شناسهٔ خبر: 66701183 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی:

شهید زاهدی تجسم فضیلت‌های اخلاقی بود

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: اگر بخواهیم شهید زاهدی را توصیف کنیم تجسم فضیلت‌ها بود و اگر بخواهیم صورت انسانی هر فضیلتی را ترسیم کنیم این شهید بود.

صاحب‌خبر - به گزارش حوزه استانها خبرگزاری تقریب، سردار سرلشکر حسین سلامی بعد از ظهر پنجشنبه در مراسم چهلمین روز شهادت شهید زاهدی اظهار کرد: شهیدانی همچون شهید همت، شهید حجازی و شهید صفوی، حاج محمدرضا زاهدی که ما او را به نام حاج علی می‌شناختیم با پیکر خونین از کنار حرم اهل بیت (ع) و حرم حضرت زینب (س) از شرق مدیترانه در فاصله هزار و چند صد کیلومتری مرزهای ما به سوی ملاقات به خدا می‌شتابد متوجه می‌شویم اصفهان چه شهری است.

وی ادامه داد: تا حدودی شهید زاهدی را می‌شناختیم اما نه به اندازه وسعت وجود او، بلکه به اندازه بضاعت محدود خود با شخصیت او آشنا بودیم زیرا ایام بسیاری با او زندگی کردیم و از نزدیک با این الگوی تمام عیار انسانیت، اخلاق، شهرت‌گریزی، خداپرستی، توحید و شهادت‌طلبی آشنا بودیم.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خاطر نشان کرد: کسانی همچون شهید زاهدی که ۴۵ سال لباس جهاد بر تن کرده و مجاهدت پیوسته داشته است، در قلب تمام مخاطرات سخت بوده و در امر خطر آرام بوده است، از ابتدای جنگ هنگامی که جوانی ۲۰ ساله بوده در مقابل دشمن ایستاده تا وقتی که مردی ۶۳ ساله شده است، از دارخویین به رمل‌ها در طریق القدس و از آن‌جا به سمت فتح‌المبین و آزادسازی خرمشهر در بیت‌المقدس و در رمضان در شرق بصره در میان طوفان‌های شن که چشم‌ها را می‌بست و در خیبر و بدر و کربلای ۳ دریا را درنوردیده و با دل دریایی، دل به دریا زده است.

وی اصفهان را با ستارگان پرفروغ یعنی علما، مراجع، سرداران عنوان کرد و گفت: اگر این ستارگان طلوع و ظهور کرده‌اند و جلوه‌ای از ایمان الهی را نشان داده‌اند، به این تعلق دارد که‌آن‌ها درون این فرهنگ و مردم رشد کرده‌اند و شخصیت آن‌ها جلوه‌ای برجسته از شخصیت مردمی است که او را در میانه خود داشته‌اند.

سرلشگر سلامی ادامه داد: این ایام دهه کرامت را به مردم ولایتمدار، مؤمن، انقلابی و محب اهل بیت اصفهان که در شکل‌دهی به تمدن نوین اسلام، جهاد مومنانه مقابل مستکبران جایگاه ممتاز، خطیر و سرنوشت‌سازی را به خود اختصاص دادند، تبریک می‌گویم.

فرمانده کل سپاه در خصوص ویژگی‌های شخصیتی سردار زاهدی تصریح کرد: شهید زاهدی دائم‌الذکر بود، مدام قرآن می‌خواند و بانشاط، باروحیه، مهربان و متواضع بود و اگر بخواهیم او را توصیف کنیم باید بگوییم او تجسم فضیلت‌ها بود و اگر بخواهیم صورت انسانی هر فضیلتی را ترسیم کنیم او بود.

وی افزود: اگر از گذشت، جوانمردی، بخشش و ایثار، صداقت و راستگویی، شجاعت و ایمان واقعی سخن بگوییم چهره شهید زاهدی در ذهن ما تجسم پیدا می‌کند. این شخصیت بی انتهای انسانی است که ساخته‌ی مکتب امام حسین -علیه السّلام-، مکتب امام راحل -رحمة الله علیه- و پرورش‌یافته‌ی مکتب امام خامنه‌ای بود.

سرلشگر سلامی با بیان اینکه شهید زاهدی هم‌رزم و رفیق شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید سیدرضی الله‌دادی بود، گفت: او با همه این شهدای بزرگ همنشین بود و مثل آنان بود که این‌ها پیکره‌ی یک روح‌اند و شهدا همه انوار مقدسی هستند که خدا برای نجات ما آن‌ها را خلق کرده است.

وی چهره دشمنان ایران را مخدوش دانست و گفت: آمریکا، رژیم صهیونیستی و دیگران با سقوط اخلاقی و درهم‌شکسته‌شدن شخصیتشان در دنیا روبرو هستند در حالی که همه ایران را ستایش می‌کنند و وقتی که نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به قلب استکبار حمله می‌‎کند همه او را می‌ستایند چرا که مردانی مثل شهید علی زاهدی را دارد که هرگز از جستجوی شهادت باز نماند.

فرمانده کل سپاه معتقد است که در این ماجرا فهمیدیم که شهدا چه قدرتی به ایران بزرگ بخشیدند و در فاصله‌ای کمتر از ۱۲ روز پس از شهادتشان عملیات «وعده صادق» رخ داد و زمین شاهد هنرنمایی اعجاب‌برانگیر و افتخار جاودان نظام اسلامی بود.

سرلشگر سلامی خطاب به مردم گفت: بدانید تا وقتی پیکر این عزیزان روی دست‌های شما تشییع می‌شوند کسی به عزت شما خطشه‌ای وارد نمی‌کند. شما مردان و زنان باغیرتی هستید که این‌ها را پرورش می‌دهید و تقدیم اسلام می‌کنید.

 

نظر شما