شناسهٔ خبر: 66697137 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

فرمانده کل سپاه با اشاره به عظمت بخشی خون شهدا به کشور

بزرگ‌ترین عملیات موشکی تاریخ به نام شهید زاهدی رقم خورد + فیلم

فرمانده کل سپاه گفت : شهید زاهدی و همرزمانش قدرت بزرگی به ایران بخشیدند و در کمتر از فاصله ۱۲ روز بعد از شهادتشان وعده صادق شکل گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، اصفهان؛  فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مراسم گرامیداشت چهلمین روز شهادت سردار سرلشکر شهید زاهدی در گلستان شهدای اصفهان با  اشاره به جایگاه مردم اصفهان در تمدن ایران اسلامی گفت: مردم اصفهان در شکل دهی تمدن عظیم اسلام و در جهاد مومنانه در مقابل مستکبران جایگاه ممتاز و سرنوشت سازی را به خود اختصاص دادند.

سردار پاسدار حسین سلامی افزود: هرگاه بخواهیم پهنا و قدر یک سرزمین را اندازه بگیریم و کرانه های شخصیت یک جامعه را تعیین کنیم به مردم آن جامعه و ستارگان درخشان آن سرزمین  و به رخدادهای بزرگی که آنها رقم زدند نگاه می کنیم و اصفهان را با هم  همین ستارگان پر فروغش می شناسیم با عالمان بزرگ، مراجع نام آور  که نقش ممتاز در تکوین تاریخ معنوی اسلام ایفا کردند و با امیران و سرداران بزرگ از این سرزمین که در دفاع از هویت و منزلت اسلام و ایران عزیز به فیض شهادت نایل آمدند می شناسیم.

وی با اشاره به سرداران و قهرمانان شهید دیار اصفهان گفت:  مردان بزرگی چون شهید حاج حسین خرازی با نبوغی نظامی و شجاعت  بی نظیرش را این سرزمین پرورش دادند یا  وقتی شهید مصطفی ردانی پور آن اسوه تقوا و معرفت و عارف حقیقی و مجاهد واقعی به شهادت می رسد ما قدر و عظمت مردم اصفهان را می شناسیم.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی  با اشاره دلاورمردهای دیگر شهدای اصفهان از جمله  شهیدان همت، حاج علی رضاییان، سید محمد حجازی و شهیدصفوی افزود: زمانی که از سردار  شهید محمد رضا زاهدی یاد می کنیم که از کنار حرم حضرت زینب (س) و  هزار و چند صد کیلومتر آن طرف تر از مرزها کشور به سوی خدا می شتابد می فهمیم  اصفهان چه مردان بزرگی را در دل خود جای  داده است.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_11122439"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4236047/11122439?width=600&height=350"></script></div>

سردار سلامی تاکید کرد: اصفهان را آسمانیان بیشتر از زمینیان می شناسند و  در اصفهان  کهکشانی پر ستاره با ۲۴ هزار شهید آرمیده  اند و در این شهر فرهنگ جهاد و روح شهادت و فتوت و مردانگی موج می زند.

وی با گرامیداشت چهلمین روز شهادت سردار سرلشکر شهید زاهدی و همرزمانش گفت: ما امروز  در اربعین شهادت  هفت مرد مجاهد که در تهاجم رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند گرد هم آمده ایم .

 فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تاکیدبر اینکه زندگان واقعی شهداهستند و این شهادت عروجی آسمانی است افزود: شهادت پر کشیدن انسان از این جسم خاکی به آن منزل معنوی است و نزدیکترین فاصله معنوی به خدا را شهید در اختیار دارد.

وی با اشاره به جایگاه و ویژگی های منحصر به فردا شهیدان گفت: این مجاهدان در راه خدا به معنای واقعی ایمان داشتند، تن خود را به تیر دشمن می سپردندو از هیچ سلاحی نمی ترسیدند و این گونه کشور ایمن و عظمت یافت.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: ایران امروز با خون این شهدا به عنوان قدرت معتبر دارای شحصیت مورد احترام و ستودنی و با ملتی ستایش برانگیز است و دشمنانش مچاله زده و سقوط کرده است در حالی که آمریکا ،اسرائیل، انگلیس و دیگران با سقوط اخلاقی  و شکسته شدن شخصیت سیاسی شان در جهان  شناخته شده اند و مردم جهان ایران عزیز را ستایش می کنند.

