شناسهٔ خبر: 66700096 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

خدام رضوی در زیرکوه؛ از دیداربا واقفین تا دلجویی از معلولان

خدام حرم رضوی که از یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ماه وارد خراسان جنوبی شدند بعد از برنامه‌های مختلف در بشرویه، فردوس و سرایان و قاین به زیرکوه سفر کرده و در جمع واقفان، معلولان، پرسنل پایور و وظیفه قرارگاه شهید ناصری و در روستاهای این شهرستان حضور یافتند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، خادمان حرم امام رضا(ع) که از یکشنبه 23 اردیبهشت ماه وارد خراسان جنوبی شدند و عصر دیروز به شهرستان مرزی زیرکوه رسیدند تا فضای زیارت از راه دور برای مردم این شهرستان ایجاد شود.

دهه کرامت که می‌رسد، اولین انتخاب بسیاری از شیفتگان اهل بیت(ع) سفر به مشهد مقدس و حضور در حرم امام مهربانی‌ها (ع) است اما بسیاری از دل باختگان امام رضا(ع) هم مجال یا توان سفر ندارند و حسرت به دل می مانند. البته با کاروان زیر سایه خورشید این دل تنگی‌ها را مرهمی است.

دهه کرامت هر سال، خادمان آقا رهسپار جای جای ایران عزیز می‌شوند و پرچم‌های متبرک حرم رضوی را با خود توشه سفر می‌کنند؛ عطر و بوی زیارت در این پرچم‌های سبز هر دلداده‌ای را مدهوش می‌سازد و دلش را روانه مشهد می‌کند تا از راه دور زائر آقا باشد. 

دیدار و تقدیر خادمان حرم رضوی از واقفین زیرکوه

 از گذشته‌های دور تاکنون تصور جامعه بر این بوده که وقف، بخشیدن بخشی از مال و دارایی برای ساخت و آبادانی مساجد، امامزادگان و سایر مباحث دینی و مذهبی است و هیچکس تصور نمی کرد این نیت خیر بتواند در زمینه های دیگر هم تاثیرگذار باشد.

اگرچه باور اعتقادی وقف برکسی پوشیده نیست اما در جامعه امروز که مشکلات و آسیب‌های زیادی گریبانگیر مردم است و اکثر جوانان با مشکلات مختلف از جمله بیکاری مواجه هستند، این سنت حسنه می تواند براساس نیات واقفان به رفع این مشکلات کمک کند.

تنوع وقف مهمترین ویژگی‌ این سنت حسنه است و واقفان خیراندیش می‌توانند در وقف اموال و دارایی‌های خود به این تنوع توجه کرده و به سمت و سوی نیازهای روز جامعه بیایند.

خادمان آستان حضرت رضا(ع) که سال‌هاست خادم امین واقفان و خیران هستند همزمان با ایام دهه کرامت با حضور در منزل واقفین در شهرستان زیرکوه از این واقفان خیراندیش تقدیر کردند.

خدام رضوی با حضور در منزل محمدعلی عامری در روستای پیشبر شهرستان زیرکوه با ایشان دیدار کردند که 800 متر با 90 اصله نهال زرشک از روستای فخرآباد زیرکوه وقف توانبخشی حضرت علی اکبر(ع) بیرجند کرده که درآمد حاصل فروش این محصولات صرف مددجویان مددجویان توانبخشی می‌شود.

 همچنین در ادامه خادمان امام رضا(ع) با آقای حسینی و آقای شیرگ از واقفین خیراندیش روستای شیرگ این شهرستان دیدار کردند که به ترتیب زمین دارای درختان زرشک برای هزینه سالروز شهادت و ولادت حضرت زهرا(س) و یک باب مغازه با متراژ 70 مترمربع برای مراسمات اهل بیت(ع) وقف کردند.

یکی از خادمان امام هشتم با قرائت صلوات خاصه و مدیحه سرایی حال و هوای حاضران و واقفین را امام رضایی کردند و سپس ضمن اهدای بسته‌های متبرک، از واقف خیراندیش آقای عامری توسط توانبخشی حضرت علی اکبر(ع)، اداره اوقاف زیرکوه و خادمان حرم رضوی تقدیر شد.

حجت‌الاسلام محمدباقر پیرزاد مُبلغ کاروان زیرسایه خورشید در این دیدارها بیان کرد: امیدواریم با رونمایی از این وقف‌ها، مردم به وقف‌های جدید در بخش‌های مختلف از جمله سلامت و فرهنگ شویق شوند و این اقدامات خداپسندانه و ثبت وقف باارزش نشان دهنده روحیه دینداری و سخاوت مردم استان خراسان جنوبی است.

دل‌های روستائیان شهر مرزی زیرکوه راهی مشهدالرضا شد 

خادمان آستان قدس رضوی با پرچم منور بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) با ورود به امامزاده داوود(ع) کلاته مزار، روستای شیرگ و روستای پیشبر شهرستان زیرکوه فضایی آکنده از شمیم معطر هشتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت را ایجاد کردند.

در این دیدارهای مردمی، نوای صلوات خاصه دل‌های محبان حضرت رضا(ع) را روانه صحن و سرای این امام همام کرد و در ادامه یکی از خدام طی سخنان کوتاهی داشتن معرفت را یکی از شرایط زیارت امام رضا(ع) برشمرد و گفت: امام رضا(ع) به شاگردانشان فرمودند "به شیعیان ما بگویید اگر شما هم به آنچه ما عمل کردیم، عمل کنید، رستگار می‌شوید".

