شناسهٔ خبر: 66751626 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: ایپنا | لینک خبر

پیشکسوت پرسپولیس معتقد است که این تیم می تواند در تهران، پیروزی پُرگلی را برابر حریفش استقلال خوزستان جشن بگیرد.

فنونی‌زاده: وقتی نساجی ۴ گل در اهواز زد؛ ما باید استقلال خوزستان را گلباران کنیم!

فنونی‌زاده: وقتی نساجی ۴ گل در اهواز زد؛ ما باید استقلال خوزستان را گلباران کنیم!

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایپنا ؛ رقابت‌های لیگ بیست و سوم به اوج خود رسیده و سه شنبه اول خردادماه جاری، بازی‌ها به صورت همزمان در شهرهای مختلف برگزار خواهد شد.یکی از این مسابقات، دیدار دو تیم پرسپولیس و استقلال خوزستان است که در تهران و ورزشگاه آزادی برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرورزشی، مرتضی فنونی زاده مدافع پرسپولیس در دهه ۶۰ در خصوص این دیدار اظهار داشت: به نظر من پرسپولیس مدعی و شانس اول قهرمانی است و بازی با استقلال خوزستان اصلا نباید بازی سختی باشد. توجه داشته باشید وقتی نساجی مازندران در اهواز به استقلال خوزستان ۴ گل می زند بنابراین ما باید در تهران این تیم را گلباران کنیم! من نمی خواهم فوتبال استقلال خوزستان را زیر سئوال ببرم اما واقعا فوتبال این استان دچار نزول و افت شده است. شما اگر دقت کرده باشید صنعت نفت آبادان، استقلال خوزستان و حتی تیم پرامکانات فولاد، هر سه کاندیدای سقوط به دسته پایین تر هستند و این نشان می دهد فوتبال این استان چقدر دچار افت شده است.

وی ادامه داد: یک زمانی ما وقتی با تیم‌های خوزستانی بازی داشتیم واقعا دردسر می کشیدیم. فرزاد آهک پور در شاهین اهواز یا ابراهیم تهامی در استقلال اهواز و عبدالرضا برزگری و علی فیروزی در صنعت نفت آبادان و خیلی‌های دیگر واقعا بازیکنان زهردار و خطرناکی بودند. الان من یک فرزاد آهک پور یا ابراهیم تهامی در تیم‌های خوزستانی نمی بینم و اغلب این تیم‌ها دنبال بازیکنان غیربومی رفته اند. من اگر گفتم که پرسپولیس با این نفرات باید استقلال خوزستان را گلباران کند به همین خاطربوده است چون فوتبال واقعی اهواز و خوزستان را دیده‌ام.

پیشکسوت پرسپولیس همچنین افزود: لازم است حتما این نکته را ذکر کنم که بازیکنان پرسپولیس تا به امروز بهترین فوتبال را اراده داده و توانسته اند نتایج خوبی بگیرند. شاید تنها اشتباه نیم فصل دوم همان بازی حذفی با آلومینیوم اراک بود که اوسمار ویرا کم تجربگی کرد. اگر او نفرات اصلی را پس از اینکه تیمش ۲برصفر از آلومینیوم اراک پیش افتاد تعویض نمی کرد و به فکر بازی با سپاهان نبود، الان پرسپولیس هم در جمع ۴ تیم برتر جام حذفی قرار داشت. با این حال جام حذفی تمام شد و به تاریخ پیوست. الان باید تمام فکر و ذکر بچه‌ها به ۳ بازی پیش رو باشد.

وی ضمن اشاره به رقابت پرسپولیس و استقلال یادآور شد: درحال حاضر استقلال با یک امتیاز اختلاف نسبت به پرسپولیس صدرنشین جدول است اما به شما قول می دهم اگر پرسپولیس ۳ بازی آینده خودش را ببرد، قهرمان لیگ برتر خواهد شد. ما با استقلال خوزستان، شمس آذر قزوین و مس رفسنجان بازی داریم که دو مسابقه از این ۳ مسابقه درورزشگاه آزادی برگزار می شود. بنابراین می توانیم به راحتی این بازی‌ها را برده و انشالله از عنوان قهرمانی فصل گذشته خود دفاع خواهیم کرد.

مدافع اسبق پرسپولیس، درخصوص نقش مدافعان این تیم در ۳ بازی آینده نیز خاطرنشان کرد: انصافا پرسپولیس مدافعان خوبی دارد. محمدحسین کنعانی زادگان و گئورگی گولسیانی زوج خوبی در مرکز خط دفاع ساخته اند که هم سرعت و هم قدرت را با هم دارند. در سمت چپ هم عبدالکریم حسن یک بازیکن کم اشتباه است که در دفاع و حمله عالی کار می کند. دانیال اسماعیلی فر هم دوباره اوج گرفته و خیلی خوب در سمت راست پرسپولیس در رفت و آمد است. پشت سر همه اینها علیرضا بیرانوند مثل شیر ایستاده و او خیال همه را راحت کرده است. ما همان قدر که به پاس‌های امید عالیشاه و مهدی ترابی یا دریبل‌های اورونوف و گل‌های عیسی آل کثیر نیاز داریم، نباید گل بخوریم. گل نخوردن و کلین شیت کردن در ۳ بازی آینده بسیار اهمیت دارد و به تیم پرسپولیس شخصیت قهرمانی می دهد.

مرتضی فنونی زاده در خاتمه بار دیگر تأکید کرد پرسپولیس باید دنبال پُرگل باشد و گفت: اولین هدف پرسپولیس یا هر تیم بزرگ و پرطرفدار دیگری همیشه برد است. همیشه وقتی خوب بازی کنید می‌برید و این حس قشنگی است اما وقتی در ورزشگاه خانگی و جلوی چشم هزاران تماشاگر پرسپولیسی بازی می کنید، باید جور دیگری باشید. اگر گل اول را زدید باید دنبال گل دوم باشید و همین طور سوم و چهارم و… چون لیگ امسال خیلی هیجان انگیز و رقابتی شده و ممکن است کار به تفاضل گل بکشد. بنابراین باید تا جایی که پرسپولیس می تواند روز سه شنبه آینده گل بزند.

۲۵۸ ۲۵۸

نظر شما