شناسهٔ خبر: 66707840 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

استقبال پر شور مردم بهمئی ازبیرق حرم رضوی

مردم بهمئی، عشق و ارادت خود به ساحت اهل بیت را با استقبال از کاروان زیر سایه خورشید و بیرق حرم امام رئوف به نمایش گذاشتند.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صداوسیمای کهگیلویه و بویراحمد؛ اين کاروان که حامل پرچم متبرک بارگاه ملکوتيِ ثامن الحجج علي بن موسي الرضا (ع)است به شهرهاي مختلف استان سفر کرده تا دلهاي عاشق را به حرم رضوي وصل کند.
بیرق سبز حرم مطهر رضوی در دهه کرامت وارد استان شده و شهر به شهر، قدم بر آستان چشم‌های منتظر می‌گذارد و آنان را تا بارگاه امام هشتم روانه می‌کند.
بهمئی ها دست ادب بر سینه، به استقبال این بیرق می‌روند، درست مانند روزی که هشتیمن خورشید قدم بر خاک طوس گذاشت و شمس الشموس ایران شد.
عاشقان امام رئوف در بهمئی با اشک شوق از کاروان زیر سایه خورشید و خادمان امام رضا(ع) استقبال کردند.
خادمان حرم رضوی نخست با قرائت فاتحه و گلباران یادمان شهدای امنیت و دفاع مقدس در شهرستان بهمئی، یاد و خاطره شهدا را گرامی داشتند.
خادمان حرم مطهر رضوی در ادامه به عیادت بیماران بیمارستان حاج قاسم سلیمانی در شهر لیکک بهمئی رفتند.
همچنین دلدادگان و عاشقان امام رضا (ع) با اشک شوق و نوای شادی برای ابراز ارادت و استقبال از میهمانان دیار سایه خورشید خود را به مراسم رسانده بودند، عاشقانی که هر کدام از امام مهربانی و خوبی ها حاجتی طلب می کردند.
مسئول برگزاری جشن های مردمی زیر سایه خورشید گفت: به مناسبت ایام خجسته دهه کرامت و سالروز ولادت حضرت امام رضا (ع) شماری از خدام حرم مطهر رضوی در میان استقبال مردم وارد این شهرستان شدند.
محمد جهانی افزود: ادای احترام به مقام شامخ شهدا، دیدار با مردم شهر لیکک مرکز شهرستان بهمئی ، عیادت از بیماران در مراکز درمانی ، دیدار با خانواده معظم شهدا و ایثارگران و حضور در جمع نمازگزاران جمعه شهر لیکک از برنامه های کاروان خدام آستان قدس رضوی در بهمئی است.
وی ادامه داد: اجرای سرود، مولودی خوانی، نمایش پرچم متبرک حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) و توزیع بسته های متبرک آستان قدس رضوی از جمله برنامه های استقبال از کاروان زیر سایه خورشید در شهرستان بهمئی است.
جهانی از اقدامات فرهنگی و معنوی خادمان رضوی در سفر به شهرهای مختلف ایران اسلامی قدردانی کرد.
مسئول برگزاری جشن های مردمی زیر سایه خورشید افزود: تبیین ابعاد شخصیت حضرت امام رضا (ع) از مهمترین اهداف سفر خدام حرم امام هشتم (ع) طی دهه کرامت به شهرهای کشور است.
از یکم ذی القعده سالروز تولد حضرت معصومه(س) تا یازدهم ذی القعده سالروز ولادت حضرت علی بن موسی الرضا(ع) به عنوان دهه کرامت نامگذاری شده است.

نظر شما