حجت الاسلام پیرزاد بیان کرد: اگر زائر به این سطح از معرفت برسد، حتما حضرت سلام‌های او را از راه دورهم پاسخ می‌دهد و مورد توجه امام قرار خواهد گرفت.

در این دیدارها با مدیحه سرایی یکی از مداحان در وصف امام رضا(ع) دل‌های مردم راهی مشهدالرضا شد و اشک‌های شوق روی گونه‌های آنها جاری شد و در پایان هدایای نمک تبرکی و پرچم‌گردانی توسط خدام صورت گرفت.

قرارگاه شهید ناصری زیر سایه خورشید

کاروان خدام رضوی در ادامه برنامه‌های سفر به شهرستان زیرکوه در جمع پرسنل پایور و وظیفه کاروان خدام رضوی محور عملیاتی مالک اشتر قرارگاه عملیاتی شهید ناصری منطقه حضور یافته و معنویت را به فضای پادگان تزریق کردند.

این مراسم معنوی با مداحی یکی از خادمان امام رضا(ع) برگزار و پرچم بین کارکنان پایور و وظیفه گردانده شد که با شوق و ذوق وصف‌ناپذیری با استقبال کارکنان همچون نگین انگشتری میان حلقه وصال بود که با اشک ذوق تعداد کثیری از کارکنان مواجه شد.

استقبال باشکوه و معنویت سربازان دلداده به امام رضا(ع) در این شهر مرزی وصف ناشدنی بود و خادمان رضوی نیز با مدیحه‌سرایی و قرائت اشعاری در وصف امام هشتم(ع) دل عاشقان را رهسپار حرم امام رضا(ع) کردند.

خدام حرم مطهر رضوی با حضور در میان کارکنان و سربازان قرارگاه عملیاتی شهید ناصری علاوه بر ایجاد فضای معنوی در بین آن‌ها روحیه مضاعفی به این مدافعان مرزهای کشور بخشید.

حجت الاسلام پیرزاد مُبلغ کاروان زیر سایه خورشید در این مراسم گفت: ائمه اطهار(ع) ستون های محکم از طرف خدا بین مردم هستند و هر کسی می‌خواهد اهل بهشت باشد باید ابتدا امام را بشناسد و سپس طوری رفتار کند که امام او را بشناسد لذا باید امام شناسی داشته باشیم.

نسیم رحمت رضوی در جمع معلولان ذهنی زیرکوه وزیدن گرفت

کاروان خادمان حرم رضوی در قالب جشن‌های مردمی زیر سایه خورشید به مناسبت دهه کرامت با پرچم حرم مطهر امام رضا(ع) به عیادت مددجویان مرکز آموزشی و توانبخشی طلوع شهرستان زیرکوه آمدند.

کاروان خادمان بارگاه ملکوتی حضرت ثامن الائمه و حاملان پرچم حرم مطهر امام رضا (ع) در جمع دختران مرکز آموزشی و توانبخشی طلوع زیرکوه حضور یافتند که در این دیدار تمامی دختران بهزیستی به نیابت از  زیارت ضریح مقدس و مطهر حضرت علی بن موسی الرضا (ع) متمسک به پرچم آستان نورانی رضوی شدند.

مدیحه سرایی توسط مداح اهل بیت(ع) و اجرای سرود توسط معلولان مجموعه و مراسم پرچم گردانی و توزیع متبرکات رضوی از دیگر برنامه‌های این مراسم شوق‌انگیز بود.

معلولان ذهنی با چشمانی گریان و دلی آکنده از مهر و دلدادگی پرچم حرم مطهر را زیارت و به آغوش کشیدند تا التیام دردهای خاموش آنها بوده باشد.  

در این مراسم خادمان حرم رضوی حاضر در برنامه ضمن قرائت صلوات خاصه امام رضا(ع) در زمینه دهه کرامت و شأن و مقام امام هشتم و حضرت فاطمه معصومه(س) مطالبی را عنوان کردند که این  مراسم معنوی با اهدای تبرک به دختران خاتمه یافت.

ادای احترام انتظامی زیرکوه به پرچم رضوی

خدام حرم رضوی در فرماندهی انتظامی شهرستان زیرکوه حضور یافتند و پرسنل پایور و وظیفه با ادای احترام و سلام نظامی به احترام پرچم متبرک ملکوتی امام هشتم(ع) ایستادند.
حضور نیروهای نظامی و انتظامی با اشک شوق و شور و شعف نشان از عمق ارادت آنها به خاندان اهل بیت(ع) به ویژه امام رضا(ع) دارد.

کاروان زیرسایه خورشید با حضور در انتظامی زیرکوه شور و شعفی به آن داده و گویی با کبوتران حرم دل‌هایشان به مشهدالرضا پرواز کرده و امروز نیز این مکان به گوشه‌ای از حرم حضرت عشق تبدیل شد و ندای رضا رضا دوستداران اهل البیت از شرق ایران به گوش می‌رسد و دل‌ها همه روانه رواق رضا(ع) شده است.

دوستداران امام رئوف(ع) و نیروهای انتظامی با زمزمه صلوات خاصه به آن حضرت ارادت و اخلاص خود را به خاندان پاک و مطهر رسول(ص) بیان داشتند.

در پایان ضمن تقدیر و تشکر از طرح نور فراجا، پرچم برای زیارت میان پرسنل نیروی انتظامی گردانده و عطر رضوی پخش و هدایای متبرک رضوی میان حاضران توزیع شد.

انتهای پیام/256

 

نظر شما