شناسهٔ خبر: 66697867 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

مردم اصفهان نقش ممتازی در مبارزه با مستکبران دارند

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: مردم ولایت‌مدار، انقلابی و مومن اصفهان در شکل دادن به تمدن عظیم اسلام و جهاد مومنانه مقابل مستکبران جایگاه ممتاز، خطیر و سرنوشت‌سازی را به خود اختصاص داده‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، سردار سرلشکر حسین سلامی در چهلمین روز شهادت سردار زاهدی، ضمن تبریک فرا رسیدن میلاد با سعادت حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع) و گرامیداشت دهه کرامت اظهار داشت: مردم ولایت‌مدار، انقلابی و مومن اصفهان در شکل دادن به تمدن عظیم اسلام و جهاد مومنانه مقابل مستکبران جایگاه ممتاز، خطیر و سرنوشت‌سازی را به خود اختصاص داده‌اند و مایه افتخار است که همیشه مردم این استان و شهر زیبا را در فضای پیدایش شکوه، عظمت و رویداد بزرگ ملاقات می‌کنم.

وی افزود: هر وقت بخواهیم وضعیت و پهنای معنوی یک جامعه را تعیین کنیم، به مردم و شخصیت‌های برجسته آن جامعه و همچنین رخدادها و وقایع بزرگی که آنها رقم می‌زنند، نگاه می‌کنیم و اصفهان را با همین ستارگان پرفروغ، یعنی عالمان بزرگ، مراجع نام‌آور و کسانی که در ترویج و ابلاغ رسالت الهی نقش ممتازی در تدوین تاریح معنوی اسلام ایفا کرده‌اند، می‌شناسیم. 

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یادآور شد: سرداران و امیران بزرگی از اصفهان در مسیر دفاع از هویت، اعتبار و منزلت اسلام و ایران عزیز به فیض شهادت نائل آمدند و اگر این چهره‌های تابناک و تندیس‌های جاودان تقوا و فضیلت از این سرزمین طلوع و جلوه‌ای از ایمان الهی را نمایش داده‌اند، به این دلیل است که آنها در درون این فرهنگ و مردم رشد کرده‌اند و شخصیت آنها جلوه برجسته‌ای از شخصیت مردمی است که در میان آنها زندگی کرده‌اند.

.

وی در ادامه یاد و خاطره شهیدان خرازی و ردانی‌پور را زنده نگه داشته و یادآور شد: شهید خرازی یک فرمانده کم‌نظیر و با نبوغ خارق‌العاده بود و شجاعتی مثال‌زدنی داشت و زمانی که فرمانده‌ای مثل شهید خرازی  از این سرزمین به عرش اعلی پر می‌کشد، می‌فهمیم که این مردم در دامان پر مهر خود، چه عظمت‌هایی را پرورش داده‌اند. 

سرلشکر سلامی تاکید کرد:  وقتی مردان بزرگی مثل شهیدان ردانی‌پور، کاظمی،همت، رضائیان، حجازی، صفوی و زاهدی به شهادت می‌رسند، ما متوجه قدر و عظمت مردم اصفهان می‌شویم.

وی با بیان اینکه اهل آسمان اصفهان را بهتر از اهل زمین می‌شناسند، گفت: اگر از آسمان به زمین نگاه کنیم، شهری را می‌بینیم که مثل یک کهکشان پرستاره 24 هزار شهید در آن آرمیده‌اند و این نشان می‌دهند که در اصفهان فرهنگ جهاد، شهادت و مردانگی موج می‌زند. 

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: امروز در چهلمین روز شهادت مرد مجاهد و میدان‌دیده گرد هم آمدیم تا از مقام عالی شهادت که به تعبیر قرآن عظیم حیات جاودان است، سخن بگوییم، قرآن به چشم‌ها اجازه دیدن ملکوت را می‌دهد و برای مردم حقایق آسمان‌ها و زمین را بازگو می‌کند، شهیدان حیات حقیقی دارند و نزد خداوند روزی‌خوار هستند و شهادت عروج ملکوتی و معراجی آسمانی است. 

وی با بیان اینکه شهادت بالاترین خیر است، عنوان کرد: شهادت از هر عمل و نیکی که انسان می‌تواند انجام دهد، بالاتر است و هیچ زیبایی و نیکویی بالاتر از شهادت نیست. 

