شناسهٔ خبر: 66760238 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

پیام تسلیت مراجع و علما درپی شهادت آیت الله رئیسی و هیأت همراه

رهبر معظم انقلاب اسلامی، مراجع تقلید، علما و شخصیت های برجسته حوزه در پیام های جداگانه ای شهادت آیت الله ابراهیم رئیسی رئیس جمهور و همراهان ایشان در سانحه سقوط بالگرد را تسلیت گفتند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، رهبر معظم انقلاب اسلامی، مراجع تقلید، علما و شخصیت های برجسته حوزه در پیام های جداگانه ای شهادت آیت الله ابراهیم رئیسی رئیس جمهور و همراهان ایشان در سانحه سقوط بالگرد را تسلیت گفتند.

ر‌هبر معظم انقلاب اسلامی: رئیسی عزیز خستگی نمی شناخت

رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی درگذشت شهادت‌گونه رئیس‌جمهور و همراهان گرامی ایشان را تسلیت و اعلام پنج روز عزای عمومی کردند.

در پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب اسلامی آمده است: 

با اندوه و تاسف فراوان خبر تلخِ درگذشتِ شهادت گونه‌ی عالم مجاهد، رئیس جمهور مردمی و با کفایت و پرتلاش، خادم‌الرضا علیه السلام جناب حجة الاسلام و المسلمین آقای حاج سید ابراهیم رئیسی و همراهان گرامی ایشان رضوان الله علیهم را دریافت کردم.

این حادثه‌ی ناگوار در اثنای یک تلاش خدمت‌رسانی اتفاق افتاد؛ همه‌ی مدت مسئولیت این انسان بزرگوار و فداکار چه در دوران کوتاه ریاست جمهوری و چه پیش از آن، یکسره به تلاش بی‌وقفه در خدمت به مردم و به کشور و به اسلام سپری شد.

پیام تسلیت مراجع، علما و اساتید حوزه به مناسبت شهادت آیت الله رئیسی و هیئت همراه

رئیسی عزیز خستگی نمی شناخت. در این حادثه‌ی تلخ، ملت ایران، خدمتگزار صمیمی و مخلص و با ارزشی را از دست داد. برای او صلاح و رضایت مردم که حاکی از رضایت الهی است بر همه چیز ترجیح داشت، از این رو آزردگیهایش از ناسپاسی و طعن برخی بدخواهان، مانع تلاش شبانه روزیش برای پیشرفت و اصلاح امور نمیشد.

در این حادثه‌ی سنگین شخصیتهای برجسته‌ئی مانند حجةالاسلام آل هاشم امام جمعه‌ی محبوب و معتبر تبریز، جناب آقای امیر عبداللهیان وزیر خارجه‌ی مجاهد و فعال، جناب آقای مالک رحمتی استاندار انقلابی و متدین آذربایجان شرقی و گروه پروازی و دیگر همراهان نیز به رحمت الهی پیوستند.

اینجانب پنج روز عزای عمومی اعلام میکنم و به ملت عزیز ایران تسلیت میگویم. جناب آقای مخبر طبق اصل ۱۳۱ قانون اساسی در مقام مدیریت قوه‌ی مجریه قرار میگیرد و موظف است به همراهی رؤسای قوای مقنّنه و قضائیه ترتیبی دهند که ظرف حداکثر پنجاه روز رئیس جمهور جدید انتخاب شود.

در پایان تسلیت صمیمی خود را به مادر گرامی جناب آقای رئیسی و همسر فاضل و بزرگوار ایشان و دیگر بازماندگان رئیس جمهور و خانواده‌های محترم همراهان بویژه والد ماجد جناب آقای آل هاشم معروض میدارم و صبر و تسلای آنان و رحمت الهی برای درگذشتگان را مسألت میکنم.

مردم شریف ایران و مظلومان عالم هرگز آیت الله رئیسی را از یاد نخواهند برد
 

حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی با صدور پیامی شهادت آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور و همراهان ایشان را تسلیت گفت و تصریح کرد: لازم است مردم شریف ایران اطمینان داشته باشند ذیل عنایات حضرت ولی عصر خللی در حرکت کشور و انجام وظایف مسئولین پیش نخواهد آمد و کارها بر روند قانونی آن انجام خواهد شد.

در این پیام آمده است:

خبر حادثۀ دلخراش و شهادت ریاست جمهوری اسلامی ایران جناب حجت الاسلام والمسلمین رئیسی و همراهان ایشان (رحمة الله علیهم) موجب تأسف و تألم شدید گردید. ایشان در سال های طولانی و در عرصه های مختلف، خادم مردم و مکتب اهل بیت(علیهم السلام) بود و در ادای وظیفه و خدمت کوتاهی ننمود.

وی و مواضع آگاهانه و توأم با حریت او در سراسر جهان مایۀ عزت و سربلندی امت اسلام گردید و مردم شریف ایران و بسیاری از مظلومان عالم او را هرگز از یاد نخواهند برد.

اینجانب این ضایعۀ جانکاه را به مردم عزیز و خصوصاً به خانواده و بستگان ایشان و مسئولین کشوری و لشکری تسلیت عرض نموده، و از درگاه خداوند متعال حشر او را با اولیای طاهرینش و صبر و اجر جزیل برای بازماندگان مسألت دارم.

لازم است مردم شریف ایران اطمینان داشته باشند ذیل عنایات حضرت ولی عصر (ارواحنا فداه) خللی در حرکت کشور و انجام وظایف مسئولین پیش نخواهد آمد و کارها بر روند قانونی آن انجام خواهد شد، إن‌شاءالله.

از درگاه ربوبی عزت و سربلندی جمهوری اسلامی و مردم عزیز ایران را خواهانم.

حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید نیز با صدور پیامی شهادت رئیس جمهور و همراهان ایشان را تسلیت گفت و تصریح کرد: آنچه بنده از ابتدای آشنایی در سال‌ ۵۴ تا به امروز در او دیدم و شهادت می دهم این است که رضای خدا را در امور در نظر می‌گرفت و معتقدم شهادت او پاداش این خدمات خالصانه بوده است.

