شناسهٔ خبر: 66703866 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

ساز و کار پذیرش معتادان متجاهر در شرق و غرب استان تهران تعیین تکلیف شود

استاندار تهران بر ضرورت تعیین تکلیف ساز و کار پذیرش معتادان متجاهر در شرق و غرب استان تاکید کرد و گفت: نباید بار تهران در حوزه پذیرش معتادان متجاهر بیشتر شود.

صاحب‌خبر -

علیرضا فخاری در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر که در استانداری تهران برگزار شد، بر ضرورت ظرفیت سازی استان تهران در حوزه مراکز بازپروری ماده ۱۶ تاکید و اظهار کرد: در این زمینه ابلاغ‌های لازم به فرمانداران صورت می‌گیرد که طی آن ساز و کار پذیرش معتادان متجاهر در شرق و غرب استان تهران تعیین تکلیف شود.

استاندار تهران با تاکید بر پیگیری تکمیل ظرفیت‌ها در حوزه مراکز بازپروری ماده ۱۶ و استفاده از بخش خصوصی، گفت: در این حوزه تأمین اعتبارات از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

فخاری در ادامه به مدت زمان نگهداری، درمان و مراقبت پس از خروج معتادان متجاهر از مراکز ماده ۱۶ اشاره کرد و افزود: باید ساز و کاری فراهم شود که طی آن افراد بتوانند پس از طی دوره به آغوش خانواده‌شان باز گردند و تا زمانی که برای اشتغال و بازگشت به خانواده فکر اساسی صورت نگیرد، چرخه معیوب می‌ماند.

وی با بیان اینکه نباید بار تهران در حوزه پذیرش معتادان متجاهر بیشتر شود، عنوان کرد: لازم است که ظرفیت‌های شرق و غرب استان تهران توسط فرمانداران شناسایی و اقدامات لازم در این حوزه صورت بگیرد.

استاندار تهران همچنین در خصوص برگزاری مراسم روز جهانی مبارزه با مواد مخدر پیشنهاد کرد: در این راستا می‌توانیم با دعوت از جامعه نخبگانی، همایشی با حضور نجات یافتگان و کسانی که در معرض تهدیدات مواد مخدر بوده و بهبود پیدا کرده اند، برگزار کنیم که طی آن اقدامات صورت گرفته با هدف امید آفرینی و حرکت جامعه به سوی سلامت تبیین شود، همچنین می‌توانیم در این همایش، در حوزه پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر گزارشاتی اعلام و اقدام مورد هدف را در حوزه اطلاع رسانی داخلی و بین المللی بازتاب دهیم.

در این جلسه در حوزه مجموعه تربیتی «یاور شهر»، «خانه یاریگران زندگی»، اشتغال زایی، پذیرش و درمان معتادان متجاهر، تأمین اعتبارات حول این مراکز و مبارزه با آسیب‌های اجتماعی و مواد مخدر بررسی‌هایی صورت گرفت و تصمیماتی اتخاذ شد.

منبع: ایسنا 

نظر شما