شناسهٔ خبر: 66763107 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

قیمت جدید دلار و یورو در بازار | دلار مرکز مبادله چند شد؟

طبق مشاهدات میدانی از بازار غیر رسمی ارز، پس از وقوع حادثه غم انگیز روز گذشته که منجر به شهادت رئیس جمهور و همراهان وی شد، نرخ ارز در پی سودجویی دلالان چند ساعتی با افزایش روبرو شد اما از ابتدای امروز دوباره با روند کاهشی، به نرخ قبلی بازگشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، روز گذشته پس از وقوع حادثه هوایی برای رئیس جمهور و همراهان وی که منجر به شهادت رئیس جمهور، وزیر امور خارجه، ‌ امام جمعه و استاندار آذربایجان شرقی و پنج تن دیگر شد، بازار ارز یک فراز کوتاه و سریع را طی کرد و پس از آن فرود کرد.

طبق مشاهدات میدانی امروز دوشنبه ۳۱ اردیبهشت از بازار غیر رسمی ارز، تا لحظه تنظیم این گزارش دلار با قیمت ۵۸ هزار تومان برای فروش و با نرخ ۵۷ هزار تومان خریداری شد. همچنین یورو در این بازار با مبلغ ۶۴ هزار تومان به فروش رسید و با مبلغ ۶۳ هزار تومان خریداری شد.

منطقی بودن اثرگذاری حوادث ملی در اقتصاد

این در حالی است که روز گذشته پس از انتشار اخبار سانحه هوایی برای رئیس جمهور، نرخ ارز در بازار غیر رسمی و همچنین کانال‌های تلگرامی، شروع به صعود کرد و در پایان شب گذشته تا مرز ۶۲ هزار تومان پیش رفت. اما از ابتدای صبح امروز با یک شیب تند، روند کاهشی خود را آغاز کرد و دوباره به نرخ میانگین روز گذشته برگشت.

بی شک، اتفاقات ناگوار در هر کشوری بر وضعیت اقتصادی و بازار ارز آن کشور اثرگذار است. در شرایط فعلی با بروز حادثه برای رئی‌جمهور کشورمان، ذات و طبیعت بازار است که نوسانی را طی کند که یک اصل در ماهیت اثرپذیری بازار و اقتصاد از تحولات و وقوع مسائل و بحران‌هاست.

نرخ ارز مرکز مبادله

گفتنی است؛ امروز ارز در بازار رسمی مرکز مبادله ارز و طلای ایران برای اسکناس دلار با مبلغ ۴۴ هزار و ۸۱۱ تومان، برای اسکناس یورو با مبلغ ۴۸ هزار ۷۰۶ تومان و برای اسکناس درهم با نرخ ۱۲ هزار و ۲۰۱ تومان به فروش رسید.

همچنین حواله دلار با مبلغ ۴۱ هزار و ۸۴۰ تومان، حواله یورو با مبلغ ۴۵ هزار و ۴۷۷ تومان و حواله درهم امارات با نرخ ۱۱ هزار و ۳۹۲ تومان عرضه شد.

نظر شما