شناسهٔ خبر: 66675963 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

برنامه مسابقات سرخابی‌ها تا پایان فصل

فرمان قهرمانی در دست نکونام/ پرسپولیس حق اشتباه ندارد

برنامه مسابقات سرخابی‌ها تا پایان فصل سه هفته پایانی لیگ برتر برای تعیین قهرمانی از حساسیت بیش‌تری برخوردار است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، تنها سه هفته به پایان رقابت های دوره بیست و سوم لیگ برتر مانده و این در حالی است که هنوز تکلیف قهرمان لیگ برتر و تیم های سقوط کننده مشخص نشده، از این رو مقطع پایانی فصل به اوج حساسیت خود رسیده است.

استقلال که با 60 امتیاز در صدر قرار دارد، سه هفته پایانی باید به مصاف نساجی، گل گهر و پیکان برود . پرسپولیس نیز با یک امتیاز فاصله در تعقیب رقیب سنتی خود است و باید در برنامه خو با سه تیم استقلال خوزستان، شمس آذر و مس رفسنجان دیدار کند.

هفته بیست و هشتم: تقابل بالا نشینان با گزینه‌های سقوط

استقلال در هفته بیست و هشتم باید سه شنبه 1 خرداد در ورزشگاه وطنی به مصاف نساجی برود. شاگردان الهامی با وجود برد پر گل مقابل رقیب اصلی خود برای بقا، هنوز به ناحیه امنی برای فرار از سقوط نرسیدند و مقابل استقلال در ورزشگاه خانگی به دنبال کسب حداقل امتیاز هستند. به هر حال دو تیم با فرم خوبی به این مسابقه رسیدند و استقلال در هفته گذشته با پیروزی مقابل یکی دیگر از گزینه‌های سقوط، مهیای دیدار با نساجی شد.

پرسپولیس نیز سه شنبه 1 خرداد باید در آزادی مقابل استقلال خوزستان قرار گیرد که در هفته گذشته با 4 گل از نساجی در اهواز شکست خورد و اکنون با 22 امتیاز در رده چهاردهم جدول وضعیت خوبی ندارد. از این رو آن‌ها مقابل پرسپولیس با تمام توان حاضر خواهند شد. پرسپولیس نیز به واسطه یک امیاز فاصله ای که با استقلال دارد، باید هر سه امتیاز این بازی خانگی را به دست آورند. آن‌ها هفته گذشته با دو گل مقابل هوادار پیروز شدند.

هفته بیست و نهم: استقلال در آزادی کار سختی ندارد/ مانع سخت پرسپولیس در قزوین

استقلال در هفته بیست و نهم باید در آزادی از گل گهر سیرجان میزبانی کند. آبی پوشان سیرجانی با 36 امتیاز در رده هفتم جدول قرار دارند و نه تنها خطر سقوط آن‌ها را تهدید نمی‌کند، بلکه برای ارتقای جایگاه خود نیز انگیزه‌ای ندارند. به هر حال آن‌ها در هفته های اخیر با سرمربی یونانی خود وضعیت خوبی را نداشتند و 7 هفته متوالی طعم پیروزی را نچشیذه‌اند. از این رو استقلال می‌تواند با ارائه یک بازی حساب شده پیروز این بازی باشد.

پرسپولیس در هفته بیست و نهم باید در قزوین به مصاف پدیده لیگ برتر برود. شاگردان دقیقی در این فصل با عملکرد درخشان خود تا رده ششم جدول بالا آمدند و در بازی‌های خانگی نیز پنجمین تیم برتر لیگ هستند؛ آن‌ها در 14 بازی که میزبان بودند تنها سه بار شکست خوردند. از این رو شاگردان اوسمار در فاصله یک هفته مانده به لیگ برتر کار سختی را در پیش خواهند داشت.

هفته سی‌ام: آینده مبهم جنگ نکونام و عنایتی/ پرسپولیس شاید در آزادی جشن قهرمانی بگیرد

استقلال درهفته پایانی لیگ برتر باید به مصاف پیکان برود که این تیم نیز یکی از گزینه‌های سقوط به شمار می‌رود و اگر خطر سقوط برای شاگردان عنایتی تا هفته آخر همچنان پا برجا باشد، باید برای ماندن در لیگ برتر از استقلال امتیاز بگیرد. از سوی دیگر استقلال نیز اگر قهرمانی‌اش را تا هفته آخر مسجل نکرده باشد، اجازه لغزش مقابل پیکان را ندارد. از این رو ممکن است این بازی تکلیف قهرمانی و سقوط را همزمان مشخص کند.

پرسپولیس در هفته آخر مقابل مس رفسنجان قرار می‌گیرد که با محرم نویدکیا خیلی سخت می‌بازد. به هر حال مس با توجه به شرایط جدولی‌اش، حساسیتی روی نتیجه این بازی ندارد و پرسپولیس در صورتی که استقلال امتیاز از دست بدهد، با پیروزی مقابل مس می‌تواند در آزادی با حضور تماشاگرانش جشن قهرمانی بگیرد.

 

اگر استقلال هر سه بازی خود تا پایان لیگ را پیروز شود، بدون اما و اگر قهرمان خواهد شد. اما پرسپولیس با توجه به یک امتیاز اختلاف حتما باید منتظر لغزش از سمت استقلال باشد تا شانس لمس جام طلایی لیگ برتر را داشته باشند. به‌ هر حال آن‌ها تا هفته آخر محکوم به تلاش هستند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما