شناسهٔ خبر: 66684340 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

برچسب‌ها نظر شما آخرین اخبار وبگردی

جزئیات جدید از سیل مشهد/ ۳ نفر مفقود شدند

خراسان رضوی با اعلام هواشناسی استان، هشدار سطح نارنجی بارندگی دریافت کرده بو؛ فعالیت سامانه بارشی ازبعدازظهرسه‌شنبه (۲۵)به تدریج تقویت شد و روز چهارشنبه شهرستان‌های مختلف این استان شاهد بارندگی‌های شدید و بروز سیلاب و آبگرفتگی بودند که بیشترین حجم این بارش‌ها در مشهد ثبت شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از همشهری آنلاین، بارش‌های سیل‌آسا در مشهدهمراهبارعدوبرقاز ظهر چهارشنبه منجربه آب‌گرفتگی درخیابان‌های این شهر شد به طوری در کلانشهر مشهد در برخی ساعت‌ها شاهد قطعی برق بود. این سیلاب و آب‌گرفتگی به قدری شدید بود که خودروهایبسیاریباخودبرد.

سرپرست مدیریت بحران خراسان رضوی با بیان اینکه شهرستان‌های دره‌گز، قوچان، کلات، طرقبه، شاندیز، گلبهار، نیشابور، فیروزه، فریمان و مشهد بیشترین بارش‌ها را داشتند به همشهری گفت: بیشترین حجم بارش با ۳۸ میلی‌متر بارندگی در یک ساعت در مشهد رقم خورد و به همین دلیل شاهد آب‌گرفتگی شدید در چند نقطه از جمله زیرگذر پل حافظ و میدان انقلاب به طوری که میدان زیر آب رفت.

رضاعباسی با بیان اینکه مهم‌ترین مشکل در سیلاب مشهد ترافیک ایجاد شده بود که خدمات‌رسانی دستگاه‌های خدمات‌رسان را با چالش مواجه کرد، افزود: هلال‌احمر، راهداری، شهرداری، آب و فاضلاب، آتش‌نشانی، سپاه و سایر دستگاه‌ها با حضور در مناطق درگیر سیلاب و آب‌گرفتگی در حال خدمات‌دهی و آماده‌باش هستند.

او بیشترین خسارت را در شهرستان‌های دره‌گز، فریمان، شاندیز و ... و در بخش کشاورزی اعلام و اظهار کرد: آب‌گرفتگی در سطح روستاها و معابر موجب آب‌بردگی ابنیه فنی، راه و خودروها شده است، اما تا این لحظه شبکه برق و آب و گاز پایدار است.

سرپرست مدیریت بحران خراسان رضوی در توضیح آب‌گرفتگی شدید برخی مناطق مشهد از جمله میدان انقلاب اسلامی که خودروها در آن غرق شدند و غواصان آتش‌نشانی پای کار آمدند نیز توضیح داد: هر سازه‌ای با توجه به بارندگی‌های نرمال ۲۵ ساله ایجاد می‌شود. هنوز درباره جزئیات مقایسه بارندگی چهارشنبه و بلندمدت مشهد نمی‌دانم، اما حجم بارندگی قطعا از نرمال ۲۵ ساله بالاتر و شدیدتر بود و سابقه نداشت.

آذررضایی‌پور،کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی نیز گفت که بارش باران در شبانه ‌روز گذشته در ۱۲ شهرستان این استان باریدن گرفت و این بارش‌ها تا اوایل هفته آینده در خراسان رضوی ادامه خواهد داشت.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور نیز با بیان اینکه در میدان انقلاب و بلوار نمازی مشهد سیلاب اتفاق افتاد و چندخودرو را برد به همشهری گفت:متاسفانه ۲ نفر جان خود را از دست دادند و احتمال می‌دهیم که تعداد تلفات بیشتر شود.

بابک محمودی با بیان اینکه خودروهایی که سیل برده،عملا در زیرپل‌ها غرق شده و عملیات جست‌وجو ادامه دارد، افزود:‌ در نزدیکی شهرستان فریمان وقوع سیل منجر به مفقودشدن ۴ نفرشده که تاکنون (ساعت ۱۹) یکی از این افراد زنده پیدا شده و جست وجو برای پیداکردن ۳ فرد دیگر ادامه دارد.

برچسب‌ها:

نظر شما