شناسهٔ خبر: 66754132 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

در پیام‌های جداگانه‌ای مطرح شد/ به‌روزرسانی می‌شود...

واکنش شخصیت‌ها و مقامات کشوری و لشکری به شهادت رییس‌جمهور

جمعی از شخصیت‌های سیاسی و مقامات کشوری و لشکری در پیام‌های جداگانه‌ای شهادت رییس‌جمهور و همراهانش را تسلیت گفتند.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، آیت الله سید ابراهیم رئیسی خادم‌الرضا(ع) و هشتمین رئیس جمهوری اسلامی ایران که عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شده بود، به همراه تمامی همراهان، همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نایل شد.

در پی شهادت خادم جمهور، شخصیت‌ها و مسئولان کشوری و لشکری با صدور پیام های جداگانه ای شهادت رئیس دولت سیزدهم را تسلیت گفتند.

پیام تسلیت رهبر انقلاب در پی شهادت رئیس‌جمهور

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پیامی شهادت حجت‌الاسلام والمسلمین سیّدابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور اسلامی ایران، دکتر امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین آل‌هاشم نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی، دکتر رحمتی استاندار آذربایجان شرقی و همراهان گرامی ایشان در سانحه هوایی را تسلیت گفتند.

متن پیام تسلیت رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:

بسم الله الرّحمن الرّحیم

انا لله و انا الیه راجعون

با اندوه و تاسف فراوان خبر تلخِ درگذشتِ شهادت گونه‌ی عالم مجاهد، رئیس جمهور مردمی و با کفایت و پرتلاش، خادم‌الرضا علیه السلام جناب حجة الاسلام و المسلمین آقای حاج سید ابراهیم رئیسی و همراهان گرامی ایشان رضوان الله علیهم را دریافت کردم.

این حادثه‌ی ناگوار در اثنای یک تلاش خدمت‌رسانی اتفاق افتاد؛ همه‌ی مدت مسئولیت این انسان بزرگوار و فداکار چه در دوران کوتاه ریاست جمهوری و چه پیش از آن، یکسره به تلاش بی‌وقفه در خدمت به مردم و به کشور و به اسلام سپری شد.

رئیسی عزیز خستگی نمیشناخت. در این حادثه‌ی تلخ، ملت ایران، خدمتگزار صمیمی و مخلص و با ارزشی را از دست داد. برای او صلاح و رضایت مردم که حاکی از رضایت الهی است بر همه چیز ترجیح داشت، از این رو آزردگیهایش از ناسپاسی و طعن برخی بدخواهان، مانع تلاش شبانه روزیش برای پیشرفت و اصلاح امور نمیشد.

در این حادثه‌ی سنگین شخصیتهای برجسته‌ئی مانند حجةالاسلام آل هاشم امام جمعه‌ی محبوب و معتبر تبریز، جناب آقای امیر عبداللهیان وزیر خارجه‌ی مجاهد و فعال، جناب آقای مالک رحمتی استاندار انقلابی و متدین آذربایجان شرقی و گروه پروازی و دیگر همراهان نیز به رحمت الهی پیوستند.

اینجانب پنج روز عزای عمومی اعلام میکنم و به ملت عزیز ایران تسلیت میگویم. جناب آقای مخبر طبق اصل ۱۳۱ قانون اساسی در مقام مدیریت قوه‌ی مجریه قرار میگیرد و موظف است به همراهی رؤسای قوای مقنّنه و قضائیه ترتیبی دهند که ظرف حداکثر پنجاه روز رئیس جمهور جدید انتخاب شود.

در پایان تسلیت صمیمی خود را به مادر گرامی جناب آقای رئیسی و همسر فاضل و بزرگوار ایشان و دیگر بازماندگان رئیس جمهور و خانواده‌های محترم همراهان بویژه والد ماجد جناب آقای آل هاشم معروض میدارم و صبر و تسلای آنان و رحمت الهی برای درگذشتگان را مسألت میکنم.

سیّدعلی خامنه‌ای

۴۰۳/۲/۳۱

قالیباف: در قلب ملت ایران جا داشتی و یادت جاودانه شد

محمد باقر قالیباف رئیس‌مجلس شورای اسلامی در حساب کاربری خود در فضای مجازی نوشت: عزیز دل ملت ایران، رفیق جان، یار با صفا و صادق امام و رهبری سفرت بخیر. ما را فراموش نکن، دست این برادرت را هم بگیر و سلام ما را به حاج قاسم برسان. به آرزویت رسیدی و عاقبت رجایی شدی.

طباطبایی: آیت‌الله رئیسی شخصیتی مردمی و با سعه‌صدر بود

دبیرکل حزب ندای ایرانیان: آیت‌الله رئیسی شخصیتی مردمی بود که در برابر منتقدین سعه‌صدر قابل توجهی داشت.

آیت الله رئیسی سختی حضور در میدان را به راحتی میز ریاست ترجیح داد

 جامعه اسلامی مهندسین: آیت الله رئیسی همیشه مصلحت مردم را بر منفعت خود ترجیح داد و همواره در میان مردم برای حل مشکلات ملت حضور داشت. وی هیچگاه اهل پشت میز نشینی و دوری از مردم نبود و همواره سختی حضور در میدان را به راحتی میز ریاست ترجیح داد.

سرلشکر موسوی: ارتش همچون گذشته آماده جانفشانی در تحقق آرمان‌های نظام است

فرمانده کل ارتش: به محضر فرمانده معظم کل قوا و مردم بصیر ایران اطمینان می‌دهیم رزمندگان این دژ مستحکم دفاع از استقلال و تمامیت ارضی، همچون گذشته آماده جانفشانی در تحقق آرمان‌های نظام است.

پورمحمدی: آیت الله رئیسی از استوانه‌های جامعه روحانیت مبارز بود

دبیر عالی جامعه روحانیت مبارز:  عروج شهادت‌گونه‌ رئیس‌جمهور پرتلاش و خدمتگزار و امام جمعه محبوب تبریز و دیگر همراهانشان‌ را تسلیت و تبریک عرض می‌کنم. یاد این دو عزیز که استوانه‌های شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز بودند، همیشه زنده است.

آملی لاریجانی: آیت‌الله رئیسی همواره در میدان بود

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام: مرحوم آیت‌الله رئیسی در جایگاه ریاست‌جمهوری همواره در میانه میدان بود و تلاش های مستمر وی در راستای وظایفش از ویژگی‌های بارز ایشان بود.

