شناسهٔ خبر: 66733997 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

رییس اداره حفاظت محیط زیست قروه خبر داد:

تلف شدن یک بز وحشی بر اثر خوردن کیسه زباله در قروه

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان قروه از تلف‌شدن یک بز وحشی بر اثر خوردن پلاستیک خبر داد و گفت: رهاکردن زباله و کیسه‌های پلاستیکی در طبیعت بلای جان حیات‌وحش شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، به نقل از محیط‌ زیست کردستان، توفیق زارعی اظهار داشت: در پی گشت و کنترل مأمورین یگان حفاظت محیط‌زیست شهرستان قروه در ارتفاعات منطقه حفاظت شده بدر و پریشان در ارتفاع سه هزارمتری قله بدر، لاشه یک رأس بز کوهی را کشف و بلافاصله برای شناسایی و علت مرگ طی هماهنگی با استان آن را به اداره دامپزشکی شهرستان منتقل می‌نمایند.

وی افزود: پس از انجام ارزیابی اولیه و کالبدشکافی لاشه، توسط تیم دامپزشک، علت مرگ گونه انسداد معده و روده توسط کیسه پلاستیکی مشخص شد که همراه گیاه تغذیه کرده بود.

زارعی با ابراز تأسف بیان کرد: متأسفانه این بز کوهی دارای یک جنین ماده هم در داخل شکم بوده که نزدیک زایمان آن بود و موجب ازدست‌رفتن جنین نیز شد.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان قروه تصریح کرد: رهاکردن زباله در طبیعت و یک کیسه پلاستیکی بی‌ارزش در این منطقه این چنین جان بز کوهی و جنین آن را گرفت.

وی اضافه کرد: از همه مردم و طبیعت‌گردان درخواست داریم زباله‌های خود را در طبیعت رها ننمایند تا شاهد این گونه اتفاقات ناگوار در حیات‌وحش نباشیم.

انتهای خبر/

نظر شما