شناسهٔ خبر: 66741972 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رویدادایران | لینک خبر

پیش‌بینی تحلیلگران اقتصادی درباره قیمت دلار/ دلار وارد کانال جدید شد پیش‌بینی تحلیلگران اقتصادی درباره قیمت دلار/ دلار وارد کانال جدید شد

به گزارش شبکه شرق، بر اساس مشاهدات میدانی از بازار غیر رسمی ارز، قیمت دلار در ابتدای هفته با کاهش نسبت به هفته گذشته، آغاز و به کانال ۵۷ هزار تومان وارد شد. نرخ ارز در بازار غیررسمی در معاملات روز شنبه نسبت به هفته گذشته روند کاهشی را آغاز کرد و به کانال ۵۷ هزار تومان رسید. طبق مشاهدات میدانی از

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه شرق، بر اساس مشاهدات میدانی از بازار غیر رسمی ارز، قیمت دلار در ابتدای هفته با کاهش نسبت به هفته گذشته، آغاز و به کانال ۵۷ هزار تومان وارد شد.

نرخ ارز در بازار غیررسمی در معاملات روز شنبه نسبت به هفته گذشته روند کاهشی را آغاز کرد و به کانال ۵۷ هزار تومان رسید.

طبق مشاهدات میدانی از بازار غیررسمی، دلار با قیمت ۵۸ هزار تومان برای فروش و با نرخ ۵۷ هزار تومان خریداری شد. همچنین یورو در این بازار با مبلغ ۶۳ هزار تومان به فروش رسید و با مبلغ ۶۲ هزار تومان خریداری شد.

دلار شنبه، در ابتدای هفته و در قیاس با ابتدای هفته گذشته کاهش قیمت ۵۰۰۰ تومانی را شاهد است و طبق گفته بیشتر فروشندگان احتمال تداوم کاهش ارز تا پایان هفته همچنان بالا است.

گفتنی است؛ ارز در بازار رسمی مرکز مبادله ارز و طلای ایران برای اسکناس دلار با مبلغ ۴۴ هزار و ۸۶۰ تومان، برای اسکناس یورو با مبلغ ۴۸ هزار ۷۶۴ تومان و برای اسکناس درهم با نرخ ۱۲ هزار و ۲۱۷ تومان به فروش رسید.

همچنین حواله دلار با مبلغ ۴۱ هزار و ۸۹۴ تومان، حواله یورو با مبلغ ۴۵ هزار و ۳۲۰ تومان و حواله درهم امارات با نرخ ۱۱ هزار و ۴۰۷ تومان عرضه شد.

پیش‌بینی قیمت دلار

تجارت نیوز نوشت: «قیمت دلار روز شنبه با کاهش هزار تومانی روند نزولی داشت و در کریدور پنجم یک پله عقب‌نشینی کرد. کاهش پلکانی دلار، معامله‌گران عجول روزهای گذشته را در فاز فروش قرار داده است. تحلیلگران اقتصادی کف بعدی اسکناس دلار را نیمه کریدور ۵۰ هزار تومانی می‌دانند.

قیمت دلار در اولین روز هفته، با کاهش هزار تومانی، در کریدور پنجم عقب‌نشینی کرد و در پله چهارم کانال هفتم از کریدور پنجم معامله شد.

بررسی بازار ارز حاکی از این است که فشار فروش، صبح روز شنبه بالا بود اما برخی شنیده‌ها حکایت از افزایش تقاضا در پایان معاملات اولین روز هفته را دارد.

تحلیلگران اقتصادی معتقدند اگر تلاش‌های سیاست‌گذار نباشد قیمت دلار به راحتی در کریدور بالاتر پیشروی خواهد کرد. با این وجود به نظر می‌رسد مهمترین سیگنال کاهشی را قیمت تتر و افت قیمت درهم به بازار ارز داد و به یاری سیاست‌گذار آمد.

برخی معامله‌گران دلیل عدم صعود دلار را عرضه سنگین ارز در بازار و جمع‌آوری نقدینگی ریال در نرخ‌های فعلی بازار توسط بازارساز می‌دانند. آنها معتقدند چپ سیاست‌گذار پر است و علاوه بر آن، بازارساز با نوسان‌گیری در روزهای اخیر سود خوبی عایدش شده است. کارشناسان اقتصادی برای هفته پیش رو نوسانات کاهشی با افت پلکانی دلار را پیش‌بینی می‌کنند.

قیمت درهم روز شنبه کانال ۱۶ هزار تومانی را از دست داد و با افت ۲۰۰ تومانی روی قیمت ۱۵ هزار و ۸۰۰ تومانی معامله شد. تتر روی رقم ۵۷ هزار و ۷۰۰ تومانی ایستاد و کاهش ۳۰۰ هزار و ۳۰۰ تومانی داشت.

قیمت پوند انگلیس با کاهش هزار و ۵۰۰ تومانی در کانال ۷۲ هزار و ۷۶۰ تومانی معامله شد و یورو نیز با افت هزار تومانی روی رقم ۶۲ هزار و ۶۰۰ تومانی ایستاد.

گفتنی است اسکناس و حواله دلار روز شنبه بدون تغییر قیمت معامله شدند. اسکناس دلار با رقم ۴۴ هزار و ۸۶۸ تومان و حواله دلار با رقم ۴۱ هزار و ۸۹۴ تومان عرضه شد.»

منبع: sharghdaily-931170

نظر شما