پیام تسلیت جبهه پایداری انقلاب اسلامی در پی شهادت آیت‌الله رئیسی و همراهانش

جبهه پایداری انقلاب اسلامی در پیامی شهادت رئیس‌جمهور سیدالشهدای خدمت به مردم، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، آیت‌الله سید محمدعلی آل‌هاشم امام جمعه تبریز و استاندار آذربایجان شرقی و هیات همراه در سانحه بالگرد را تسلیت گفت.

خدمات آیت‌الله رئیسی فراموش نخواهد شد

شورای نگهبان: بدون تردید خدمات و زحمات مخلصانه و شبانه‌روزی آیت‌الله رئیسی در داخل کشور و صحنه بین‌الملل که بارها مورد تقدیر رهبر معظم انقلاب نیز قرار گرفته است، هرگز از اذهان مردم قدرشناس ایران پاک نشده و به الگویی برای سایر خدمتگزاران بدل خواهد شد.

شهادت رئیس جمهور و همراهانش تلخ و غیرقابل باور است

حزب اصلاح طلب ندای ایرانیان:  فاجعه سقوط بالگرد حامل رئیس جمهوری اسلامی ایران، وزیر امورخارجه، امام جمعه تبریز، استاندار آذربایجان شرقی، کادر پرواز و تیم همراه رئیس‌جمهور برای ما نیز تلخ و غیرقابل باور بود.

آیت‌الله اعرافی: رئیس جمهور روحیه کار جمعی و نگاه تمدنی و بین‌المللی داشت

 عضو فقهای شورای نگهبان: آیت‌الله رئیسی روحیه کار جمعی، هم‌اندیشی، نگاه کلان تمدنی و بین‌المللی داشت و در انقلاب اسلامی، امام، شهدا و ملت ایران ذوب بود.

حداد عادل: آیت الله رئیسی در دفاع از اسلام و انقلاب سر از پا نمی‌شناخت

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب:  رئیسی پرتلاش و دلسوز بود و در دفاع از اسلام و انقلاب سر از پا نمی‌شناخت.

مکتب «سیدالشهدای خدمت» باید زنده بماند

سرلشکر حسین سلامی: نقش آفرینی‌های الهام بخش، حماسی و درس آموز «سیدالشهدای خدمت» در ایفای مسئولیت‌های خطیر و حساس در نظام اسلامی به ویژه طی دوره سه ساله ریاست جمهوری، به مثابه یک مکتب و الگوی مطلوب بایستی همواره زنده بماند.

جلیلی: رئیس جمهور محبوب ملت ایران پس از سال‌ها مجاهدت به شهادت رسید


هم‌زمان با ولادت امام هشتم علیه‌السلام، خادم آن حضرت و رئیس جمهور محبوب ملت ایران پس از سال‌ها مجاهدت به شهادت رسید.

آقامحمدی: آیت‌الله رئیسی تلاش‌ می‌کرد عزت و شادی را برای ملت ایران فراهم کند

عضو مجمع تشخیص مصلحت: رئیس جمهور خطر را به راحتی به جان می‌خرید و یکجا نشین نبود. آیت‌الله رئیسی تلاش می کرد تا شادی، عزت و سلامتی را برای ملت ایران فراهم کند.

«شهیدانه زیستن»، سرانجام حسن‌عاقبت را برای آیت الله رئیسی رقم زد

خانواده شهید حاج‌قاسم سلیمانی: حیاتی سرشار از خدمت خستگی‌ناپذیر به مردم، تواضع و ساده‌زیستی، دفاع صریح از آرمان‌های انقلاب اسلامی و مردم مظلوم منطقه و در یک کلام «شهیدانه زیستن»، سرانجام حسن‌عاقبت را برای آیت الله رئیسی و همراهانش رقم زد.

پیام تسلیت آیت‌الله سیستانی برای شهادت رئیس‌جمهور

آیت الله سیستانی، مرجع عالی‌قدر  شیعیان در نجف در پیامی نوشت: با نهایت تاسف خبر وفات سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران و همراهانش را دریافت کردیم.

در این پیام آمده است: این ضایعه دردناک را به ملت و دولت ایران به‌ویژه خانواده جان باختگان تسلیت می‌گویم و برای آن ها آرزوی صبر و شکیبایی دارم.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، خادم‌الرضا(ع) و هشتمین رئیس جمهوری اسلامی ایران که عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شده بود، به همراه تمامی همراهان، همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نایل شد.

وزیر کشور: خادم‌الرضای ملت مسیر مردم‌داری را پرتلاش پیمود

سیدالشهدای خدمت و خادم الرضای ملت ایران مسیر خدمت را با اخلاق، اخلاص، مردم داری و پرتلاش پیمودند و مصداق "عاش سعیدا و مات سعیدا" شدند که در یاد و خاطر ایرانیان همیشه ماندگار خواهد بود.

مطهری: آیت‌الله رئیسی متواضع و نسبت به حقوق مردم حساس بود

علی مطهری نماینده سابق تهران در مجلس شورای اسلامی هم در گفت‌وگویی در تشریح شخصیت شهید جمهور، گفت آیت‌الله رئیسی بالاترین مقام اجرایی کشور دارای شخصیتی متواضع و برای مردم احترام قائل و نسبت به حق  آنها حساس بودند.

وی در بخش دیگری از این گفتگو تاکید کرد: : همان طور که رهبر انقلاب در مورد این حادثه فرمودند که اختلالی در امور کشور به وجود نخواهد آمد. روال اداره کشور بر آهنگ خود استوار بوده و قانون اساسی تکلیف را روشن کرده است و جای نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

زارع پور: شهید جمهور برای خدمت بی‌منت به مردم سر از پا نمی‌شناخت

عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پی شهادت رئیس جمهوری با انتشار پستی در کانال خود در «بله» با بیان اینکه شهید جمهور آیت‌الله دکتر رئیسی برای خدمت بی‌منت به مردم سر از پا نمی‌شناخت و جلوه‌ای از مدیریت انقلابی را در اداره امور اجرایی کشور به ما نشان داد و در همین راه هم مزد خود را با شهادت گرفت، اورده است: به فضل الهی راه ایشان با تداوم جهاد برای خدمت به مردم و رشد و پیشرفت کشور توسط تک‌تک اعضای دولت ادامه خواهد داشت.