سرلشکر سلامی بیان کرد: ما شهید زاهدی را نه به اندازه وسعت وجود او، بلکه به اندازه وسعت و بضاعت خودمان می‌شناختیم و مدت زیادی با ایشان زندگی کرده بودیم و از نزدیک با این الگوی تمام عیار انسانیت، اخلاق، تواضع و شهادت‌طلب آشنا بودیم. 

وی با بیان اینکه برخی از شهدای ما به شخصیت‌های صدر اسلام نزدیک هستند، گفت: شهید زاهدی 45 سال لباس جهاد بر تن داشت و در این مدت همیشه در پیکان خطر بود و در کوران مخاطرات سخت، آرامش داشت، شهید زاهدی در دوران دفاع مقدس و زمانی که تنها 20 سال داشت، مقابل دشمن ایستاد و بیش از چهل سال پیوسته در حال مجاهدت بود و از  عملیات دارخوین تا شکست حصر آبادان، طریق‌القدس، فتح‌المبین، آزادسازی خرمشهر، عملیات رمضان، کربلای 3، والفجر و غیره حضور داشت، شهید زاهدی و هم‌رزمانش در این مسیر به معنای واقعی مؤمن بودند و از هیچ سلاحی نمی‌ترسیدند و از بارش رگبار و گلوله‌ها وهمی نداشتند و اصحاب غیرت و یاران صداقت بودند. 

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه ولایت امر به مفهوم واقعی در وجود شهدا جلوه قدرتمندی داشت، گفت: شهید زاهدی و هم‌رزمانش مثل کوه استوار بودند و این کشور به برکت وجود آنها ایمن شد، وسعت یافت و در جهان منزلت و عظمت پیدا کرد. 

وی با بیان اینکه امروز ایران به عنوان یکی از قدرت‌های منطقه، دارای یک شخصیت مورد احترام و ستودنی است و جهانیان شخصیت مردم ایران را ستایش می‌کنند، گفت: امروز چهره دشمنان ایران در هم رفته است و آمریکا، رژیم صهیونیستی و دیگران با سقوط اخلاقی و درهم‌شکسته‌شدن شخصیتشان در دنیا روبرو هستند در حالی که همه ایران را ستایش می‌کنند و وقتی که نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به قلب استکبار حمله می‌‎کند همه او را می‌ستایند چرا که مردانی مثل شهید علی زاهدی را دارد که هرگز از جستجوی شهادت باز نماند. 

سرلشکر سلامی در بخش دیگری از سخنانش به بیان ویژگی‌های اخلاقی سردار شهید زاهدی پرداخته و گفت: شهید زاهدی دائما ذکر می‌گفت و به طور مدام قرآن می‌‎خواند و بانشاط، باروحیه، باگذشت مهربان و متواضع بود و اگر بخواهیم شخصیت ایشان را توصیف کنیم، باید بگوییم شهید زاهدی تجسم فضیلت‌ها بود و اگر بخواهیم صورت انسانی هر فضیلتی را ترسیم کنیم، این سردار مجاهد صورت مجسم این معنا بود. 

وی درباره صفات این شهید راه آزادی قدس تصریح کرد: اگر از گذشت، جوانمردی، بخشش و ایثار، صداقت و راستگویی، شجاعت و ایمان واقعی سخن بگوییم چهره شهید زاهدی در ذهن ما تجسم پیدا می‌کند. این شخصیت بی‌انتهای انسانی است که در مکتب امام حسین(ع)، امام راحل ساخته شده و در مکتب مقام معظم رهبری پرورش پیدا کرده بود. 

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تأکید کرد: بدانید تا وقتی پیکر این عزیزان روی دست‌های شما تشییع می‌شوند کسی به عزت شما خدشه‌ای وارد نمی‌کند. شما مردان و زنان باغیرتی هستید که این‌ها را پرورش می‌دهید و تقدیم اسلام می‌کنید. 

سردار سلامی با تاکید بر اینکه شهدا مظهر قدرت ایران هستند و خط آنها ادامه دارد افزود: در این ماجرا فهمیدیم که شهدا چه قدرتی به ایران بزرگ بخشیدند و در فاصله‌ای کمتر از 12 روز پس از شهادتشان عملیات «وعده صادق» رخ داد و زمین شاهد هنرنمایی اعجاب‌برانگیر و افتخار جاودان نظام اسلامی بود.

انتهای پیان/170

نظر شما