در پیام حضرت آیت الله حسین نوری همدانی آمده است:

در روز ولادت با سعادت حضرت امام علی بن موسی الرضا (علیه السلام) خبر شهادت رئیس جمهور محترم و همراهان و بی بهره شدن از خدمتگزاران مخلص مایه تأسف و تأثر عمیق گردید.

مرحوم شهید حجت الاسلام والمسلمین رئیسی (رضوان الله علیه) تمام عمر را با اخلاص و دیانت و تواضع صرف خدمت به مردم و انقلاب نمود و در این مسیر فردی خستگی ناپذیر بود و در همه عرصه ها چه در دستگاه قضا و چه در دوران ریاست قوه مجریه صادقانه عمل نمود و آنچه بنده از ابتدای آشنایی در سال‌ ۵۴ تا به امروز در او دیدم و شهادت می دهم اینست که رضای خدا را در امور در نظر می‌گرفت و معتقدم شهادت او پاداش این خدمات خالصانه بوده است.

بي شک مردم عزیز قدردان آن همه زحمات هستند، ان شاءالله این مسیر خدمت با توجهات حضرات معصومین (علیهم السلام) خاصه حضرت بقیه الله الاعظم  (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و رهبری رهبر معظم و حمایت مردم متدین، از طریق خدمت گزاران ادامه خواهد یافت. لازم می دانم یاد امام جمعه مردمی تبریز حجت الاسلام والمسلمین شهید آل هاشم، وزیر محترم خارجه و همراهان دیگر را گرامی بدارم.

در پایان شهادت این عزیزان را به ساحت مقدس حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و رهبر معظم انقلاب و ملت شریف ایران اسلامی تسلیت عرض نموده و علو مقام برای آن عزیزان مسئلت می نمایم.

م/ پیام تسلیت مراجع، علما و اساتید حوزه به مناسبت شهادت آیت الله رئیسی و هیئت همراه
پیام تسلیت حضرت آیت الله جوادی آملی

​​​​​​​سانحه سنگين و رخداد تلخ ارتحال شهادت گونه رئيس محترم جمهور و امام جمعه گرامى تبريز و وزير امور خارجه ارجمند و سایر همراهان موجب تألم شد.

اين مصيبت را به رهبر معظم انقلاب و ملت بزرگ ايران و بازماندگان تسليت و مغفرت و اجر شهادت را براى سالكان به مقصد رسيده و خادمان به شهود مقصود بار يافته خواهان و استوارى ايران اسلامى را از خداى سبحان مسئلت دارم.

م/ پیام تسلیت مراجع، علما و اساتید حوزه به مناسبت شهادت آیت الله رئیسی و هیئت همراه

پیام تسلیت حضرت آیت الله سبحانی

ضایعه جانگداز شهادت رئیس جمهور محترم جمهوری اسلامی ایران حجة الاسلام والمسلمین جناب آقای دکتر سید ابراهیم رئیسی (قدس سره)، و هیأت همراه،  دلهای بیدار را تکان داد و همگان را در غم و اندوه فرو برد.

آن عزیز از دست رفته انسانی فداکار و پرتلاش بود که به شهادت همگان وقت خود را در دوران ریاست جمهوری بر حل مشکلات اقتصادی و سیاسی وقف نمود. و بحمدالله تا آنجا که شرائط اجازه می‌داد موفقیت بالایی داشت.

اینجانب شهادت ایشان و هیأت همراه حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم، و جناب آقای دکتر امیر عبداللهیان و دکتر رحمتی استاندار تبریز را به حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف، و ملت سرفراز ایران و خانواده های معزز آنان تسلیت می گویم و از خداوند متعال برای همگان غفران و رضوان الهی و علو درجه را خواهانم.

پیام تسلیت مراجع و علما درپی شهادت آیت الله رئیسی و هیأت همراه

آیت‌الله‌ شبیری زنجانی: بی تردید تلاش در خدمت به مردم و خدمتگزاری به آستان قدسی حضرت رضا اجری عظیم در پیشگاه خداوند دارد
دفتر حضرت آیت الله شبیری زنجانی در پیامی ضمن تسلیت شهادت آیت الله رئیسی و همراهان ایشان تصریح کرد: بی تردید تلاش در خدمت به مردم و خدمتگزاری به آستان قدسی حضرت رضا (ع) اجری عظیم در پیشگاه خداوند متعال دارد.
 
در این پیام آمده است: با نهایت تأسف، درگذشت تأثربار رئیس جمهور محترم و پرتلاش، جناب حجت الاسلام و المسلمین حاج سیدابراهیم رئیسی (رحمة الله علیه) و امام جمعه  مردمی تبریز جناب حجه الاسلام و المسلمین آل هاشم (رحمة الله علیه) و سایر همراهان ایشان، در حادثه تلخ سقوط بالگرد را تسلیت می گوییم.
 
بی تردید تلاش در خدمت به مردم و خدمتگزاری به آستان قدسی حضرت امام علی بن موسی الرضا (علیه الصلوة والسلام)، اجری عظیم در پیشگاه خداوند متعال دارد. از خداوند متعال رحمت و غفران برای این عزیزان و صبر و اجر را برای همه داغدیدگان به ویژه رهبری معظم (دام ظله)، و خانواده‌های داغدار  مسألت داریم.
 
پیام تسلیت مراجع و علما درپی شهادت آیت الله رئیسی و هیأت همراه
پیام تسلیت دفتر آیت الله سیستانی در پی شهادت آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی
دفتر حضرت آیت الله سیستانی با ابراز تاسف و تاثر از ضایعه دردناک رخ داده، این مصیبت را به ملت شریف و مسؤولان جمهوری اسلامی ایران تسلیت گفت.
 
در این پیام تسلیت آمده است: خبر درگذشت جناب حجة الإسلام والمسلمین آقای سید ابراهیم رئیسی ریاست جمهوری اسلامی ایران و همراهان محترم ایشان در حادثه سقوط بالگرد موجب تأثر و تأسف گردید.
 
ضمن عرض تسلیت در این ضایعه دردناک به ملت شریف و مسئولین محترم جمهوری اسلامی ایران به ویژه خانواده‌های داغ‌دار ،از خداوند متعال برای عزیزان جان باخته رحمت و رضوان الهی و برای بازماندگانشان صبر جمیل و اجر جزیل مسألت داریم.
ولا حول ولا قوة إلا بالله العلی العظیم.
 
