شناسهٔ خبر: 66736227 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

آغاز طرح "مدرسه تابستانی نشاط و تعالی" از ابتدای تیرماه

پنجمین نشست هم‌اندیشی طرح نشاط و تعالی سال ۱۴۰۳ در آستانه آغاز اوقات فراغت و تعطیلات تابستانه فرزندان پرسنل شاغل در شهرداری تهران به میزبانی شهرداری منطقه ۱۲ برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، پنجمین نشست هم‌اندیشی طرح نشاط و تعالی سال 1403 در آستانه  آغاز اوقات فراغت و تعطیلات تابستانه فرزندان پرسنل شاغل در شهرداری تهران به میزبانی شهرداری منطقه 12 برگزار شد. این نشست با حضور محمدمهدی حسن‌زاده؛ رئیس سازمان بسیج شهرداری تهران، فرماندهان حوزه‌ها و مدیران فرهنگی ادارات بسیج مناطق با هدف بررسی پیشنهادات و دستورالعمل‌های طرح "نشاط وتعالی" در سال 1403 برگزار شد.

محمدمهدی حسن‌زاده در این جلسه با بیان اینکه اجرای طرح "نشاط و تعالی" طبق دستورالعمل ابلاغی از سوی سازمان بسیج شهرداری از ابتدای تیرماه آغاز خواهد شد، اظهار کرد: این طرح همزمان با آغاز اوقات فراغت و تعطیلات تابستانه فرزندان پرسنل شاغل در شهرداری تهران به مرحله اجرا در می‌آید.

رئیس سازمان بسیج شهرداری تهران درباره اهداف اجرای طرح نشاط و تعالی افزود: از جمله اهداف مورد نظر این طرح می‌توان به مواردی از قبیل آشنایی با مفاهیم دینی، انسجام‌بخشی به معلومات ذهنی، غنی‌سازی اوقات فراغت فرزندان پرسنل، ارتقاء سطح علمی و دینی نوجوانان و جوانان، حفظ و ایجاد روحیه نشاط و شادابی فرزندان و تشویق و ترغیب نوجوانان و جوانان به همیاری، مشارکت، همزیستی در کنار یکدیگر و در نهایت کسب مهارت‌های زندگی اجتماعی در قالب برگزاری اردوهای زیارتی ـ تاریخی، کلاس‌های علمی ـ آموزشی و مسابقات مختلف اشاره کرد.

وی برنامه‌های تفریحی، آموزشی، فرهنگی و تربیتی گنجانده شده در این طرح را در راستای بهبود مناسبات فی‌مابین نوجوانان و جوانان با خانواده و جامعه برشمرد و تاکید کرد: بازسازی هویت شخصی در این سنین، ایجاد حس تعلق به خانواده و جامعه و در نهایت خودشکوفایی و بالندگی نوجوانان و جوانان از ارکان مهم و تاثیرگذار این طرح خواهند بود.

حسن‌زاده همچنین بر مهارت‌آموزی دختران و پسران متناسب با جنس، سن، علایق و استعدادهای آنان در این طرح تاکید کرد و افزود: نشاط در این طرح باید به شکل مطلوب کار شود که فرزندان پرسنل با فضاسازی مناسب بتوانند همزمان با لذت بردن از فضا به مهارت‌ها و پیشرفت‌های خود بیافزایند.

براساس این گزارش، این طرح ویژه فرزندان کارکنان شاغل در شهرداری در مقاطع ابتدایی، متوسطه اول و دوم و در سه سطح 7 تا 12، 13 تا 15 و 16 تا 18 سال برگزار می‌شود که اجرای برنامه‌های شاد و متنوع تفریحی، فرهنگی، آموزشی ـ تربیتی و اردو‌های سیاحتی و ... بخشی از برنامه‌های در نظر گرفته شده در این طرح است.

از جمله اهداف مدنظر این طرح آشنایی با مفاهیم دینی، انسجام‌بخشی به معلومات ذهنی، غنی‌سازی اوقات فراغت فرزندان پرسنل، ارتقاء سطح علمی و دینی نوجوانان و جوانان، حفظ و ایجاد روحیه نشاط و شادابی فرزندان و در نهایت کسب مهارت‌های زندگی اجتماعی در قالب اردو‌های زیارتی - سیاحتی، کلاس‌های علمی آموزشی و مسابقات مختلف است.

انتهای پیام/

نظر شما