شناسهٔ خبر: 66680059 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: سینا | لینک خبر

آماده تسهیلگری برای راه اندازی شهرک صنایع خلاق در استان هستیم

صاحب‌خبر -
رییس جهاددانشگاهی اردبیل گفت: با توجه به نیاز استان، آماده تسهیلگری برای راه‌اندازی شهرک صنایع خلاق در استان هستیم.

به گزارش سینا از روابط عمومی جهاد دانشگاهی اردبیل، حسام رسولی؛ در نشست هم‌اندیشی با مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل، تصریح کرد: جهاددانشگاهی در چند حوزه صنایع خلاق فعالیت‌های بنیادین را در دستور قبل کار قرار داده است که از جمله در زمینه طراحی صنعتی که یکی از نیازهای بخش صنعت و از حوزه‌های مهم صنایع خلاق می‌باشد با جذب نیروی متخصص، همکاری با شرکت‌ها و صاحبان صنایع را شروع کرده است و اولین قرارداد همکاری با یکی از واحدهای صنعتی منعقد شده است.

رییس جهاددانشگاهی  اردبیل به برخی از زیر ساخت‌های رسانه‌ای و مکتوب موجود در جهاددانشگاهی در زمینه صنایع خلاق اشاره کرد و افزود: انتشارات جهاد دانشگاهی استان اردبیل از انتشارات معتبر و موفق در استان هست و در سال گذشته نیز به عنوان انتشارات نمونه در استان و هم در سطح جهاد دانشگاهی کشور معرفی شده است.

وی ادامه داد: در زمینه گردشگری نیز، جهاد دانشگاهی در حوزه تحقیق، توسعه، آموزش و کارآفرینی فعال شده است و در همکاری‌های شبکه ای جهاد دانشگاهی در شمال غرب کشور با حضور استان‌های آذربایجان شرقی غربی زنجان و اردبیل مسئولیت هماهنگی برنامه‌های توسعه گردشگری شماره غرب را بر عهده دارد در عرصه رسانه نیز یکی از محورهای صنایع خلاق است و جهاددانشگاهی با سه خبرگزاری ایسنا، ایکنا و سیناپرس در استان اردبیل فعال هست.

رسولی تأکید کرد: این نهاد آمادگی کامل برای اجرای پروژه خوشه صنعتی گردشگری استان را نیز دارد و پیشنهاد می‌گردد اجرای پروژه توسعه خوشه گردشگری استان در دستور کار قرار گیرد.

در ادامه رییس جهاددانشگاهی اردبیل، با اشاره به اینکه میز تخصصی نانو فناوری نیز در جهاددانشگاهی راه اندازی شده است یکی از راهکارهای اساسی برای ارتقای بهره‌وری و ارزش افزوده واحدهای صنعتی رویکرد به محصولات نانو ساخت هست، اظهار داشت: ما در حال استعدادیابی بخش صنعت و دانشگاه در حوزه نانو فناوری هستیم و اولین نشست میز تخصصی نانو فناوری با دعوت از ۲۵ نفر از فعالان دانشگاهی و علمی این حوزه در اسفند ماه در جهاد دانشگاهی برگزار شد.

 در این نشست هم‌اندیشی؛ علایی، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل نیز با اشاره به فعالیت تسهیلگری و عارضه‌یابی توسط معاونت صنایع کوچک در این شرکت برای همکاری با جهاد دانشگاهی اعلام آمادگی کرد.

وی ادامه داد: طرح خوشه گردشگری از مباحث جالب و قابل اجرا است و در این رابطه کارشناسان مربوطه موضوع را حتماً پیگیری‌های لازم را انجام خواهند داد.

در پایان علایی پیشنهاد داد: طی تفاهم‌نامه مشترک بین شرکت شهرک های صنعتی و جهاد دانشگاهی استان همکاری‌های مشترک به صورت عملیاتی در موضوع‌های مطرح شده به اجرا درآید.

نظر شما