واعظی: درگذشت شهادت‌گونه و مظلومانه رییس‌جمهور را تسلیت می‌گویم

محمود واعظی رئیس دفتر سیاسی حزب اعتدال و توسعه گفت: درگذشت شهادت گونه و مظلومانه رییس  جمهور محترم را به ملت نجیب و شریف ایران صمیمانه تسلیت می‌گویم.

پزشکیان: آیت‌الله رئیسی فردی عدالت‌خواه بدون برخورد جناحی و حزبی بود

مسعود پزشکیان نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی گفت: آیت‌الله رئیسی فردی صادق، صمیمی و عدالت‌خواه برای خدمت به مردم بود که بدون برخورد جناحی و حزبی به عدالت توصیه می‌کرد. برخی اوقات برخی از انسان‌ها در جایگاهی که قرار می‌گیرند که از آن انسانیت دور می‌شوند ولی برای ایشان آن جایگاه اهمیت نداشت و برخورد انسانی ایشان با همه برای ما بسیار آموزنده بود و انسان شریف و بزرگواری بودند.

شمخانی: رئیسی سخت کوش و مجاهد و خستگی ناپذیر و دوست داشتنی بود

دریادار علی شمخانی مشاور سیاسی رهبر معظم انقلاب در پیامی ضمن تسلیت شهادت رییس جمهور و جمعی از خدمتگزاران نظام نوشت: رئیس جمهور سخت کوش و مجاهد و خستگی ناپذیر، روحانی مردمی و دوست داشتنی بود.

پیام تسلیت ولادیمیر پوتین بمناسبت شهادت رئیس جمهور

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه با ارسال پیامی ، شهادت آیت‌الله دکتر سیدابراهیم رئیسی ، شهید حسین امیرعبدالهیان و جمعی از همراهان ایشان را به مقام معظم رهبری ، دولت و ملت ایران تسلیت گفت.

متن پیام پوتین به این شرح است:

رهبر جمهوری اسلامی ایران :

صمیمانه‌ترین تسلیت‌های ما را در رابطه با فاجعه عظیمی که بر مردم جمهوری اسلامی ایران در سانحه هوایی ، که منجر به جان باختن سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور و تعدادی دیگر از شخصیت‌های برجسته دولتی وارد شد، بپذیرید.

سید ابراهیم رئیسی سیاستمداری برجسته بود که تمام عمرش وقف خدمت به میهن بود. او به حق از احترام بالایی نزد هموطنان خود و اقتدار قابل توجهی در خارج از کشور برخوردار بود. او به عنوان یک دوست واقعی روسیه، مشارکت شخصی ارزشمندی در توسعه روابط حسن همجواری بین کشورهایمان داشت و تلاش زیادی برای رساندن آنها به سطح مشارکت استراتژیک انجام داد.

من چندین بار فرصت دیدار با سید ابراهیم رئیسی را داشتم و بهترین خاطره از این مرد بزرگ را برای همیشه در ذهنم باقی خواهد ماند. من از شما می خواهم که صمیمانه ابراز همدردی و حمایت خود را به خانواده و دوستان رئیس جمهور فقید و همه کشته شدگان این فاجعه وحشتناک اعلام کنید. برای آنها و همه مردم ایران در برابر چنین ضایعه سخت و جبران ناپذیری آرزوی صلابت روحی دارم.»

پیام تسلیت رئیس جمهور سوریه به مقام معظم رهبری ، دولت و مردم ایران

رئیس جمهوری سوریه در پیامی شهادت آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور و آقای حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان و جمعی از همراهانشان در سانحه سقوط بالگرد را تسلیت گفت.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از دمشق ، نهاد ریاست جمهوری سوریه در بیانیه ای اعلام کرد ، بشار اسد در این پیام مراتب تسلیت قلبی خود ، دولت و مردم سوریه را به حضرت امام خامنه ای مقام معظم رهبری ، دولت و ملت دوست ایران تسلیت گفت.

در این بیانیه آمده است، رئیس جمهوری سوریه در پیام تسلیت خود ، مراتب همبستگی سوریه با جمهوری اسلامی ایران ، خانواده رئیس جمهور راحل و نیز با خانواده های همراهان ایشان که در این سانحه به شهادت رسیدند ، ابراز داشت.

بشار اسد همچنین مراتب تاسف و همدردی خود و مردم سوریه را در قبال این سانحه دردناک و ضایعه بزرگ ناشی از آن ابراز داشت.

در ادامه این پیام ، رئیس جمهوری سوریه همچنین اعلام کرد ، اخلاص آقای رئیسی در انجام و پیگیری مسئولیت های خود موجب شد تا ایشان برای شرکت در مراسم گشایش یک طرح حیاتی برای کشور به استان آذربایجان شرقی عازم شوند، و در مسیر خدمت به مردم به شهادت برسند.

بشار اسد در ادامه یادآور شد ، به همراه رئیس جمهور راحل جمهوری اسلامی ایران برای استمرار روابط راهبردی سوریه و ایران و شکوفای آن در مسیر تامین منافع ملتهای دو کشور تلاش مجدانه داشتم و در این خصوص همچنان سفر ایشان به سوریه با دیدگاه ها و ایده هایی که به همراه داشت ، به عنوان ایستگاهی مهم در این مسیر ارتقای روابط دوجانبه به یاد می آوریم.

پیام تسلیت پادشاه اردن به مناسبت شهادت رئیس جمهور و هیئت همراه

عبدالله دوم پادشاه اردن در حساب کاربری خود در ایکس نوشت: درگذشت برادر، ابراهیم رئیسی رئیس جمهور و حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه و همراهان ایشان را به رهبری، دولت و ملت جمهوری اسلامی ایران صمیمانه تسلیت عرض می‌کنیم. خداوند همه آنها را بیامرزد. در این شرایط دشوار با برادران در ایران اعلام همبستگی می‌کنیم.

لوکاشنکو: نام رئیس جمهور ایران در تاریخ خواهد ماند

الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهور بلاروس ضمن تسلیت به ملت ایران و خانواده‌های جان باختگان گفت، نام ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران به عنوان شخصیت فرزانه‌ای که تمام عمر خود را وقف خدمت به مردم ایران کرد، در تاریخ خواهد ماند.

پیام تسلیت رئیس شورای اروپا به ایران

نشریه ریپورت چاپ جمهوری آذربایجان نوشت: چارز مایکل رئیس شورای اتحادیه اروپا درگذشت ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران را در سانحه هوایی تسلیت گفت.