١١/ ذی القعده / ١٤٤٥
دفتر آقای سیستانی - نجف اشرف

پیام تسلیت مراجع و علما درپی شهادت آیت الله رئیسی و هیأت همراه

تسلیت حضرت آیت الله وحید خراسانی در پی شهادت آیت الله رئیسی
حجت الاسلام والمسلمین محسن وحید خراسانی فرزند حضرت آیت الله وحید خراسانی از طرف این مرجع تقلید شهادت رئیس جمهور را به دکتر مخبر تسلیت گفت.
 
حضرت آیت الله وحید خراسانی در این پیام فقدان رئیس جمهور مردمی دولت سیزدهم را ضایعه ای تاسف بار خواند و برای ایشان از درگاه خداوند متعال علو درجات را طلب کرد.

پیام تسلیت مراجع و علما درپی شهادت آیت الله رئیسی و هیأت همراه

 حضرت آیت الله مظاهری: رییس جمهور همواره شوق خدمت به مردم داشت

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحيمِ
«إِنَّا لِلَّهِ وَ إِنَّا إِلَيْهِ راجِعُونَ»
 
سانحۀ هولناک هوایی که منجرّ به عروج شهادت‌گونۀ رییس‌جمهور خدمت‌گزار و پرتلاش، مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین آقای حاج سید ابراهیم رئیسی و نیز وزیر محترم امور خارجه و امام‌جمعۀ مکرّم تبریز و استاندار گرامی آذربایجان شرقی و سایر همراهانشان، در حین خدمت گردید، موجب تأسّف و نگرانی است و امید است لطف و عنایت خاصّ خداوند سبحان و استقامت و وحدت ملّت بزرگوار ایران این حادثۀ ناگوار را جبران فرماید.
 
رییس محترم جمهور، شخصیّتی متواضع و مردمی و پرکار بود که همواره شوق خدمت به ملّت را داشت و در این مسیر، تمام توان خود را مصروف نمود و ان‌شاءالله تعالی این تلاش صادقانه و صمیمانه در کارنامۀ ایشان در پیشگاه خداوند متعال و اولیاء حق«علیهم‌السّلام» به نحو احسن، مورد قبول و عنایت واقع گردد.
 
ضمن عرض تسلیت به ملّت شریف ایران و مقام معظّم رهبری و خصوصاً به همۀ بازماندگان و خانواده‌های داغدار، از خداوند رحمان و رحیم، رحمت و رضوان و حشر با حضرت علی‌بن موسی‌الرّضا«علیه‌السّلام» را برای آن مهاجران خدمت‌‌گزار و نیز صبر و اجر و تسلّا برای خاندان‌های مُصاب را مسألت کرده و امید است میهن اسلامی ایران و نظام جمهوری اسلامی، با امداد و دعای مستجاب حضرت بقیة‌الله‌الاعظم«ارواحناله‌الفداء» از این حادثۀ پرتلاطم و دورۀ اضطراب، با پایمردی و هوشیاری و انسجام ملّی، عبور نموده و به آرامش و سربلندی و نیک‌بختی و صلاح و سداد الهی نائل آید. ان‌شاءالله تعالی.

 

پیام تسلیت مراجع و علما درپی شهادت آیت الله رئیسی و هیأت همراه

آیت الله جنتی: شهید آیت الله رئیسی نمونه اتم و اکمل مدیران انقلابی و ولایی بود

رییس مجلس خبرگان رهبری نیز در پیامی حادثه تلخ سقوط بالگرد و شهادت آیت الله رئیسی را تسلیت گفت. 

شهادت رئیس جمهور جهادی و انقلابی؛ خادم الرضا (ع) آیت الله آقای حاج سیدابراهیم رئیسی و همراهان ایشان در سالروز میلاد حضرت ثامن الحجج «علیه آلاف التحیة و الثناء» اگر چه پاداش خدمات و تلاش‌های شبانه روزی ایشان نزد پروردگار متعال بود، ولی موجبات تأثر و تألم مردم ایران و آزادگان جهان که دل در گرو نظام مقدس جمهوری اسلامی دارند را فراهم آورد. این رئیس جمهور خدوم و خستگی ناپذیر در تمام عرصه‌هایی که از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی به خدمتگزاری مشغول بود نمونه اتم و اکمل مدیران انقلابی و ولایی بود و در امور محوله از هیچ کوششی دریغ نورزید و با شهادت در راه خدمت رسانی به این مرز و بوم به درجه رفیع شهادت نائل آمد و مصداق آیه شریفه «مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَىٰ نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا» گردید.

اینجانب ضمن ابراز ناراحتی و همدردی با ملت شریف ایران، شهادت خادم ملت مرحوم آیت الله رئیسی؛ نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری، مرحوم حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم؛ منتخب مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری، مرحوم دکتر امیرعبداللهیان؛ وزیر امور خارجه و مجموعه هیئت همراه را محضر رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای «مد ظله العالی» و مردم عزیز ایران اسلامی تسلیت و تعزیت می‌گویم و از درگاه خداوند منان، علو درجات و حشر با اهل بیت «علیهم السلام» را برای این شهدای عزیز مسئلت می‌نمایم.                                                                                                                                                                                

آیت الله رئیسی در همراهی و همدردی با مردم و تبعیت از فرامین رهبری از هیچ تلاشی فرو گذار نکرد
 

جامعه مدرسین: آیت الله رئیسی در همراهی و همدردی با مردم و تبعیت از فرامین رهبری از هیچ تلاشی فرو گذار نکرد

در پیام تسلیت جامعه مدرسین حوزه علمیه قم آمده است: شهادت رئیس جمهور مردمی و خدوم جمهوری اسلامی ایران، آیت الله سید ابراهیم رئیسی و دیگر خدمتگزاران به نظام مقدس اسلامی آیت الله آل هاشم امام جمعه محترم تبریز، دکتر امیرعبداللهیان وزیر محترم امور خارجه و دکتر مالک رحمتی استاندار محترم آذربایجان شرقی و سایر همراهان – رحمت الله علیهم اجمعین – در حادثه دردناک سقوط بالگرد، همه را داغدار کرد.

