شناسهٔ خبر: 66745116 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: ایپنا | لینک خبر

کارشناس حقوقی فوتبال معتقد است عزل شهاب‌الدین عزیزی خادم با رای مجمع فدراسیون صورت گرفته و مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

قصه دوباره عزل عزیزی خادم از فدراسیون فوتبال

قصه دوباره عزل عزیزی خادم از فدراسیون فوتبال

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایپنا ؛ شایعات منتشر شده درباره بازگشت شهاب‌الدین عزیزی خادم به فدراسیون فوتبال در شرایطی مطرح شده که اکثر کارشناسان حقوقی معتقدند چنین مسئله‌ای از نظر قانونی امکان‌پذیر نیست.

به نقل از ورزش سه صادق رئیسی‌کیا یکی دیگر از کارشناسان حقوقی فوتبال است که اعتقاد دارد برداشت غلطی از مسائل شده است. او درباره اینکه گفته می‌شود فدراسیون فوتبال در حال حاضر دو رئیس قانونی دارد، به ایلنا گفته است: «این حرف نادرست و برداشت غلطی است. زمانی که رئیس قبلی فدراسیون عزل موقت شد، مجمع برگزار شد و رئیس جدید را براساس انتخابات برگزار شده برای باقی‌مانده مدت دوره چهار ساله‌ای که آقای عزیزی خادم در اول بود انتخاب کرد. پس رئیس جدید برای باقی‌مانده مدت انتخاب شده و تا پایان این دوره چهارساله رئیس فدراسیون است.»

او ادامه داد: «پایان یافتن محرومیت دو ساله آقای عزیزی خادم به معنی این نیست که ایشان در پایان این دو سال می‌تواند برگردد و دوباره رئیس فدراسیون شود. رئیس بعدی برای مدت باقی‌مانده انتخاب شده و تا پایان دوره رئیس فدراسیون است.»

مدیرعامل اسبق باشگاه راه‌آهن تهران درباره اشکالاتی هم که به عزل عزیزی‌خادم مطرح شده، بیان کرد: «عزل موقت از شروع تا پایانش آن یک فرایند است که این فرایند چندین گام دارد. یکی دو مورد از این گام‌ها که باید طبق اساسانامه رعایت می‌شد، نشده. گام اول عزل موقت این است که هیئت رئیسه طبق اساسنامه می‌توانسته در آن مقطع رئیس را عزل موقت کند که این کار را کرده. در گام دوم باید مجمع در جهت رسیدگی به عزل موقت دعوت می‌شد که شده و در گام سوم باید به ایشان فرصت داده می‌شد در مجمع در ارتباط با مواردی که بابت آنها عزل موقت شده از خودش دفاع کند که این فرصت به ایشان داده نشد در گام چهارم هم باید راجع به عزل موقت نهایتا مجمع تصمیم می‌گرفت که عزل موقت درست بوده قابل قبول هست یا نه که این مورد هم انجام نشد. این دو گام از این فرایند انجام نشد که علت این بود که کمیته اخلاق یک رای داد در میان این دوره و ایشان را از فعالیت فوتبالی محروم کرد و بعد یک عده با این استدلال که چون از فعالیت در فوتبال محروم شده پس نمی‌تواند در مجمع حضور پیدا کند و از خودش دفاع کند اجازه حضور و دفاع از خودش را ندادند در نتیجه در مجمع درباره عزل موقت تصمیم‌گیری نکردند و مستقیم رفتند سراغ انتخابات رئیس بعدی که انتخابات برگزار شد.»

رئیسی‌کیا در پایان افزود: «عده‌ای که الان می‌گویند همه موارد اساسنامه‌ای رعایت شده باید بگویم که خیر نشده. بخشی از موارد اساسنامه‌ای در مورد عزل موقت به درستی رعایت نشده، بخشی رعایت شده، بخشی رعایت نشده. این حرف نادرست است که ما دو رئیس فدراسیون داریم. ما الان یک رئیس داریم که برای مدت باقی‌مانده انتخاب شده که رئیس رسمی و قانونی فدراسیون است.»

۲۵۷ ۲۵۱

نظر شما