کرد.

علی‌اکبر ناطق نوری: درخواست علو درجات برای شهدا و سعادت و نیکبختی برای میهن اسلامی
علی‌اکبر ناطق نوری: این ضایعه را به مقام معظم رهبری، خانواده‌های داغدار این عزیزان به معراج رفته، مردم آگاه و شریف ایران و تمامی خدمتگزاران صدیق تسلیت و تعزیت می‌گویم و از خداوند منان علو درجات ایشان و سعادت و نیکبختی برای میهن اسلامی را مسئلت می‌کنم.

سرلشکر سلامی: مکتب «سیدالشهدای خدمت» باید زنده بماند
فرمانده کل سپاه: نقش‌آفرینی‌های الهام‌بخش، حماسی و درس‌آموز «سیدالشهدای خدمت» در ایفای مسئولیت‌های خطیر و حساس در نظام اسلامی، به‌ویژه طی دوره سه‌ساله ریاست‌جمهوری، به مثابه یک مکتب و الگوی مطلوب بایستی همواره زنده بماند.
ولایتی: از دست دادن آقای رئیسی ضایعه بزرگی است
علی‌اکبر ولایتی: اینجانب سال‌های متمادی و طولانی ازجمله در هیأت امنای آستان مقدس حضرت صالح ابن موسی الکاظم(ع)، از نزدیک افتخار آشنایی با آن شهید بزرگوار، دکتر رئیسی، را داشته و از نزدیک شاهد اخلاص، صفای باطن و شوق خدمتگزاری او در تمام این دوران بودم که در مسئولیت‌های مختلف متبلور بوده است و از دست دادن ایشان، ضایعه بزرگی خواهد بود.

علی‌اکبر صالحی: خبر جانکاه بود
علی‌اکبر صالحی: خبر جانکاه و مؤلمه فقدان تعدادی از بهترین عزیزان ملت شریف و بزرگ ایران را به ملت شریف و مقام معظم رهبری و خانواده‌های مکرم شهدای بزرگوارمان صمیمانه تسلیت عرض کرده و از خداوند متعال برای روح بلند این عزیزان علو درجات، غفران و رحمت واسعه الهی مسئلت داریم.

رضایی: نام آیت‌الله رئیسی در تاریخ جاودانه خواهد بود
 دبیر شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا: حقیقتاً آیت‌الله رئیسی در تمامی مسئولیت‌های خود عاشقانه کوشید و در خدمت به نظام مقدس اسلامی، فداکارانه انجام وظیفه کرد و بی‌تردید نام او در تاریخ پرافتخار ملت ایران جاودانه خواهد ماند.

سرلشکر موسوی: ارتش همچون گذشته آماده جانفشانی در تحقق آرمان‌های نظام است
فرمانده کل ارتش: به محضر فرمانده معظم کل قوا و مردم بصیر ایران اطمینان می‌دهیم رزمندگان این دژ مستحکم دفاع از استقلال و تمامیت ارضی، همچون گذشته آماده جانفشانی در تحقق آرمان‌های نظام است.

پورمحمدی: آیت‌الله رئیسی از استوانه‌های جامعه روحانیت مبارز بود
دبیر عالی جامعه روحانیت مبارز: عروج شهادت‌گونه‌ رئیس‌جمهور پرتلاش و خدمتگزار و امام جمعه محبوب تبریز و دیگر همراهانشان‌ را تسلیت و تبریک عرض می‌کنم. یاد این دو عزیز که استوانه‌های شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز بودند، همیشه زنده است.

آیت‌الله اعرافی: رئیس‌جمهور روحیه کار جمعی و نگاه تمدنی و بین‌المللی داشت
 عضو فقهای شورای نگهبان: آیت‌الله رئیسی روحیه کار جمعی، هم‌اندیشی، نگاه کلان تمدنی و بین‌المللی داشت و در انقلاب اسلامی، امام، شهدا و ملت ایران ذوب بود.

حداد عادل: آیت‌الله رئیسی در دفاع از اسلام و انقلاب سر از پا نمی‌شناخت
رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب: رئیسی پرتلاش و دلسوز بود و در دفاع از اسلام و انقلاب سر از پا نمی‌شناخت.

سیدحسن خمینی: شوق خدمتگزاری به مردم مهم‌ترین ویژگی شهید رئیسی بود
سید حسن خمینی: صفای باطن، تواضع و شوق خدمتگزاری به مردم مهم‌ترین ویژگی او در تمام این ادوار بود. ارتقای مسئولیت‌های رسمی، هیچ‌گاه باعث دگرگونی روحیات این روحانی خدمتگزار نشد. ارادت قلبی شهید رئیسی به امام چنان بود که در مهم‌ترین سال‌های مسئولیت در قوه قضاییه و ریاست‌جمهوری نیز آن را فراموش نکرد و بر آن مداومت می‌ورزید.

عارف: شهادت آقای رئیسی داغ بزرگی است
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام: جناب آقای رئیسی شخصیتی مردمی بودند که در تمامی مسئولیت‌های که بر عهده داشتند تلاش کردند روحیه مردمی، ساده‌زیستی و اخلاق‌مدارانه خود را حفظ کنند و خلأ وجودی ایشان برای همه سخت و دشوار خواهد بود.

جلیلی: رئیس‌جمهور محبوب ملت ایران پس از سال‌ها مجاهدت به شهادت رسید
نماینده رهبر انقلاب در شورای‌عالی امنیت ملی: همزمان با ولادت امام هشتم علیه‌السلام، خادم آن حضرت و رئیس‌جمهور محبوب ملت ایران پس از سال‌ها مجاهدت به شهادت رسید.

جهانگیری: مردم ایران می‌تواند حوادثی سخت را از این دست پشت سر بگذارد
معاون اول دولت‌های یازدهم و دوازدهم: ملت هوشیار ما در مقاطع دشوار و حساس دهه نخست انقلاب نشان داده است که می‌تواند حوادثی سخت را از این دست با سرمایه توکل به خداوند، اعتماد به نظام، تاب‌آوری خویش و امید به آینده پشت سر بگذارد.

 

نظر شما