رئیس جمهور محبوب ما در سال‌های خدمت در نظام اسلامی در شمار برجستگان تدین و عمل انقلابی بود و در همراهی و همدردی با مردم و تبعیت از فرامین رهبری از هیچ تلاشی فرو گذار نکرد.

این خادم آستان قدس رضوی و شاگرد مکتب اهل بیت – علیهم السلام -، آرزوی جان باختن در راه خدا را همیشه در دل داشت و در این حادثه مؤلمه به آرزوی دیرین خود رسید و خدا را در حین خدمتگذاری به نظام مقدس جمهوری اسلامی ملاقات کرد.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم شهادت این فرزند مجاهد انقلاب اسلامی و دیگر شهدای این حادثه را به پیشگاه حضرت ولی عصر – عجل الله تعالی فرجه الشریف -، رهبر معظم انقلاب مدظله العالی و همه ملت شریف ایران، تسلیت عرض می‌کند و از خداوند متعال برای آن شهیدان علو درجات اخروی و برای سایر بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل را مسألت می‌کند.

 

پیام تسلیت مراجع و علما درپی شهادت آیت الله رئیسی و هیأت همراه
آیت الله اعرافی در پی شهادت رئیس جمهور: 
آیت الله رئیسی سردار سرافراز عرصه خدمت است
آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه های علمیه کشور در پیامی شهادت آیت الله سیدابراهیم رئیسی را به ملت ایران تسلیت گفت. وی آیت الله رئیسی را دارای نگاهی بلند و رویکردی بین‌المللی و تمدنی دانست و برای بازماندگان صبر و اجر آرزو کرد.
 
متن پیام تسلیت آیت الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه کشور بدین شرح است:
 
 إنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَيْهِ رَاجِعُونَ
 
مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ فَمِنهُم مَن قَضی نَحبَهُ وَمِنهُم مَن یَنتَظِرُ وَما بَدَّلوا تَبدیلًا
 
خبر شهادت آیت الله رئیسی، رئیس جمهور محبوب و خدوم، بسیار تکان دهنده و جانسوز بود و حوزه‌های علمیه را در غمی جانکاه فرو برد، شهادت این چهره تابناک و سردار سرافراز خدمت به مردم و همراهان بزرگوارشان را به رهبر عظیم الشأن انقلاب اسلامی، مراجع عظام تقلید، حوزه‌های علمیه، هیئت محترم دولت، عموم ملت شریف ایران، امت اسلام، محور مقاومت و بویژه به بیت شریف ایشان و بیوت وابسته و همسر ارجمند و فرزندان ایشان و نیز بازماندگان محترم سایر شهیدان این حادثه ناگوار تبریک و تسلیت می‌گویم.
 
هشتمین رئیس جمهوری اسلامی ایران و خادم الرضا (ع) در ایام دهه کرامت و میلاد هشتمین خورشید امامت (ع) با پروندهای پاک و افتخارآمیز و در حال خدمت به پیشرفت و آبادانی کشور به لقای الهی شتافت، ایشان از ویژگی‌های برجسته‌ای برخوردار و صفا و صداقتشان ممتاز و عشق به مردم و بی‌تابی در مسیر خدمت به آنان و روح جهاد در راه پیشرفت و تعالی کشور در وجودشان موج می‌زد و بر سر عهد خود با امام خمینی (قدس‌سره) و شهیدان سرافراز استوار بود و در این مسیر نورانی به شرف شهادت نائل آمد و افتخاری بزرگ در تاریخ ایران و اسلام و انقلاب رقم زد.
 
آن خادم بزرگ ملت دارای نگاهی بلند و رویکردی بین‌المللی و تمدنی بود و با پیروی از رهبری معظم انقلاب اسلامی (مدظله‌العالی) گام‌های بزرگی در مسیر تحول کشور و قوای قضائیه و اجرائیه و پیشرفت گفتمان اسلام ناب و آرمان‌های انقلاب اسلامی در ایران و منطقه و جهان برداشت و بر سر این میثاق ایستاد و به قله رفیع شهادت نائل آمد.
 
ضمن قدردانی از ملت بزرگ ایران و همه کسانی که وحدت و همبستگی ملی و اسلامی خود را در این حادثه غمبار نشان دادند و در غم از دست دادن خادمان ملت ابراز احساسات کردند، بر حفظ وحدت و انسجام و استمرار بخشیدن به راه این شهیدان عزیز و تکریم شهدای این حادثه و تداوم راه آنان تأکید می‌نمایم و عزت و سرافرازی ملت شریف ایران و تعالی گفتمان انقلاب اسلامی و پیروزی اسلام و مسلمانان را از خداوند مهربان خواستارم. تعطیلی حوزه‌های علمیه و مراسم تشییع و تکریم شهیدان عزیز خدمت، متعاقباً اعلام خواهد شد.
 

آیت الله محمود رجبی رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) نیز با صدور پیامی شهادت آیت الله سید ابراهیم رئیسی و هیأت همراه را تسلیت گفت.

در پیام تسلیت آیت الله رجبی آمده است: رحلت جانگداز و شهادت‌گونۀ یار سفرکردۀ انقلاب، رئیس‌جمهور مردمی و مکتبی، حضرت آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی (رضوان‌الله‌تعالی‌علیه) و همراهان ایشان علی‌الخصوص آیت الله آل‌هاشم، وزیر محترم امور خارجه و استاندار محترم آذربایجان شرقی قلب امت اسلامی و ملت ایران را داغدار و اندوهگین ساخت.

این مرد بزرگ و مخلص که تمام عمر پربرکت خود را وقف خدمت به اسلام و مردم نمود، در تمامی عرصه‌هایی که احساس تکلیف می‌کرد، بدون هیچ گونه ملاحظه‌ای حضور یافته و با تعهد و مجاهدت مثال‌زدنی، منشأ خدمات ارزشمندی به کشور و نظام اسلامی شد.

