شناسهٔ خبر: 66679096 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

پیکان هم فانوس به دست شد

رقابت سرنوشت ساز پنج تیم در هفته‌های پایانی/ عنایتی در جنگ با جنوب و شمال برای بقا

پیکان هم فانوس به دست شد سه هفته پایانی فصل بیست و سوم، پنج تیم برای حفظ سهمیه خود در لیگ برتر تلاش‌ می‌کنند

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، در فاصله سه هفته مانده تا پایان رقابت‌های بیست و سومین دوره لیگ برتر، هنوز سقوط هیچ تیمی به لیگ دسته اول فوتبال قطعی نشده و پنج تیم برای حفظ سهمیه لیگ برتری خود در فصل آینده تلاش می‌کنند.

نکته جالب در مورد این تیم‌ها این است که سه تیم از پنج گزینه سقوط، خوزستانی هستند و به نظر می‌رسد حداقل یکی از تیم‌های خوزستانی لیگ برتر به دسته پایین‌تر سقوط خواهد کرد.

صنعت نفت آبادان با 20 امتیاز قعر نشین است، استقلال خوزستان و فولاد 22 امتیازی هستند و به ترتیب در رده‌های 14 و 15 جدول قرار گرفتند. پیکان و نساجی نیز با 25 امتیاز در رده های 12 و 13 جای دارند که عملکرد این تیم‌ها در سه بازی پیش رو تعیین کننده آینده آن‌ها خواهد بود.

پیکان

شاگردان عنایتی در سه هفته پایانی لیگ برتر باید مقابل تراکتور، فولاد و استقلال قرار گیرد که به نظر می‌رسد مسیر سختی پیش روی پیکان قرار دارد. تراکتور در این هفته‌ها در بهترین فرم خود قرار گرفته و مطهری هنوز روی نیمکت تراکتور باختی نداشته است. سرخپوشان تبریزی به دنبال این هستند که با کسب جایگاه سوم آسیایی شوند. اما پیکان در این بازی میزبان است و باید حداقل امتیازات را از این بازی خانگی به دست آورد.

تقابل فولاد و پیکان در هفته بیست و نهم از آن‌جایی که هر دو تیم برای فرار از سقوط به دنبال کسب سه امتیاز این بازی هستند، جدالی حساس و 6 امتیازی برای دو تیم خواهد بود.

پیکان در هفته آخر نیز باید مقابل استقلال صف‌آرایی کند که به هر سه امتیاز این بازی برای قهرمانی نیاز دارد. از این رو به نظر می‌رسد عنایتی برای حفظ پیکان در لیگ برتر کار سختی را در ادامه داشته باشد.

نساجی

نساجی که در هفته های اخیر با ساکت الهامی جان تازه‌ای گرفته و به بقا امیدوار است، باید در سه هفته پایانی لیگ برتر مقابل استقلال، هوادار و فولاد قرار گیرد. آن‌ها در اولین گام در ورزشگاه خانگی خود به مصاف استقلال می‌روند که محال است تن به باخت بدهد. از این رو آن‌ها به دنبال کسب حداقل امتیاز مقابل صدرنشین لیگ برتر خواهند بود.

شاگردان الهامی در هفته بیست و نهم با هوادار در تهران دیدار خواهند داشت. ساکت الهامی و مسعود شجاعی پس از نشستن روی نیمکت تیم‌هایشان باعث تحول آن‌ها شدند. به هر حال هوادار به لحاظ شرایط جدولی‌اش حساسیتی روی نتیجه این بازی ندارد اما نساجی باید برای کسب سه امتیاز تلاش کند.

در هفته آخر نساجی مقابل فولاد قرار می‌گیرد که ممکن است این بازی تعیین کننده یکی از تیم‌های سقوط کننده به لیگ دسته اول باشد.

استقلال خوزستان

شاگردان پور موسوی در سه هفته پایانی لیگ برتر باید با پرسپولیس، مس رفسنجان و هوادار دیدار داشته باشند. از آن‌جایی که پرسپولیس در کورس قهرمانی است، در آزادی خیلی سخت به تیم ته جدولی امیتاز می‌دهد و پور موسوی باید به دنبال کسب تمامی امتیازات از دو بازی آخر خود باشد.

آن‌ها در هفته بیست و نهم مقابل مس رفسنجان و در هفته آخر مقابل هوادار بازی می‌کنند و از آن‌جایی ک شرایط این دو تیم در جدول حساس نیست، استقلال خوزستان باید به دنبال پیروزی در این دو بازی و کسب هر 6 امتیاز باشد. اما مس و هوادار نیز در این هفته‌ها نشان دادند به راحتی نمی‌بازند و پورموسوی در هفته های پایانی کار سختی را برای بقا در پیش دارد.

فولاد خوزستان

از سه حریف فولاد در هفته‌های آخر، دو تیم برای بقا می‌جنگند و این کار را از همیشه برای عبدالله ویسی سخت تر خواهد کرد. آن‌ها مقابل استقلال موفق به کسب هیچ امتیازی نشدند تا تکلیف ماندن یا نماندن آن‌ها در لیگ برتر منوط به نتیجه سه دیدار پایانی آن‌ها باشد. فولاد در هفته بیست و هشتم مقابل ذوب آهن قرار می‌گیرد که باید برای کسب هر سه امتیاز خانگی این بازی تلاش کند و در دو هفته پایانی مقابل پیکان و نساجی قرار می‌گیرد و باید دید تلاش کدام یک از این تیم‌ها مقابل یکدیگر به حفظ سهمیه لیگ برتر منجر خواهد شد.

صنعت نفت آبادان

نفت آبادان در حالی مهیای سه هفته آخر لیگ می‌شود که وضعیت بدتری نسبت به سایر رقبای خود دارد. آن‌ها با 20 امتیاز در رده شانزدهم جای دارند و در هیچ یک از بازی‌های خود حق شکست نخواهند داشت. به هر حال آن‌ها باید با سه تیم شمس آذر، ذوب آهن و تراکتور دیدار داشته باشند. با اینکه شرایط جدولی هیچ کدام از حریفان صنعت نفت حساس نیست اما حریفان چغری برای نفتی‌ها محسوب می‌شوند که به تیم قعرنشین باج نخواهند داد. از این رو فراز کمالوند برای حفظ نفت در لیگ برتر کار خیلی سختی را در پیش خواهد داشت.

قرعه هفته‌های پایانی لیگ برتر بنا بر تقابل گزینه‌های سقوط با یکدیگر است که باید دید در نهایت کدام تیم‌ها تلاششان منجر به بقا نمی‌شود.

 

انتهای پیام/

نظر شما