شناسهٔ خبر: 66684006 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: گجت نیوز | لینک خبر

مهم‌ترین قابلیت‌های هوش مصنوعی Gemini که به خدمات گوگل اضافه شد

صاحب‌خبر -

به بهانه برگزاری کنفرانس Google I/O 2024، در اینجا به معرفی مهم‌ترین قابلیت های هوش مصنوعی Gemini می‌پردازیم که به خدمات گوگل اضافه شدند.

گوگل، غول فناوری جهان در کنفرانس Google I/O 2024 از چندین قابلیت جدید هوش مصنوعی Gemini (جمینای) برای جیمیل، جستجو، خرید و موارد دیگر رونمایی کرد. ساندار پیچای، مدیرعامل این شرکت شب گذشته از نسخه‌های مختلف هوش مصنوعی گوگل نظیر جمینای ۱.۵ فلش و جمینای ۱.۵ پرو نیز پرده‌برداری کرد که البته مختص توسعه‌دهندگان هستند. اما تمرکز اصلی برای کاربران، روی قابلیت‌های نسخه معمولی این هوش مصنوعی بود که در ادامه آن‌ها را معرفی خواهیم کرد.

گوگل می‌خواهد روی دو ویژگی اصلی چندرسانه‌ای بودن و زمینه طولانی تمرکز کند. به این ترتیب جمینای می‌تواند پرس و جوهای پیچیده‌تری را درک کند و به کاربران در کارهای روزمره مانند موارد زیر کمک کند:

مهم‌ترین قابلیت‌های هوش مصنوعی Gemini مهم‌ترین قابلیت‌های هوش مصنوعی Gemini

  • جستجو در Google Photos: می‌توانید با جمینای در Google Photos صحبت کنید. هوش مصنوعی می‌تواند به شما در یافتن پلاک ماشینتان یا حتی نشان دادن نحوه بهبود شنای دخترتان در طول سال‌های کلاس‌های شنا کمک کند.
  • جیمیل: جمینای می‌تواند به شما در به‌روز ماندن با ایمیل‌های مدرسه فرزندتان، مانند رویدادهای آینده، وضعیت تحصیلی او و موارد دیگر کمک کند.
  • خرید: جمینای می‌تواند به شما در پس دادن محصولاتی که خریده‌اید کمک کند. می‌توانید عکس کفش کنورس خود را نشان دهید و دستیار هوشمند، فاکتور آن را در جیمیل شما پیدا کند، با فروشگاه تماس بگیرد و با UPS هماهنگ کند تا بتوانید کفش‌ها را برگردانید.
  • جستجوی گوگل: خلاصه‌های تولید شده توسط هوش مصنوعی جستجوی گوگل، که اکنون با عنوان «بررسی اجمالی هوش مصنوعی» نامگذاری شده‌اند، در این هفته برای همه در ایالات متحده راه‌اندازی می‌شوند.
  • جستجوی ویدیو: هوش مصنوعی Gemini ویدیوها را فریم به فریم تجزیه و تحلیل می‌کند تا جستجو بتواند مشکل شما را شناسایی کرده و با استفاده از وب، اطلاعات مرتبط را پیدا کند.
  • خلاصه‌سازی ایمیل‌ها: گوگل در حال اضافه کردن گزینه جدیدی به نام «خلاصه» به ایمیل‌های با رشته‌های طولانی است تا بتوانید زمینه را توضیح دهید و موضوعی را که با دیگران در حال صحبت هستید، خلاصه کنید.
  • یکپارچه‌سازی جیمیل، درایو و شیتس: جمینای می‌تواند الگوهای موجود در ایمیل‌های شما را درک کند و به شما در سازماندهی اطلاعات، مانند رسیدهای فروشگاه، در یک جدول یا پوشه کمک کند.

گوگل می‌گوید این ویژگی‌ها در هفته‌های آینده راه‌اندازی می‌شوند و موارد بیشتری نیز در راه است.

در گجت نیوز بخوانید:
هوش مصنوعی گوگل همیار جدید پلیس فتا است! با هوش مصنوعی جمینای، گالری خود را به یک گنجینه تبدیل کنید رونمایی گوگل از Veo و Imagen 3: ابزارهای جدید هوش مصنوعی برای خلق تصاویر و ویدیو هوش مصنوعی Gemini گوگل در سیستم عامل اندروید ادغام شد گوگل با هوش مصنوعی، موتور جستجوی خود را متحول می‌کند

نظر شما