اهتمام ایشان به حفظ و ترویج ارزش‌های والای انقلاب اسلامی زبانزد خاص و عام بود. فروتنی و تواضع بی‌نظیر ایشان، در کنار صبر و بردباری مثال‌زدنی، قلب هر انسانی را مجذوب خود می‌کرد و در مدت کوتاهی، محبت ایشان در دل هر کس که با ایشان دیدار و گفتگو می‌کرد، نقش می‌بست.

خدمات ماندگار ایشان در مسند رئیس قوه‌قضائیه و مجاهدت‌های شبانه‌روزی، سفرهای متعدد استانی و حضور بی‌واسطه در میان مردم در دوران ریاست‌جمهوری و در مجموع، بازگرداندن ریل مدیریت کلان کشور به مسیر اصیل انقلاب اسلامی از سوابق درخشان ایشان است.

یکی از ثمرات ارزشمند حضور ایشان در مسند ریاست جمهوری، بازگشت فضای دولت به کار واقعی و فعالانه بود. ایشان با روحیۀ جهادی و عمل به وعده‌های انتخاباتی خود، فضایی پرنشاط و پویا در دولت ایجاد کردند و در جهت حل مشکلات مردم و رفع موانع پیش روی کشور گام‌های بلندی برداشتند.

ملت ایران بارها در طول تاریخ خود با چنین مصیبت‌های جان‌سوز مواجه شده و هر بار با صبر و استقامت و توکل به خداوند متعال، بر این غم‌ها فائق آمده و با عزمی راسخ‌تر در مسیر آرمان‌های الهی خود گام برداشته است. بی‌شک این حادثۀ تلخ نیز نمی‌تواند ذره‌ای از ایمان و اراده مردم ایران در مسیر انقلاب و خدمت به اسلام و کشور بکاهد.

از خداوند متعال برای آن عزیز سفرکرده علو درجات و برای بازماندگان صبر و اجر مسألت دارم و امیدوارم راه پر افتخار ایشان  تحت رهبری داهیانه رهبر معظم انقلاب مدظله‌العالی توسط خادمان صدیق نظام اسلامی و مردم انقلابی ایران ادامه یابد.

م/ پیام تسلیت مراجع، علما و اساتید حوزه به مناسبت شهادت آیت الله رئیسی و هیئت همراه

پیام آیت الله کعبی: با دلی پر خون در سوگ یاران دیرین و صدیق و خدوم ملت نشسته ایم 

امروز با دلی پر خون در سوگ یاران دیرین و صدیق و خلوق و خدوم خود و ملت بزرگ‌ ایران اسلامی نشسته ایم. در حادثه ی تاسف بارِ سقوط بالگرد، رئیس جمهور مردمی آقای دکتر سید ابراهیم رئیسی و خدمتگزاران به ملت و نظام اسلامی آیت الله  آل هاشم امام جمعه محترم تبریز،دکتر امیر عبدالهیان وزیرمحترم امور خارجه و دکترمالک رحمتی استاندار محترم آذربایجان شرقی و دیگر همراهان (رحمة الله علیهم اجمعین) در حین انجام وظیفه  جان به جان آفرین تسلیم و به لقاء الله شتافتند.

مرحوم آیت الله  اقای سید ابراهیم رئیسی رضوان الله تعالی علیه این خادم بزرگ امام رضا علیه السلام وجمهوری اسلامی،  نماد مدیریت جهادی خستگی ناپذیر در خط ولایت و خدمت به دین و ملت در مسیر تحقق اهداف  انقلاب اسلامی است. 

این ضایعه  سنگین که یادآور  شهادت ایت الله دکتر شهید بهشتی و یارانشان و شهید رجائی و شهید باهنر است،  رهبر معظم و ملت ایران و مقاومت اسلامی ودوستداران انقلاب اسلامی را در سرتاسر جهان دچار ماتم و اندوه نمود.  

بی شک پرچم افتخار خدمت برای اعتلای اسلام و ایران با استحکام و بدون توقف برافراشته خواهد ماند و هیچ گونه خللی در عزم و اراده ملت و تمشیت امور کشور  ایجاد نخواهد شد.

با عرض تسلیت به رهبری عزیزمان حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای دام ظله و ملت ایران و دعا برای طول عمر با عزت همراه با توجهات خاصه ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف برای  رهبری فرزانه این  ولی امت و پدر ملت   علو درجات این شهدای بزرگ خدمت و صبر جمیل و اجر جزیل برای مردم داغدیده و کلیه بازماندگان از خدای بزرگ مسالت می نمایم که به لطف و کرم خود جزای اوفی همراه با عنایت خاصه پیامبر و آل طاهرینش علیهم السلام به این خادم الرضای والا مقام شهید  ویاران گرانقدر شهیدش  کرامت نماید.

م/ پیام تسلیت مراجع، علما و اساتید حوزه به مناسبت شهادت آیت الله رئیسی و هیئت همراه

آیت الله رئیسی شخصیتی کم نظیر بود که جان خود را در راه خدمت به اسلام و مردم فدا کرد

آیت الله محسن اراکی عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با صدور پیامی شهادت آیت الله سید ابراهیم رئیسی و هیأت همراه را تسلیت گفت.

متن این پیام بدین شرح است:

شهادت قهرمان خدمت و سید مظلومان و مجاهدان در راه خدا آیت الله سید ابراهیم رئیسی و حضرت آیت الله آل هاشم و بزرگان خدمتگزار همراهشان را به همه امت اسلام و به ویژه به ملت بزرگ ایران تسلیت عرض میکنم.

تصادفی نیست که هشتمین رئیس جمهور ما در سالروز ولادت هشتمین امام ما به افتخار وصال محبوب نائل گردد. این شخصیت کم نظیر در راه خدمت اسلام و مردم جان خود را فدا کرد و بار دیگر خاطرات شهیدان بزرگ خدمت در این نظام را همچون شهید بهشتی، شهید رجائی، شهید باهنر، شهید قاسم سلیمانی و دیگر ستارگان آسمان شهادت و خدمت را تازه کرد.

