شناسهٔ خبر: 66696828 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

فرمانده کل سپاه پاسداران:

امروز ایران در سطح جهان، دارای یک‌ شخصیت تحسین برانگیز است

فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: ایران امروز دارای یک شخصیت ستایش برانگیز در جهان است، در حالی که دشمنانش شخصیتی در هم شکسته و سقوط کرده دارد اما همگان ایران عزیز را ستایش می‌کند و وقتی به قلب سیاسی استکبار حمله می‌کند، همه او را می‌ستایند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سردار سرلشکر حسین سلامی عصر امروز _پنجشنبه، بیست‌وهفتم اردیبهشت_ در مراسم چهلمین روز شهادت شهید زاهدی اظهار کرد: در ایام نورانی و سرشار از برکت و رحمت دهه مبارک کرامت قرار داریم و این ایام را به مردم ولایتمدار، مؤمن، انقلابی و محب اهل بیت اصفهان که در شکل‌دهی به تمدن نوین اسلام، جهاد مومنانه مقابل مستکبران جایگاه ممتاز، خطیر و سرنوشت‌سازی را به خود اختصاص دادند، تبریک می‌گویم.

وی ادامه داد: مایه افتخار است که هرگاه مردم این استان را ملاقات می‌کنم، این ملاقات در فضای پیدایش یک شکوه، عظمت و رویداد بزرگ است و بر همین اساس هرگاه بخواهیم قدر، وسعت و پهنای معنوی یک جامعه را تعیین کنیم، به مردم و شخصیت‌های برجسته آن جامعه می‌نگیرم‌.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: اصفهان را با ستارگان پرفروغ یعنی علما، مراجع، سرداران می‌شناسند و اگر این ستارگان طلوع و ظهور کرده‌اند و جلوه‌ای از ایمان الهی را نشان داده‌اند، به این تعلق دارد که‌آن‌ها درون این فرهنگ و مردم رشد کرده‌اند و شخصیت آن‌ها جلوه‌ای برجسته از شخصیت مردمی است که او را در میانه خود داشته‌اند.

سلامی عنوان کرد: وقتی مردان بزرگی مثل شهیدان خرازی، ردانی‌پور، همت، رضائیان، کاظمی، حجازی، صفوی و زاهدی به شهادت می‌رسند.، متوجه قدر و عظمت مردم اصفهان می‌شویم.

وی اظهار با بیان اینکه اصفهان را اهل آسمان بهتر از اهل زمین می‌شناسند و اگر از آسمان به زمین نگاه کنیم، شهری را مثل کهکشان پرستاره می‌بینیم که ۲۴ هزار شهید در آن آرمیده‌اند، تصریح کرد: این نیست جز اینکه اینجا فرهنگ جهاد، شهادت و مردانگی موج می‌زند، ما امروز در اربعین شهادت ۷ مرد مجاهد میدان‌دیده گرد هم آمدیم تا از مقام عالی شهادت که حیات جاودان است، سخن بگوییم، زنده واقعی شهیدان هستند و نزد خداوند روزی‌خوار هستند، شهادت روزی و معراجی آسمانی است.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه شهادت بالاترین خیر است، عنوان کرد: برتر از هر نیکی و عمل صالحی عملی است تا هنگامی که یک انسان در راه خدا به شهادت برسد و امروز این مجلس به شهادت مردی بزرگ اختصاص دارد.

سلامی بیان کرد: تا حدودی او را می‌شناخیتم اما نه به اندازه وسعت وجود او، بلکه به اندازه وسعت و بضاعت خود به شخصیت او آشنا بودیم چرا که بسیاری از ایام با او زندگی کرده و از نزدیک با این الگوی تمام معنای شهرت‌گریز، خداپرست و شهادت‌طلب آشنا بودیم.

وی با بیان اینکه در صدر اسلام شخصیت‌هایی بوده‌اند که می‌توان شهدایمان را به آن‌ها نزدیک دانست، خاطرنشان کرد: شهید زاهدی شخصی بود که ۴۵ سال لباس جهاد بر تن کرد و در قلب تمام خاطرات سخت، در ابتدای نقطه خطر آرام بوده است، از ابتدای جنگ از ۲۰ تا ۶۳ سالگی در برابر دشمن از دارخوین تا شکست حصر آبادان، طریق‌القدس، فتح‌المبین، آزادسازی خرمشهر، عملیات رمضان، کربلای ۳، والفجر و… حضور داشت در این مسیر با هم‌رزمانش به معنای واقعی مؤمن بوده و از هیچ سلاحی نمی‌ترسیدند، اصحاب غیرت و یاران صداقت بودند.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار کرد: امثال شهید زاهدی مثل کوه استوار بودند و اینچنین این کشور وسعت یافت، در جهان منزلت پیدا کرد و عظمت یافت؛ ایران امروز دارای یک شخصیت ستایش برانگیز در جهان است، در حالی که دشمنانش شخصیتی در هم شکسته و سقوط کرده دارد اما همگان ایران عزیز را ستایش می‌کند و وقتی به قلب سیاسی استکبار حمله می‌کند، همه او را می‌ستایند.

سلامی عنوان کرد: مردانی مثل حاج علی زاهدی که یک لحظه از طلب شهادت باز نماند، دائم‌الذکر بود، مدام قرآن می‌خواند، بانشاط و روحیه، با گذشت، مهربان و متواضع بود در خلاصه باید گفت او تجسم فضیلت‌ها و صورت مجسم این معنا بود.

وی گفت: با تمام قلبم‌این شخصیت بی انتهای انسانی که ساخته مکتب امام حسین، امام راحل و پرورش یافته مکتب امام‌خامنه‌ای و هم‌رزم شهیدان سلیمانی، همدانی، سیدرضی و.‌…بود را تمجید می‌کنم.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مطرح کرد: شهدا همه مثل هم و انوار مقدسی هستند که خداوند برای نجات ما آن‌ها را خلق کرده است و زمانی که به روی دستان شما به سمت عرش تشییع می‌شوند، عطر شهادت کوچه‌هایمان با فرا می‌گیرد.

سلامی با بیان اینکه در روز تشییع شهید زاهدی در میان شما بودم و رودخانه خروشان جمعیت را مشاهده کردم، اظهار کرد: در آن روز مردم عاشق همه شهر را تعطیل کردند تا از مردی آسمانی تجلیل کنند و درود خدا بر شما باد، تا زمانی که پیکر این عزیزان در دستان شما تشییع می‌شود، کسی نمی‌تواند به عزت شما خدشه‌ای وارد کند چرا که شما هستید تا چنین افرادی را تربیت و به اسلام عزیز تقدیم کنید.

وی ادامه داد: در این ماجرا متوجه شدیم که شهدا چه قدرتی به ایران بزرگ بخشیدند تا کمتر از ۱۲ روز، وعده صادق تحقق پیدا کند و زمین شاهد یک هنرنمایی اعجازانگیز و افتخاری جاودان نصیب ملت ایران و امت اسلام شد.

نظر شما