سردار سلامی در ادامه با اشاره به ویژگی های شخصیتی سردار شهید زاهدی گفت: قهرمانانی چون شهید زاهدی که یک لحظه هم از طلب شهادت بازنماند، دایم الذکر بود مدام قران می خواند، با نشاط و با روحیه، با گذشت، مهربان و متواضع بود.

وی ادامه داد: سردار شهید زاهدی تجسم فضیلت ها بود و این شخصیت بی انتهای انسانی ساخته مکتب امام حسین(ع)، امام راحل و پرورش یافته مکتب رهبر انقلاب اسلامی بود.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تاکید کرد: این شهید مجاهد و همرزمانش پیکری واحد از یک روح بودندو انوار مقدسی هستند که خدا برای نجات ما آنها را خلق کرده است.

 وی با قدردانی از حضور پر شور مردم در تشییع این سردار شهید  گفت: در این مراسم مردم عاشق اصفهان از قهرمانشان تجلیل کردند و تا وقتی پیکر این شهدا روی دستان شما مردم  تشییع می شود کسی به عزت ملت نمی تواند خدشه وارد کند و  شما هستید این قهرمانان را پرورش می دهید و تقدیم اسلام می کنید.

سردار سلامی  با تاکید بر اینکه  شهید زاهدی و همرزمانش  قدرت بزرگی به  ایران بخشیدند  افزود: در  کمتر از فاصله ۱۲ روز از شهادتشان وعده صادق شکل گرفت و یک افتخار جاودان نصیب ملت ایران و امت اسلام شد.

بزرگ‌ترین عملیات موشکی تاریخ به نام شهید زاهدی رقم خورد + فیلم بزرگ‌ترین عملیات موشکی تاریخ به نام شهید زاهدی رقم خورد + فیلم بزرگ‌ترین عملیات موشکی تاریخ به نام شهید زاهدی رقم خورد + فیلم بزرگ‌ترین عملیات موشکی تاریخ به نام شهید زاهدی رقم خورد + فیلم بزرگ‌ترین عملیات موشکی تاریخ به نام شهید زاهدی رقم خورد + فیلم بزرگ‌ترین عملیات موشکی تاریخ به نام شهید زاهدی رقم خورد + فیلم بزرگ‌ترین عملیات موشکی تاریخ به نام شهید زاهدی رقم خورد + فیلم بزرگ‌ترین عملیات موشکی تاریخ به نام شهید زاهدی رقم خورد + فیلم بزرگ‌ترین عملیات موشکی تاریخ به نام شهید زاهدی رقم خورد + فیلم بزرگ‌ترین عملیات موشکی تاریخ به نام شهید زاهدی رقم خورد + فیلم بزرگ‌ترین عملیات موشکی تاریخ به نام شهید زاهدی رقم خورد + فیلم بزرگ‌ترین عملیات موشکی تاریخ به نام شهید زاهدی رقم خورد + فیلم بزرگ‌ترین عملیات موشکی تاریخ به نام شهید زاهدی رقم خورد + فیلم بزرگ‌ترین عملیات موشکی تاریخ به نام شهید زاهدی رقم خورد + فیلم بزرگ‌ترین عملیات موشکی تاریخ به نام شهید زاهدی رقم خورد + فیلم بزرگ‌ترین عملیات موشکی تاریخ به نام شهید زاهدی رقم خورد + فیلم بزرگ‌ترین عملیات موشکی تاریخ به نام شهید زاهدی رقم خورد + فیلم بزرگ‌ترین عملیات موشکی تاریخ به نام شهید زاهدی رقم خورد + فیلم بزرگ‌ترین عملیات موشکی تاریخ به نام شهید زاهدی رقم خورد + فیلم بزرگ‌ترین عملیات موشکی تاریخ به نام شهید زاهدی رقم خورد + فیلم بزرگ‌ترین عملیات موشکی تاریخ به نام شهید زاهدی رقم خورد + فیلم
بزرگ‌ترین عملیات موشکی تاریخ به نام شهید زاهدی رقم خورد

نظر شما