مایکل در پیامی در حساب کاربری خود در پیام رسان ایکس نوشت:" اتحادیه اروپا ، پیام تسلیت صادقانه خود را بابت مرگ رئیسی رئیس جمهور ایران، عبداللهیان وزیر امور خارجه و اعضای دیگر هیئت همراه ایشان و خدمه پروازی در سانحه سقوط بالگرد اعلام می کند و تسلیت می گوید. فکر ما با خانواده های آنهاست."

محمد بن زاید شهادت رئیس جمهور و هیئت همراه را تسلیت گفت

محمد بن زاید رئیس امارات در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: درگذشت ابراهیم رئیسی رئیس جمهور، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران و همراهانشان در این سانحه دردناک را به رهبری و ملت جمهوری اسلامی ایران تسلیت می‌گوییم. از خداوند متعال برای ایشان رحمت و برای خانواده محترمشان صبر و آرامش مسئلت داریم و بر همبستگی امارات با ایران در این شرایط سخت تاکید می کنیم.

پیام تسلیت رئیس جمهور ونزوئلا به مناسبت شهادت رئیس جمهور ایران و هیئت همراه وی

به گزارش کانال تلگرامی شبکه المیادین؛ نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا با انتشار پیامی شهادت سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور و هیئت همراه وی را به ملت و رهبر معظم ایران تسلیت گفت.

در پیام رئیس‌جمهور ونزوئلا آمده است که از شنیدن خبر درگذشت سید ابراهیم رئیسی بسیار متاثر و شوکه شدم، ما انسانی ایده ال و یک رهبر (رئیس جمهور) فوق‌العاده در جهان را از دست دادیم.

مادورو افزود: ایشان برادر ما بود ... رئیس جمهور رئیسی همواره یک انسان عالی و ممتاز، مدافع حاکمیت مردمش و دوست بی قید و شرط کشورمان خواهد ماند.

رئیس‌جمهور ونزوئلا در ادامه پیام تسلیت خود، ایران را نمونه عزت و اخلاق و مقاومت خواند.

شورای همکاری خلیج فارس با دولت و ملت ایران ابراز همبستگی کرد

جاسم البدیوی دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس شهادت رئیس جمهور و وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران و هیات همراه را تسلیت گفت و اعلام کرد که این شورا در این شرایط دشوار با دولت و ملت ایران ابراز همبستگی می کند.

ولایتی: از دست دادن آقای رئیسی ضایعه بزرگی است

علی اکبر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل طی پیامی نوشت: اینجانب سال‌های متمادی و طولانی از جمله در هیئت امنای آستان مقدس حضرت صالح ابن موسی الکاظم (ع) ، از نزدیک افتخار آشنایی با آن شهید بزرگوار، دکتر رئیسی را داشته و از نزدیک شاهد اخلاص، صفای باطن و شوق خدمتگزاری او در تمام این دوران بودم که در مسئولیت های مختلف متبلور بوده است و از دست دادن ایشان، ضایعه بزرگی خواهد بود.

محمود احمدی نژاد رئیس‌جمهور دولت‌های نهم و دهم نیز در پیام جداگانه‌ای شهادت سید ابراهیم رئیسی‌جمهور را به مقام معظم رهبری، دولت، خانواده و بستگان وی تسلیت گفت.

خاتمی: سانحه هولناک سقوط بالگرد رئیس جمهور پرتلاش ملت حادثه‌ای دردناک بود

سید محمد خاتمی رئیس جمهور پیشین ایران در پیامی ضمن تسلیت شهادت آیت الله رئیسی رئیس جمهور، وزیر امورخارجه، امام جمعه و استاندار آذربایجان شرقی و سایر همراهان، این حادثه را دردناک و خسارت بار توصیف کرد.

تسلیت  رئیس‌جمهور آذربایجان به مقام معظم رهبری

«الهام علی اف» رئیس‌جمهور آذربایجان در پیامی با بیان اینکه مردم ایران شخص رئیس جمهور سید ابراهیم رئیسی، دولتمردی برجسته را از دست دادند که تمام عمر با فداکاری و وفاداری به کشورش خدمت کرد، نوشت: تسلیت خود را شخصا و از طرف مردم آذربایجان به شما (رهبر انقلاب)، خانواده و بستگان آن مرحوم و تمامی بازماندگان تسلیت عرض می‌نمایم.

رضایی: نام آیت الله رئیسی در تاریخ جاودانه خواهد بود

محسن رضایی در پیام خود ضمن تسلیت شهادت خادم جمهور، تاکید کرد: حقیقتاً آیت الله رئیسی در تمامی مسئولیت‌های خود عاشقانه کوشید و در خدمت به نظام مقدس اسلامی، فداکارانه انجام وظیفه کرد و بی‌تردید نام او در تاریخ پرافتخار ملت ایران جاودانه خواهد ماند.

واکنش شخصیت‌ها و مقامات کشوری و لشکری به شهادت رییس‌جمهور

دهقانی: آقای رئیسی مخلص و مظلوم شهید شد

روح‌الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور در پی حادثه شهادت رئیس‌جمهور و هیات همراه در حساب کاربری خود در فضای مجازی نوشت: «مخلص و مظلوم بود و مخلص و مظلوم شهید شد، و انا ان شاءالله بهم لاحقون».

سیدحسن خمینی: شوق خدمتگزاری به مردم مهمترین ویژگی شهید رئیسی بود

متن پیام سید حسن خمینی بدین شرح است:

«حادثه دلخراش سقوط هلیکوپتر و شهادت ناباورانه رئیس جمهور، وزیر امور خارجه، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، استاندار و همراهانشان، مایه تأثر شدید شد.

اینجانب از سالها قبل با شهید حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی آشنایی و معاشرت داشتم. صفای باطن، تواضع و شوق خدمتگزاری به مردم مهم ترین ویژگی او در تمام این ادوار بود. ارتقاء مسئولیت های رسمی، هیچ گاه باعث دگرگونی روحیات این روحانی خدمتگزار نشد. ارادت قلبی شهید رئیسی به امام چنان بود که در مهم ترین سالهای مسئولیت در قوه قضائیه و ریاست جمهوری نیز آن را فراموش نکرد و بر آن مداومت می ورزید.

همچنین لازم می دانم از امام جمعه محبوب و مردمی تبریز آیت الله آل هاشم و دیپلمات نجیب و محترم جناب آقای دکتر امیرعبداللهیان یاد کنم و خدمات آنان در این سالها را تکریم کنم.