از خدای بزرگ مسئلت داریم سایه پر برکت مقام معظم رهبری را بر سر این ملت و بر سر عموم جامعه اسلامی مستدام بدارد

این ضایعه بزرگ را به حضرت ولیعصر ارواحنا فداه، مقام معظم رهبری و امت اسلامی به ویژه ملت بزرگ و سربلند ایران و حضرت آیت الله علم الهدی و همسر فاضله و بزرگوار این شهید عزیز و سایر بازماندگان ایشان تسلیت میگویم و از خدای بزرگ متضرعانه میخواهم این خسارت بزرگ را با کرمش جبران کند و گام های این ملت را به سوی قله های بلند پیشرفت استوار بدارد.

پیام تسلیت آیت الله رمضانی در پی شهادت رئیس جمهور و همراهان
 

پیام تسلیت آیت الله رمضانی در پی شهادت رئیس جمهور و همراهان

آیت الله حسن رمضانی استاد فلسفه و عرفان اسلامی و شاگرد برجسته علامه حسن زاده آملی، با صدور پیامی شهادت رئیس جمهور محترم، آیت الله سید ابراهیم رئیسی و همراهان شهید ایشان را به محضر رهبر معظم انقلاب، مراجع عظام تقلید، حوزه‌های علمیه و مردم شریف ایران تسلیت گفت.

در پیام حضرت آیت الله حسین نوری همدانی آمده است:

شهادت رئیس جمهور محترم، محبوب و خدمتگزار حضرت حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم رئیسی و همراهان شهید ایشان را به محضر بقیة الله الاعظم ولی عصر عج الله تعالی فرجه الشریف و مقام معظم رهبری و مراجع عظام تقلید سلمهم الله و حوزه‌های علمیه و مردم شریف ایران تسلیت گفته و غفران الهی را برای آن عزیزان سفر کرده و صبر اجر را برای همگان و نیز سلامتی و طول عمر رهبر انقلاب حضرت آیت الله خامنه ای مد ظله را از خداوند متعالی مسئلت دارم.

 

پیام تسلیت مراجع و علما درپی شهادت آیت الله رئیسی و هیأت همراه

 رییس مرکز فقهی ائمه اطهار: شهادت رییس جمهور قلوب ملت ایران و وفاداران به انقلاب اسلامی را داغدار کرد

آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) هم در پیامی شهادت رییس جمهور و همراهان ایشان را تسلیت گفت و از تلاش ها و مجاهدت های آیت الله رئیسی در سنگرها و مسؤولیت های مختلف قدردانی کرد. در بخشی از پیام وی بدین شرح است: 
 
حادثه بسیار دلخراش سقوط بالگرد حامل ریاست محترم جمهوری و همراهان ایشان که منجر به شهادت خادم الرضا(علیه السلام) و خادم ملت ایران حضرت مستطاب حجت الاسلام والمسلمین آقای سید ابراهیم رئیسی(رضوان الله علیه) گردید قلوب ملت ایران و وفاداران به نظام اسلامی و انقلاب را داغدار نمود.
این روحانی با اخلاص نماد خدمت و مجاهدت بود و عمر عزیز خویش را با پذیرش مسئولیت‌های مختلف، صرف در خدمت به اسلام نمود.
 
در دوران ریاست جمهوری گفتمان انقلاب و امام و رهبری که همان خدمت به مردم و تحکیم حکومت دین است را إحیا نمود.
 
با حضور در مسئولیت تولیت حرم علی بن موسی الرضا(علیه آلاف التحیة والثناء) یکی از بزرگترین موفقیت‌های دوران مسئولیت خویش را رقم زد.
 
در قوه قضاییه با خدمت صادقانه و جهادگرایانه توانست گام‌های بزرگی در اصلاح آن و مبارزه با فساد بردارد. در سازمان‌های بین‌المللی شجاعانه با دست گرفتن قرآن کریم از دستورات خداوند متعال دفاع نمود. در تبعیت از ولایت و رهبری عزیز از هیچ عملی دریغ نداشت.
 
شهادت این شخصیت بزرگوار انقلاب و همراهانشان را به محضر حضرت ولی عصر(عجل الله تعالی فرجه الشریف) و رهبری معظم انقلاب و همه ملت شهید پرور ایران و خانواده محترم ایشان تبریک و تسلیت عرض می‌نمایم. قطعاً راه این شهید والامقام برای مقابله با کفر و استکبار ادامه خواهد یافت.
 
پیام تسلیت مراجع و علما درپی شهادت آیت الله رئیسی و هیأت همراه
تسلیت آیت الله محفوظی به رهبر معظم انقلاب
آیت الله عباس محفوظی عضو جامعه مدرسین و استاد درس خارج حوزه علمیه قم نیز در خصوص سانحه رخ داده و شهادت رییس جمهور پر تلاش و با اخلاص پیامی صادر و ایشان را عالمی مهذب و خدمت گزار توصیف کرد. در بخشی از پیام آیت الله محفوظی آمده است:  ضایعه تاسف بار فقدان رئیس جمهور پر تلاش و با اخلاص، جناب حجة الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی (رحمه اللّه تعالی علیه و حشره مع آل محمد ص) و همراهان موجب تالم وتاثر گردید.
 
وی عالمی مهذّب و خدمتگزار بود که با قلبی رؤوف، نیتی صادقانه و خالصانه و اراده ای جدی همواره برای حل مشکلات مردم بویژه طبقه ضعیف تلاشی وافر و شبانه روزی داشت.
اینجانب این مصیبت جانگداز را به رهبری  معظم انقلاب (حفظه الله من الافات و البلیات) و  خانواده هاى مکرم فاجعه ديده و جمیع مومنین تسلیت و از خداوند متعال رحمت و مغفرت و شفاعت اهل البیت(علیهم السّلام) را برای وی و سائر همراهان بخصوص عالم با تقوا جناب حجة الاسلام والمسلمین سید محمد علی آل هاشم را مسالت و صبر جمیل را برای بازماندگان خواستارم.
 
پیام تسلیت مراجع و علما درپی شهادت آیت الله رئیسی و هیأت همراه
پیام تسلیت آیت الله گرامی در پی شهادت رییس جمهور و هیات همراه 
در بخشی از پیام آیت الله محمد علی گرامی استاد حوزه علمیه قم آمده است: شهادت رئیس جمهور محترم و امام جمعه محترم تبریز و وزیر محترم خارجه و هیئت همراه را تسلیت عرض کرده، بقای توفیقات همگان را در مسیر خدمات موظفه مسئلت دارم، زحمات این عزیزان در مسیر خدمت به جامعه اسلامی کشور و عموم مردم موجب اجر الهی خواهد بود. 
 
