شناسهٔ خبر: 66678670 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

رئیس جهاد دانشگاهی:

آمادگی تسهیل‌گری راه‌اندازی شهرک صنایع خلاق در اردبیل وجود دارد

رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل از آمادگی برای تسهیل‌گری شرایط در راستای راه‌اندازی شهرک صنایع خلاق در این استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

آمادگی تسهیل‌گری راه‌اندازی شهرک صنایع خلاق در اردبیل وجود داردبه گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اردبیل، حسام رسولی روز چهارشنبه در نشست هم‌اندیشی با مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل گفت: جهاد دانشگاهی در چند حوزه صنایع خلاق فعالیت‌های بنیادین را در دستور کار قرار داده که از جمله در زمینه طراحی صنعتی که یکی از نیاز‌های بخش صنعت و از حوزه‌های مهم صنایع خلاق است، جذب نیروی متخصص و همکاری با شرکت‌ها و صاحبان صنایع را آغاز کرده و نخستین قرارداد هم با یکی از واحد‌های صنعتی امضا شده است.
وی افزود: این مجموعه در زمینه گردشگری نیز در حوزه تحقیق، توسعه، آموزش و کارآفرینی فعال شده و در همکاری‌های شبکه‌ای با استان‌های آذربایجان شرقی و غربی و زنجان مسئولیت هماهنگی برنامه‌های توسعه گردشگری منطقه را بر عهده گرفته است.
رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل گفت: این نهاد آمادگی کامل برای اجرای پروژه خوشه صنعتی گردشگری این استان را نیز دارد و پیشنهاد می‌شود اجرای پروژه توسعه خوشه گردشگری در دستور کار قرار گیرد.
رسولی با بیان اینکه میز تخصصی نانو فناوری در جهاد دانشگاهی راه‌اندازی شده است، اضافه کرد: یکی از راهکار‌های اساسی برای ارتقای بهره‌وری و ارزش افزوده واحد‌های صنعتی رویکرد به محصولات نانوساخت است.
وی افزود: در حال استعدادیابی بخش صنعت و دانشگاه در حوزه نانو فناوری هستیم و نخستین نشست میز تخصصی نانو فناوری با دعوت از ۲۵ نفر از فعالان دانشگاهی و علمی این حوزه اسفندماه به میزبانی جهاد دانشگاهی برگزار شد.
رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل گفت: به برخی از زیرساخت‌های رسانه‌ای و مکتوب موجود در جهاد دانشگاهی در زمینه صنایع خلاق اشاره کرد و افزود: انتشارات جهاد دانشگاهی استان اردبیل از انتشارات معتبر و موفق در استان است و سال گذشته نیز به عنوان انتشارات نمونه در سطح استان و کشور معرفی شده است.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل نیز با اشاره به فعالیت تسهیل‌گری و عارضه‌یابی از سوی معاونت صنایع کوچک در این شرکت برای همکاری با جهاد دانشگاهی اعلام آمادگی کرد.
هاشم علایی گفت: طرح خوشه گردشگری از مباحث جالب و قابل اجرا در استان اردبیل است و در این زمینه کارشناسان مربوطه موضوع را به طور حتم پیگیری‌های لازم را انجام خواهند داد.
وی افزود: پیشنهاد می‌شود در قالب تفاهم‌نامه مشترک بین شرکت شهرک‌های صنعتی و جهاد دانشگاهی استان اردبیل همکاری‌های مشترک به صورت عملیاتی در موضوع‌های مطرح شده به اجرا درآید.

نظر شما