ضمن عرض تسلیت به بازماندگان و طلب صبر برای آنها، حشر این شهیدان با اولیاء الهی را از خداوند خواستارم.

بدون شک، وجود آرامش‌بخش حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این شرایط، همچون لنگرگاهی ثبات آفرین برای کشور ماست. جمهوری اسلامی ایران از ابتدای تشکیل خود با حوادث بسیار سختی رو به رو بوده است و از تمام آنها با سلامت عبور کرده است. همانگونه که پیوند عمیق میان امام و ملت ایران در دهه اول انقلاب توانست کشور را بیمه کند، امروز نیز تدبیر رهبری انقلاب و هوشمندی مردم باعث عبور از این روزها خواهد شد. ان شاءالله»

عارف: شهادت آقای رئیسی داغ بزرگی است

محمدرضا عارف عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پی شهادت رئیس جمهور و همراهان او در جریان حادثه بالگرد ، با صدور پیامی ضمن تسلیت شهادت آیت الله سید ابراهیم رئیسی و دیگر سرنشینان این بالگرد، با بر شمردن ویژگی های اخلاقی رئیس جمهور تاکید کرد: با کمک مردم و مسئولان اجازه نخواهیم داد روند اجرایی کشور با وقفه رو به رو شود .

متن این پیام به شرح زیر است:

وَ لا تَحْسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلُوا فی سَبیلِ اللهِ أَمْواتاً بَلْ أَحْیاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ

خبر شهادت جناب آقای رئیسی رئیس جمهور محترم در جریان حادثه بالگرد حامل ایشان و در حین خدمت و انجام وظیفه قلب همه ما را به درد آورد.

این حادثه تلخ و اندوه‌بار که منجر به شهادت وزیر محترم امور خارجه ، نماینده محترم ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی، استاندار محترم و جمعی دیگر از همراهان رئیس جمهور هم شد باید تمامی جوانب آن بخصوص علت وقوع حادثه مورد بررسی جدی قرار گیرد و نتایح حاصل از بررسی های کارشناسانه به اطلاع افکار عمومی رسانده شود.

حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای رئیسی شخصیتی مردمی بودند که در تمامی مسئولیت‌های که بر عهده داشتند تلاش کردند روحیه مردمی، ساده زیستی و اخلاق مدارانه خود را حفظ کنند و خلأ وجودی ایشان برای همه سخت و دشوار خواهد بود.

اینجانب که سابقه مراودت کاری و دوستی با آقای رئیسی را بویژه در زمانی‌که ریاست سازمان بازرسی کل کشور را بر عهده داشتند دارم بر این باورم که نبود ایشان در جمع دوستان انقلاب داغ بزرگی برای علاقه مندان به نظام جمهوری اسلامی ایران به همراه خواهد داشت .

شهادت رئیس جمهور محترم و همراهان ایشان را به رهبر معظم انقلاب ، مردم فهیم ایران عزیز ، اعضای هیات دولت جمهوری اسلامی ایران ، همسر محترم آقای رئیسی ،سرکار خانم دکتر جمیله علم الهدی، فرزندان ایشان و همه بستگان داغدار تسلیت عرض می کنم و برای همه درگذشتگان این حادثه دردناک از درگاه خداوند متعال علو درجات و حشر با اولیاالله را مسئلت دارم .

مطمئنا با همکاری همه علاقه مندان به ایران عزیز و همراهی خوب مردم صبور کشورمان و مسئولان محترم با حفظ انسجام و همدلی اجازه نخواهیم داد روند اجرایی کشور با وقفه رو به رو شود.

صالحی: «خادم‌الرضا» جانش را پای خدمت داد

احسان صالحی نیز در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس، در واکنش به شهادت رئیس‌جمهوری و همراهانش در سانحه سقوط بالگرد، نوشت: «‏در شب ولادت مولایش به آرزوی دیرینه‌اش رسید. می‌گفت «حاج قاسم آن روزی که برای غبارروبی داخل مضجع نورانی حضرت رضا شد حال دگرگونی داشت و شهادتش را همان‌جا از آقا گرفت کاش قسمت ما هم بشود». خادم الرضا در قامت رئیس‌جمهور تا لحظه آخر خادم بود. جانش را پای خدمت داد. دنیا بداند مکتب اهل بیت چنین خادمانی دارد که برای خدمت جان می‌گذارند. عجب شبی بود دیشب. هر ساعتش یک عمر گذشت تا صبح که بدن سوخته و مقطع سید پیدا شد. حالا هم که زمان متوقف شده. حال و هوامان مثل صبح شهادت حاج قاسم است. سایه رهبر عزیزتر از جان‌مان بر سر امت مستدام. سر خم می سلامت.»

دستغیب: باید راه سید محرومان را ادامه داد

سید احمدرضا دستغیب رئیس کل دیوان محاسبات کشور در پیامی با بیان اینکه شهید آیت الله سیدابراهیم رئیسی، در تمامی عرصه های مسئولیت، از خادمی حضرت امام رضا (ع) و ریاست دستگاه قضا تا جایگاه ریاست جمهوری اسلامی ایران، آنچنان غرق در خدمت بود که گویی شهید بهشتی و شهید رجایی دیگری را به نظاره نشسته ایم، آورده است: اگرچه فقدان این مجاهد مخلص فی سبیل الله و خادم الرضا(ع) شدیدا سخت و جانکاه است اما باید تسلیم تقدیر الهی شد و راه آن سید محرومان را ادامه داد؛ چنانکه لنگرگاه کشتی انقلاب؛ حضرت امام خامنه ای فرمودند: "ملت ایران نگران و دلواپس نباشند، هیچ اختلالی در کار کشور به وجود نمی‌آید."

واکنش شخصیت‌ها و مقامات کشوری و لشکری به شهادت رییس‌جمهور

عمار حکیم: با ملت و دولت ایران همدردی می‌کنیم

«سید عمار حکیم»در پیامی نوشت: با تأسف و تأثر خبر شهادت آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری اسلامی ایران و شخصیت برجسته سیاسی اسلامی و شماری از همراهان ایشان به خصوص آقای حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه و امام جمعه تبریز و استاندار آذربایجان شرقی بر اثر سقوط بالگرد حامل آنان در شمال غرب ایران را دریافت کردیم.