پیام تسلیت مراجع و علما درپی شهادت آیت الله رئیسی و هیأت همراه
حجت الاسلام والمسلمین هادوی تهرانی نیز در پی خبر ناگوار شهادت رئیس جمهور پرتلاش و همراهان سخت کوش ایشان پیام تسلیتی صادر کرد که در بخشی از آن آمده است: 
 
در روز ولادت حضرت شمس الشموس ثامن الحجج علی بن موسی الرضا علیه آلافُ التَّحِیَّهِ وَ الثَّناءِ ،خبر ناگوار شهادت رئیس جمهور پر تلاش و همراهان سخت کوش آن بزرگوار پس از ساعت ها اضطراب، عيد ما را به عزا و شادمانی ما را به اندوهی جانکاه تبدیل کرد. لبخند بر لبانمان خشکید و چشم هامان اشکبار شد. 
 
این جانب با غم و اندوه فراوان، این فقدان گران را به حضور قطب عالم امکان حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف و رهبر معظم انقلاب مد ظله العالی و مراجع معظم تقلید دامت برکاتهم و مسئولان محترم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و مردم شهید پرور این سرزمین خرد خدایی و خانواده محترم این شهیدان والا مقام تبریک و تسلیت عرض می کنم و امیدوارم این شهیدان عرصه خدمت با سرور شهیدان اباعبدالله الحسین علیه السلام محشور شوند. 
 
پیام تسلیت مراجع و علما درپی شهادت آیت الله رئیسی و هیأت همراه
پیام تسلیت آیت الله سیفی مازندرانی
آیت الله سیفی مازندرانی نیز در پیامی شهادت رییس جمهور کشورمان و هیات همراه ایشان را تسلیت گفت. در این پیام آمده است: 
 
خبر سانحه‌ی هوایی رئیس جمهور محترم و همراهان برای همه‌ی ما و هر مؤمن انقلابی اندوهناک و غمبار است. و این سفر، مثل هر سفر دیگر ایشان هجرت الی الله و جهاد فی سبیل الله و در جهت یاری و خدمت به اسلام و مسلمین، بویژه اِعزاز و اعتلای ولایت اهل بیت (علیهم السلام)بوده است. لذا مقام والای شهدا برای این عالم ربانی و سید جلیل القدر در نزد خدای منّان ثابت است.
 
ایشان مصداق بارز امام حق و حاکم عدل بود که در دفاع از حق و عدل و مبارزه با ظلم و فساد همچون جدّ بزرگوارش رسول خدا(ص)و امیرالمومنین(ع) قیام کرد،و ابراهیم‌وار با بتها و سران فساد و ظلم به ستیزه و مقابله پرداخت و لحظه‌ای از پای ننشست و برای تاریخ انقلاب اسلامی ایران افتخار آفرید.
 
خدای تعالی در قرآن فرمود: «مَا نَنْسَخْ مِنْ آيَةٍ أَوْ نُنْسِهَا نَأْتِ بِخَيْرٍ مِنْهَا أَوْ مِثْلِهَا»
در روایات اهلبیت(علیهم السلام) در بیان حقیقت و باطن این آیه آمده است: خداوند، نعمت وجود هیچ پیشوای عدل و حاکم حقّی را از مردم سلب نمی‌کند مگر اینکه نعمت وجود بهتر یا مانند او را نصیب ملّت و امّت با ایمان و صالح می‌گرداند. 
 
و شما ملت با ایمان و صالح و انقلابی و ولایی، بی شک مشمول این آیه هستید،چون در طولِ 45 سال ایمان و پایداری و صبر و استقامت خود را در راه اسلام و قرآن و وفاداری به اهلبیت عصمت و طهارت و نیز در دفاع از عدالت و مبارزه با ظلم و استکبار، به اثبات رسانده‌اید. 
 
از خدای عزوجل علوّ درجات و مُصاحبتِ  عزیز راحل_ما «آیة الله سید ابراهیم رئیسی»  و همراهان وفادار ایشان را با رسول خدا و ائمه معصومین خواستارم و این ضایعه را به امام عصر(عج) و رهبری معظم انقلاب(مدظله العالی) و خانواده‌های ایشان و دولت و ملت مومن و انقلابی تسلیت عرض می کنم.
 
پیام تسلیت مراجع و علما درپی شهادت آیت الله رئیسی و هیأت همراه
 
پیام تسلیت دبیرکل مجمع جهانی تقریب در پی شهادت رئیس جمهور و همراهان
حجت الاسلام و المسلمین دحمید شهریاری طی پیامی شهادت دکتر سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور اسلامی ایران را به ملت شریف ایران و همه ملت های مسلمان تسلیت گفت.
 
متن پیام به شرح زیر است: 
 
منَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَی نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا؛ خبر غمبار شهادت خادم الرضا و خادم جمهور، حضرت آیت الله سید ابراهیم رئیسی (رحمة الله علیه) خدمتگزار محبوب ملت ایران و هیئت همراه ایشان در میدان خدمت و انجام وظیفه  قلب همه ما را به درد آورد.
 
شخصیت مردمی و ساده زیست ایشان که همواره در عرصه های مختلف خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی با نیتی صادقانه، تواضع، اراده ی جدی و شوق خدمتگزاری و روحیه خستگی ناپذیر برای حل مشکلات مردم  تلاشی شبانه روزی داشتند از بارزترین ویژگی‌های این عالم خدمتگزار و کم نظیر نظام اسلامی بود که ثمره خدمات خالصانه‌ خود را در شب میلاد امام رئوف دریافت کردند.
 
