شناسهٔ خبر: 66695101 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شرق | لینک خبر

وقوع دوباره سیل در مشهد؛ آخرین وضعیت سیل‌زدگان و مفقودشدگان سیل اعلام شد/ ویدئو و تصاویر

بر اساس پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی، وقوع دوباره سیل در مشهد محتمل است؛ توصیه شده است مردم از تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها، صعود به ارتفاعات، عملیات کوهنوروی و ورود به مناطق ییلاقی و گردشگری استان و سفر‌های غیرضروری خودداری کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه شرق، بارش‌های رگباری عصر دیروز «چهارشنبه» در مشهد به مرور وضعیت این شهر را به گونه‌ای کرد که با گرفتار شدن خودرو‌ها در میانه سیل، چند نفر کشته شدند و سیلاب وارد خانه‌های مردم شد .

سرپرست مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی گفت: براساس آخرین گزارشات، سیل روز گذشته در استان خراسان رضوی تاکنون هفت کشته و سه مفقودی داشته‌است.

رضا عباسی نیشابوری، سرپرست مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی گفت: از این تعداد پنج نفر مربوط به مشهد و ۲ نفر نیز از روستا‌های فریمان هستند.

او افزود: تلاش برای امدادرسانی و مشخص شدن وضعیت مفقودان همچنان ادامه دارد.

محسن داوری، فرماندار مشهد گفت: علاوه بر پنج فوتی سیل دیروز در مشهد یک نفر نیز در روستای «سرغایه» مشهد نیز مفقود است. ۱۵۰ خانواده سیل‌زده در مشهد اسکان یافته‌اند و حدود ۳۰۰ نفر نیز به صورت انفرادی در مناطق شهری و روستایی به ویژه در روستای سلطان‌آباد، بخش احمدآباد اسکان داده شده‌اند. سیلاب مشکلات و خساراتی در جاده میامی و در روستای »چنارک« بخش رضویه ایجاد کرده و هم اکنون خدمت‌رسانی به این منطقه ادامه دارد.

بارش‌های رگباری عصر دیروز در مشهد به مرور وضعیت این شهر را به گونه‌ای کرد که با گرفتار شدن خودرو‌ها در میانه سیل، چند نفر کشته شدند و سیلاب وارد خانه‌های مردم شد و سرانجام با کاهش شدت باران، نیرو‌های مردمی و نظامی عملیات لایروبی گل و لای از خانه‌ها را آغاز کردند.

وقوع دوباره سیل در مشهد محتمل است

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: در ادامه فعالیت سامانه بارش‌زا در سطح استان همچنان انتظار می‌رود این سامانه به طور متناوب تقویت و باعث افزایش تکرار سیل در مشهد شود.

آذر رضایی‌پور، کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: افزایش حجم بارش‌های رگباری، همراه با وقوع رعد و برق، به‌خصوص در نواحی مستعد به صورت صاعقه، بارش تگرگ و وزش باد شدید قابل پیش‌بینی است. همچنین آبگرفتگی، ایجاد رواناب و سیلابی شدن مسیل‌ها و اختلال در سیستم حمل‌و‌نقل استان خراسان رضوی تا اوایل روز دوشنبه هفته آینده رخ خواهد داد.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی ادامه داد: بر همین اساس توصیه می‌شود تا مردم از تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها، صعود به ارتفاعات، عملیات کوهنوروی و ورود به مناطق ییلاقی و گردشگری استان و سفر‌های غیر ضروری خودداری کنند تا دچار تلفات جانی و خسارت مالی نشوند.

رضایی‌پور با اشاره به این که بارش باران روز گذشته در نقاط مختلف شهر مشهد متفاوت بود به گونه‌ای که در منطقه هفت تیر (آب و برق) شاهد بیشترین میزان بارش بودیم، بیان کرد: بیشترین میزان بارش باران در شهر مشهد با ۳۸.۳ میلی‌متر و سپس نیشابور با ۲۹.۲ میلی‌متر به ثبت رسید.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی تصریح کرد: در شبانه روز گذشته، قوچان با ۱۱ و بردسکن با ۳۴ درجه سانتیگراد به ترتیب خنک‌ترین و گرمترین شهرستان‌های استان بوده‌اند و در همین مدت کلانشهر مشهد نوسانات دمایی ۱۳ تا ۲۴ درجه را ثبت کرده است و امروز پیش‌بینی می‌شود دمای هوای مشهد بین ۱۴ تا ۲۳ درجه در نوسان باشد.

سیل در مشهد

لحظه ورود سیل و حرکت خودرو‌ها در مشهد 

ویدیویی از شنای خودرو‌ها در خیابان‌های مشهد بر اثر سیل را می‌بینید.

در این ادامه، لحظه ترسناک ورود سیل و حرکت خودرو‌ها در کوچه‌های سیدی مشهد را مشاهده می‌کنید.

جست‌وجوی تیم‌های تخصصی برای یافتن مفقودشدگان سیل در مشهد و سیلاب فریمان

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان رضوی گفت: جست و جوی تیم‌های تخصصی برای یافتن ۲ فردی که در سیلاب فریمان مفقود شده‌اند توسط نیروهای هلال احمر از سر گرفته شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی صبوری اظهار کرد: جست و جوی تیم‌های تخصصی برای یافتن ۲ فردی که در سیلاب شهرستان فریمان مفقود شده‌اند از اوایل امروز توسط نیروهای هلال احمر از سر گرفته شد.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان رضوی بیان کرد: براثر بارندگی دیروز ظهر در خراسان رضوی و مشهد چهار نفر در سیلاب شهرستان فریمان مفقود شدند که جسد ۲ نفر را گروه‌های مردمی دیروز عصر پس از باران یکی در زیر پل راه آهن سنگ بست و دیگری در روستای احمدآباد پیدا شده است.

او افزود: روز گذشته نیروهای هلال احمر سه فرد گرفتار در سیلاب شهرستان فریمان را از خطر مرگ حتمی نجات دادند.

صبوری اظهار کرد: چند روستای فریمان طی شب گذشته دچار قطعی برق و گرفتار سیلاب بودند که هم اکنون نیروهای هلال احمر در حال ارزیابی وضعیت و خدمت رسانی به آنها هستند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان رضوی با اشاره به آبکشی از میدان انقلاب و خیابان سپاه ۶۹ و ۷۱ در مشهد گفت: هنوز امدادرسانی به مردم ساکن در خیابان سپاه مشهد ادامه دارد و شب گذشته هشت نفر از ساکنان منطقه را هلال احمر به صورت اضطراری اسکان داد و سایر دستگاه‌ها نیز در زمینه اسکان سایر ساکنان اقدام کردند.

تمامی ارگان‌های جهادی و امدادی جهت تسهیل شرایط پس از سیل روز گذشته در مشهد مقدس پای کار هستند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

نظر شما