در ادامه این پیام آمده است: نقش پررنگ آن فقید در حیات انقلابی و سیاسی و فرهنگی ایران و منطقه و جهان را گرامی می‌داریم و این سانحه را به رهبر معظم انقلاب امام خامنه‌ای صمیمانه تعزیت می‌گوییم، با ملت و دولت ایران هم‌دردی می‌کنیم و به خانواده و بستگان آن فقید تسلیت می‌گوییم و از خداوند متعال می‌خواهیم که آن فقید عزیز را مشمول رحمت واسعه خویش قرار دهد و در بهشت برین جای دهد.

کیومرث هاشمی: آیت الله رئیسی همواره برای حل مشکلات مردم تلاش شبانه‌روزی می‌کرد

وزیر ورزش و جوانان با انتشار پیامی، شهادت رئیس دولت مردمی سیزدهم را به ملت شریف ایران تسلیت گفت.

متن پیام کیومرث هاشمی بدین شرح است:

انا لله و انا الیه راجعون.

غم و اندوهی بی‌پایان جامعه ورزش و جوانان ایران اسلامی را در پی شهادت رئیس جمهور محبوب دولت مردمی و همراهان ایشان در اثر سانحه‌ بالگرد فراگرفته است.

این ضایعه‌ اسفبار مایه‌ تالم جامعه‌ ورزش و جوانان ایران اسلامی همچون دیگر اقشار جامعه است که به شخصیت وارسته و خدمات ماندگار و با ارزش ایشان به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران آشنایی داشتند.

آیت‌الله رئیسی رحمه الله علیه با قلبی رئوف، نیتی صادقانه و خالصانه، اندیشه‌ای ژرف و اراده‌ای جدی همواره برای حل مشکلات مردم به‌ویژه طبقه کم‌درآمد، تلاشی وافر و شبانه‌روزی داشتند و دغدغه‌مندانه مسائل را پیگیری و رصد می‌کردند.

اینجانب شهادت عالم برجسته آیت‌الله رئیسی، رحمه الله علیه را محضر ولی امر مسلمین حضرت امام خامنه‌ای، خاندان مکرم، همسر گرامی و فرزندان محترم و همه وابستگان و نیز ملت شریف ایران تسلیت می‌گویم و رحمت و مغفرت الهی و علوّ درجات ایشان را از خداوند متعال مسئلت می‌نمایم.

همچنین مراتب تاثر خود را در پی شهادت برادر ارجمندم زنده‌یاد حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه، همچنین آیت‌الله سید محمدعلی آل‌هاشم نماینده محترم ولی‌فقیه و امام جمعه تبریز و استاندار محترم آذربایجان‌شرقی که همراه با رئیس جمهور فقید در حین ماموریت به لقاءلله پیوستند اعلام می‌دارم و به خاندان معزز این مسئولان خادم و ملت شریف ایران تسلیت و تعزیت می‌گویم ‌و از خداوند متعال آمرزش، رحمت و آرامش و حشر با اولیالله را برای آن خدمت‌گذاران شریف طلب می‌کنم و برای بازماندگان صبر و سلامتی می‌خواهم.

واکنش شخصیت‌ها و مقامات کشوری و لشکری به شهادت رییس‌جمهور

آیت‌الله مکارم شیرازی: رئیس‌جمهور نمونه بارزی از مسوول متعهد و مخلص انقلابی بود

آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید در پیامی ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور و همراهان آورده است: ایشان نمونه بارزی از مسوول متعهد و مخلص انقلابی بود و در ادای خدمت و وظیفه کوتاهی نکرد.

امیر آشتیانی: رئیس‌جمهور در «میدان خدمت به مردم» به شهادت رسید

امیر محمدرضا آشتیانی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس با اشاره به شهادت سیدابراهیم رئیسی و همراهانش در سانحه سقوط بالگرد، نوشت: «آهوشدن که قسمت هرکس نمی‌شود، ضامن‌ترین امام تو را در برگرفت. خادم‌الرضا آیت‌الله رئیسی، خدمتگزار محبوب ملت ایران و همراهان محترم ایشان، در ایام ولادت امام‌ رضا (ع)، در میدان «جهادِ خدمت به مردم» به‌ شهادت رسید و مهمان آن امام‌ مهربان شدند.»

جهانگیری: مردم ایران می‌تواند حوادثی سخت را از این دست پشت سر بگذارد

اسحاق جهانگیری معاون اول دولت های نهم و دهم در پیام ضمن تسلیت شهادت رئیس دولت سیزدهم، تاکید کرد: ملت هوشیار ما در مقاطع دشوار و حساس دهه نخست انقلاب نشان داده است که می تواند حوادثی سخت را از این دست با سرمایه توکل به خداوند، اعتماد به نظام، تاب آوری خویش و امید به آینده پشت سر بگذارد.

متن پیام او به شرح زیر است:

إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ

سقوط بالگرد حامل رییس محترم جمهور و همراهان لحظات سختی را بر کشور، نظام و مردم رقم زد. حال خبر ناگوار جان باختن در راه خدمت به میهن رسید. خداوند حجت الاسلام و المسلمین سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور محترم و همراهان از جمله آیت الله آل هاشم امام جمعه عزیز تبریز ، دکتر امیرعبداللیهان وزیر محترم امور خارجه و استاندار محترم آذربایجان شرقی و مسئول تیم حفاظت را قرین رحمت خویش فرماید و به خانواده های سوگوار صبر و به دولت محترم انسجام و توان بیشتر خدمت، و به ملت شریف و آگاه ایران وحدت و همبستگی و قدرت عبور از نگناها و نگرانی ها عنایت فرماید.

من این مصیبت جانگداز را به مقام معظم رهبری و ارکان نظام و دولت و مردم تسلیت می گویم. ملت هوشیار ما در مقاطع دشوار و حساس دهه نخست انقلاب نشان داده است که می تواند حوادثی سخت را از این دست با سرمایه توکل به خداوند، اعتماد به نظام، تاب آوری خویش و امید به آینده پشت سر بگذارد.

اکنون هم زمان آن است که تمامی جریان های سیاسی به رغم همه مسائل و مشکلات و اختلاف نظرها، به آینده ایران و ضرورت وحدت و همبستگی ملی و تامین آرمان و خواسته های ملت بیندیشند و در این راه بکوشند.

خداوند حافظ و ناصر این ملک و ملت باد.»