اینجانب شهادت سید الشهدای میدان جهاد خدمت به مردم و همراهان ایشان، دکتر امیرعبداللهیان وزیر انقلابی امور خارجه، ایت الله آل هاشم امام جمعه عزیز تبریز ، دکتر مالک رحمتی استاندار مردمی آذربایجان شرقی و جمعی دیگر از همراهان را به پیشگاه حضرت بقیه الله الاعظم (ارواحنا فداه) و رهبر معظم انقلاب اسلامی، ملت شریف ایران و همه ملت های مسلمان و همچنین بیت مکرم شهدای گرانقدر تبریک و تسلیت عرض می کنم و برای همه درگذشتگان این حادثه جانسوز از درگاه خداوند متعال علو درجات و حشر با اولیاالله را مسئلت دارم . 
 
پیام تسلیت مراجع و علما درپی شهادت آیت الله رئیسی و هیأت همراه
رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور:
آیت الله رئیسی در زمره مسئولان تراز انقلاب اسلامی بود
حجت الاسلام والمسلمین علی اکبری در پیامی ضمن تسلیت شهادت رئیس جمهور و همراهان ایشان گفت: آیت الله سید ابراهیم رئیسی در زمره مسئولان تراز انقلاب اسلامی بود که در همه سنگرهای مسئولیت عطر خدمت متواضعانه و روحیه جهادی را با خود به ارمغان می‌آورد.
 
متن پیام بدین شرح است:
 
بسم الله الرحمن الرحیم
 
منَ الْمُؤْمِنِينَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَيْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَى نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ يَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِيلًا
 
خبر غمبار شهادت سید خدوم و محبوب، رئیس جمهوری اسلامی ایران آیت‌الله آقای سیدابراهیم رئیسی و همراهان عزیز ایشان پس از ساعت‌ها بیم و امید و چشم انتظاری، موجی از اندوه و حزن ملی را در دل‌های ملت بزرگ ایران و دیگر ملت‌های جهان، پدید آورد و قلب‌های همه ما را به داغی بزرگ نشاند.
 
شهیدِ جمهور، آیت الله سید ابراهیم رییسی در زمره مسئولان تراز انقلاب اسلامی بود که در همه سنگرهای مسئولیت عطر خدمت متواضعانه و روحیه جهادی را با خود به ارمغان می‌آورد.
 
عدالت‌خواهی و فسادستیزی و ساده زیستی، خستگی ناپذیری توام با خردمندی و شکیبایی، اغتنام  فرصت خدمت به مردم همراه با دوری از حاشیه‌ها، پشتکار و تواضع و دغدغه رفع مشکلات محرومان، سلوک مردمی و حضور بی‌تکلف و صمیمی در بین مردم، تمکین در برابر قانون و اطاعت عملی از ولی امر و مجاهدت برای تحقق آرمان‌های امام و شهیدان و اعلام شجاعانه آن، از بارزترین ویژگی‌های این عالم خدمتگزار و مدیر عالی رتبه و کم نظیر نظام اسلامی بود. همه این صفات حسنه، برخاسته از انس او با  عبادت و سحر و توسل و ثمره خدمت خالصانه‌اش به آستان حضرت علی‌بن موسی الرضا علیه آلاف التحیه و السلام بود که پاداش آن را نیز در شب میلاد امام رئوف دریافت کرد و به شهیدان والامقام، رجایی و باهنر پیوست.
 
امید آن بود برکات خدمت و مدیریت مجاهدانه این رادمرد انقلابی و خدوم بیش از پیش تداوم داشته باشد، اما دریغا که این آرزو محقق نشد.
 
در این سانحه، همچنین داغدار وزیر انقلابی و خردمند و جهادی، سردار دیپلماسی انقلابی، یار عزیز سردار دل‌ها، حامی پا در رکاب جبهه مقاومت و آرمان فلسطین، دکتر حسین امیر عبداللهیان عزیز، هستیم.
 
در این واقعه اندوهبار، روحانی برجسته و بزرگوارِ خطّه عالم پرور و شهید پرور آذربایجان، حضرت حجت‌الاسلام و المسلمین آل‌هاشم، عضو مجلس خبرگان و شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور و نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه محبوب و مردمی تبریز به آرزوی خود رسید و به کاروان شهدای محراب این استان، شهیدان قاضی طباطبایی و مدنی، پیوست و همه ما را مانند مردم داغدار تبریز و آذربایجان، سوگوار خود کرد.
 
شهادت استاندار مردمی و جهادی، جناب آقای دکتر مالک رحمتی و سایر همراهان عزیزِ این جمع خدمتگزار، عمق این داغ و سنگینی این سوگ را بیشتر می‌کند.
 
آنچه بیش از هر چیز در این رخدادها عیان خواهد شد اوج بصیرت و قدرت و قدردانی آگاهانه ملت بزرگ سلحشور ایران است که در تندباد حادثه‌ها استوارتر و قوی‌تر از همیشه با هدایت‌های الهی امام و رهبر حکیم خود راه رسیدن به قله‌های فتح و پیروزی را خواهند پیمود و دشمنان مفلوک و درمانده ایران بزرگ خصوصاً آمریکای جهان‌خوار و صهیونیسم رو به زوال را بیش از پیش ناامید و سرافکنده خواهند کرد.
 
اینجانب با تضرع و التجاء به درگاه خدای علیم و قدیر، به نمایندگی از نمایندگان معزز ولی فقیه و اعضای مکرم شورای سیاستگذاری و ائمه جمعه ایران اسلامی شهادت این خدمتگزاران عزیز و مردمی و مخلص را به پیشگاه حضرت ولیعصر ارواحنا فداه و رهبر حکیم انقلاب اسلامی و مردم آگاه و بصیر و همیشه درصحنه ایران اسلامی و همه ملت‌های مسلمان خصوصا دولت محترم و مردمی و  سایر قوا و خدمتگزاران ملت تبریک و تسلیت عرض می‌کنم.
 
انشاالله ملت بزرگ ایران مانند همیشه، با حضور آگاهانه و پرشور خود در آئین‌های وداع و تشییع پیکرهای پاک خادمان شهید خود جلوه‌های ماندگار از دلدادگی به آرمان‌های انقلاب و پیوند مردم و مسئولان را خواهند آفرید و با عنایات خاصه حضرت ولی الله الاعظم عجل الله فرجه و زعامت امام امت اسلامی مسیر پیش رو تا فتح قله‌های تمدن اسلامی را قوی‌تر از همیشه خواهند پیمود.

این خبر تکمیل می شود...

نظر شما