حاج علی اکبری: آیت الله سید ابراهیم رئیسی در زمره مسئولان تراز انقلاب اسلامی بود

حجت الاسلام محمد جواد حاج علی اکبری رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور در پیامی با تسلیت شهادت رییس جمهور کشورمان و همراهان تاکید کرد شهیدِ جمهور، آیت الله سید ابراهیم رییسی در زمره مسئولان تراز انقلاب اسلامی بود که در همه سنگرهای مسئولیت عطر خدمت متواضعانه و روحیه جهادی را با خود به ارمغان می‌آورد.

متن این پیام به شرح ذیل است :

منَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَی نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا

خبر غمبار شهادت سید خدوم و محبوب، رئیس جمهوری اسلامی ایران آیت‌الله آقای سیدابراهیم رئیسی و همراهان عزیز ایشان پس از ساعت‌ها بیم و امید و چشم انتظاری، موجی از اندوه و حزن ملی را در دل‌های ملت بزرگ ایران و دیگر ملت‌های جهان، پدید آورد و قلب‌های همه ما را به داغی بزرگ نشاند.

شهیدِ جمهور، آیت الله سید ابراهیم رییسی در زمره مسئولان تراز انقلاب اسلامی بود که در همه سنگرهای مسئولیت عطر خدمت متواضعانه و روحیه جهادی را با خود به ارمغان می‌آورد.

عدالت‌خواهی و فسادستیزی و ساده زیستی، خستگی ناپذیری توام با خردمندی و شکیبایی، اغتنام فرصت خدمت به مردم همراه با دوری از حاشیه‌ها، پشتکار و تواضع و دغدغه رفع مشکلات محرومان، سلوک مردمی و حضور بی‌تکلف و صمیمی در بین مردم، تمکین در برابر قانون و اطاعت عملی از ولی امر و مجاهدت برای تحقق آرمان‌های امام و شهیدان و اعلام شجاعانه آن، از بارزترین ویژگی‌های این عالم خدمتگزار و مدیر عالی رتبه و کم نظیر نظام اسلامی بود. همه این صفات حسنه، برخاسته از انس او با عبادت و سحر و توسل و ثمره خدمت خالصانه‌اش به آستان حضرت علی‌بن موسی الرضا علیه آلاف التحیه و السلام بود که پاداش آن را نیز در شب میلاد امام رئوف دریافت کرد و به شهیدان والامقام، رجایی و باهنر پیوست.

امید آن بود برکات خدمت و مدیریت مجاهدانه این رادمرد انقلابی و خدوم بیش از پیش تداوم داشته باشد، اما دریغا که این آرزو محقق نشد.

در این سانحه، همچنین داغدار وزیر انقلابی و خردمند و جهادی، سردار دیپلماسی انقلابی، یار عزیز سردار دل‌ها، حامی پا در رکاب جبهه مقاومت و آرمان فلسطین، دکتر حسین امیر عبداللهیان عزیز، هستیم.

در این واقعه اندوهبار، روحانی برجسته و بزرگوارِ خطّه عالم پرور و شهید پرور آذربایجان، حضرت حجت‌الاسلام و المسلمین آل‌هاشم، عضو مجلس خبرگان و شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور و نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه محبوب و مردمی تبریز به آرزوی خود رسید و به کاروان شهدای محراب این استان، شهیدان قاضی طباطبایی و مدنی، پیوست و همه ما را مانند مردم داغدار تبریز و آذربایجان، سوگوار خود کرد.

شهادت استاندار مردمی و جهادی، جناب آقای دکتر مالک رحمتی و سایر همراهان عزیزِ این جمع خدمتگزار، عمق این داغ و سنگینی این سوگ را بیشتر می‌کند.

آنچه بیش از هر چیز در این رخدادها عیان خواهد شد اوج بصیرت و قدرت و قدردانی آگاهانه ملت بزرگ سلحشور ایران است که در تندباد حادثه‌ها استوارتر و قوی‌تر از همیشه با هدایت‌های الهی امام و رهبر حکیم خود راه رسیدن به قله‌های فتح و پیروزی را خواهند پیمود و دشمنان مفلوک و درمانده ایران بزرگ خصوصاً آمریکای جهان‌خوار و صهیونیسم رو به زوال را بیش از پیش ناامید و سرافکنده خواهند کرد.

اینجانب با تضرع و التجاء به درگاه خدای علیم و قدیر، به نمایندگی از نمایندگان معزز ولی فقیه و اعضای مکرم شورای سیاستگذاری و ائمه جمعه ایران اسلامی شهادت این خدمتگزاران عزیز و مردمی و مخلص را به پیشگاه حضرت ولیعصر ارواحنا فداه و رهبر حکیم انقلاب اسلامی و مردم آگاه و بصیر و همیشه درصحنه ایران اسلامی و همه ملت‌های مسلمان خصوصا دولت محترم و مردمی و سایر قوا و خدمتگزاران ملت تبریک و تسلیت عرض می‌کنم.

انشاءالله ملت بزرگ ایران مانند همیشه، با حضور آگاهانه و پرشور خود در آئین‌های وداع و تشییع پیکرهای پاک خادمان شهید خود جلوه‌های ماندگار از دلدادگی به آرمان‌های انقلاب و پیوند مردم و مسئولان را خواهند آفرید و با عنایات خاصه حضرت ولی الله الاعظم عجل الله فرجه و زعامت امام امت اسلامی مسیر پیش رو تا فتح قله‌های تمدن اسلامی را قوی‌تر از همیشه خواهند پیمود.

تسلیت نخست وزیر ارمنستان به دولت و مردم ایران

نیکول پاشینیان نخست وزیر جمهوری ارمنستان نیز در پیامی با تسلیت شهادت سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران و هیئت همراه به مقام معظم رهبری،نوشت: اینجانب از طرف دولت و مردم جمهوری ارمنستان درگذشت غم انگیز دوست و همکار عزیزم رئیس‌جمهور سید ابراهیم رئیسی، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه و هیأت همراه را صمیمانه تسلیت عرض می‌کنم.

نخست وزیر ارمنستان برای دولت و ملت ایران آرزوی قدرت و استقامت کرد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: جمهوری ارمنستان و مردم آن از کشور دوست و همسایه جمهوری اسلامی ایران در این دوره سخت حمایت می‌کنند.

روحانی: صفحه تلخی در کتاب انقلاب اسلامی ورق خورد

حجت‌الاسلام‌ حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران در دوره‌های یازدهم و دوازدهم، در پیامی شهادت رئیس‌جمهور، وزیر امور خارجه، امام جمعه تبریز، استاندار آذربایجان شرقی، تیم حفاظت و خدمه پرواز را در پی سانحه سقوط بالگرد تسلیت گفت و نوشت: خبر ناگوار سقوط بالگرد حامل رئیس‌جمهور محترم و همراهان، موجب تأثر و نگرانی فراوان شد. متأسفانه این حادثه دلخراش به شهادت حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید ابراهیم رئیسی رئیس محترم جمهوری اسلامی ایران، آقای دکتر حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز، آقای دکتر مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، تیم حفاظت و خدمه پرواز منجر شد و صفحه تلخی در کتاب انقلاب اسلامی ورق خورد.

وی تاکید کرد: انقلاب اسلامی در طول ۴۵ سال گذشته روزهای تلخ بسیاری دیده اما با عنایات الهی و هدایت حضرت امام راحل و مقام معظم رهبری و حمایت مردم بزرگوار توانستیم این مصائب را به جلوه‌های ماندگار همدلی ملی و اتحاد اجتماعی تبدیل کنیم. بدون تردید این مصیبت بزرگ را نیز با تکریم به‌یادماندنی شهدای گرانقدر توسط مردم عزیز و تقویت انسجام اجتماعی طی خواهیم کرد.

رئیس‌جمهور اسبق در پیام خود آورده است: اینجانب این ضایعه بزرگ و شهادت مسئولان خدمتگزار مردم را به حضرت ولی عصر(عج)، مقام معظم رهبری حفظه الله تعالی، هیأت دولت، خانواده محترم شهدا و مردم شریف ایران تسلیت عرض کرده و با طلب مغفرت و رحمت برای آن عزیزان، امیدوارم روح شهدا با اولیاء الهی محشور و حضرت موسی بن الرضا(ع) در روز میلادشان مهمانشان فرماید.

حماس به رهبر معظم انقلاب اسلامی و ملت ایران تسلیت گفت

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در بیانیه‌ای اعلام کرد: خالصانه‌ترین مراتب تسلیت و تعزیت و همدردی خود را با رهبر معظم انقلاب اسلامی امام خامنه‌ای (مدظله العالی) و دولت و ملت دوست ایران ابراز می‌داریم.

در این بیانیه آمده است: این شهدا، مجموعه‌ای از بهترین رهبران ایران بودند که در حمایت از مسئله فلسطین و یاری و کمک به مبارزه ملت ما با پشتیبانی از مقاومت فلسطین مواضع شرافتمندانه و افتخارآمیزی داشتند.

زاکانی: آن شهید بزرگوار هیچ هدفی غیر از خدمت به مردم دنبال نکرد

علیرضا زاکانی در پیامی ضمن تسلیت شهادت رئیس جمهور با بیان اینکه آن شهید بزرگوار در طول بندگی خدا هیچ هدفی غیر از خدمت به مردم و عزت بخشیدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی را تا آخرین لحظه حیات پربار خویش دنبال نکرد و تبعیت محض خود از خط ولایت را بارها به نمایش گذاشت، نوشت: مشی آن خادم مردم و یار رهبر، تلاش در مسیر رضای خدا و کار برای مردم بود و تمام وقت خود را بدون تعطیلی و توقف، صرف خدمت‌رسانی و گره‌گشایی از مشکلات مردم و کشور کرد و توصیه همیشگی ایشان به اعضای کابینه دولت انقلابی؛ خدمت، خدمت و خدمت به مردم بود.

وی تاکید کرد: چنین شخصیتی، کانون وحدت و هم‌افزایی جمعی از یاوران نظام و پیروان رهبر فرزانه انقلاب بود و سرانجام خداوند پاداش بندگان خاص و خادمان خالص را در شهادت و زیستن در جوار رحمت خویش قرار داد.

شهردار تهران در پیام خود اورده است: یقین دارم در پرتوی هدایت مقام عظمای ولایت، راه شهیدان دولت خدمتگزار، همچون راه شهیدان والامقام رجایی و باهنر ادامه خواهد یافت و مردم ایران، با اتکال به الطاف الهی، پرچم این حرم را برافراشته نگاه خواهند داشت.

آیت الله رئیسی چهره‌ای از یک انقلابی و مسلمان راستین و مردمی را به نمایش گذاشت

«عبدالرحمن معاشر» دبیرکل جمعیت گفتمان انقلاب اسلامی در پیامی با تسلیت شهادت رییس جمهور کشورمان تاکید کرد که آیت‌الله رئیسی در طول سال‌های خدمتگزاری از تولیت آستان قدس رضوی تا ریاست قوه قضاییه و ریاست جمهوری، چهره‌ای از یک انقلابی و مسلمان راستین و مردمی را به نمایش گذاشت.

وی تاکید کرد: بی‌تردید یاد و نام شهید رئیسی و یاران باوفایش چون شهید امیرعبداللهیان وزیر کاردان و پرتلاش امورخارجه، شهید آل هاشم نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه محبوب تبریز، شهید رحمتی استاندار جوان و پرانرژی آذربایجان شرقی و سایر شهدای گرانقدر این حادثه، از اذهان ملت قدرشناس ایران محو نخواهد شد و نور هدایت‌بخش این ستارگان درخشان، راهگشای ادامه راه پرفروغ انقلاب و گام‌های استوار به سوی قله‌های پیشرفت و سربلندی خواهد بود.

سید پژمان شیرمردی معاون سازمان انرژی اتمی در پیامی ضمن تسلیت رئیس جمهور و همراهان او، آورده است: شهادت خادم الرضا (ع) رییس جمهور مردمی و پرافتخار ایران، حضرت آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی، این بزرگمرد خدوم را در آسمان میهمان اولیا و اوصیا کرد و ملت شریف ایران را از مدیری مدبر، مخلص، خستگی ناپذیر و شایسته محروم کرد. بی تردید به لطف الهی و به برکت خون شهدا و هدایت‌ها و فرامین مقام معظم رهبری، نظام اسلامی مسیر خود به سمت قله را طی خواهد کرد.

علی اکبر ناطق نوری رئیس مجالس چهارم و پنجم هم ضمن تسلیت شهادت آیت الله رئیسی، این ضایعه را به مقام معظم رهبری، خانواده های داغدار این عزیزان به معراج رفته، مردم آگاه و شریف ایران و تمامی خدمتگزاران صدیق تسلیت و تعزیت گفت و از خداوند منان علو درجات ایشان و سعادت و نیکبختی برای میهن اسلامی را مسئلت کرد

تکمیل می شود...

نظر شما