شناسهٔ خبر: 66678214 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

مصوبه حمایتی دولت برای نهضت ملی مسکن؛ دولت سقف اجاره‌بها را تعیین می‌کند/

مصوبه حمایتی در جهت حمایت از نهضت ملی مسکن به تصویب رسید؛ همچنین، وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: برای اولین‌بار، دولت می‌تواند سقف اجاره‌بها را تعیین کند.

صاحب‌خبر -

 وزیر راه و شهرسازی گفت: اگر در استانی، تورم بیش از ۳۰ درصد باشد، شورای مسکن می‌تواند ۵۰ تا ۱۰۰ درصد تورم نسبت به تعیین سقف اجاره‌بها اقدام کند.

مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی گفت: برای اولین بار، دولت می‌تواند سقف اجاره‌بها را تعیین کند. اگر در استانی، تورم بیش از ۳۰ درصد باشد، شورای مسکن می‌تواند ۵۰ تا ۱۰۰ درصد تورم نسبت به تعیین سقف اجاره‌بها اقدام کند.

بذرپاش گفت: این قانون جزییات دیگری دارد که به مردم اعلام می شود. قانون بسیار خوبی است و دست دولت را برای مداخله در بازار باز می‌کند که شاهد بازار آرام‌تری برای امسال باشیم.

مصوبه دولت برای حمایت از نهضت ملی مسکن

 در جلسه امروز هیات وزیران، مصوبه حمایتی در جهت حمایت از نهضت ملی مسکن به تصویب رسید.

علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت در حاشیه جلسه هیات دولت  درباره مصوبات جدید دولت گفت: در جلسه امروز هیات وزیران، مصوبه حمایتی در جهت حمایت از نهضت ملی مسکن به تصویب رسید و تامین فولاد و سیمان برای ساخت و ساز برای مسکن حمایتی تضمین شد. وزارت نیرو و صمت مکلف شدند نیازهای لازم برای تامین فولاد و سیمان را تامین کنند. بورس کالا مکلف شد فولاد و سیمان را با نرخ های حمایتی و مناسب تر برای تامین مسکن حمایتی در اختیار بنیاد مسکن قرار دهد تا کنترل بسیاری خوبی بر مصالح ساختمانی مسکن حمایتی انجام شود.

افزایش تهاتر در بازار مسکن با خودرو و میلگرد!

او ادامه داد: دولت مصوبه‌ای هم برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان، صنایع دستی و کسب و کارهای خرد و متوسط که در حوزه صادرات فعال هستند، داشت. بر این اساس بانک مرکزی مجاز شد که رفع تعهد ارزی حاصل از صادرات این سه مجموعه را براساس نرخ توافقی، بپذیرند تا سود بیشتری از صادرات داشته باشند. تسهیلات دیگری هم برای آنها پیش‌بینی شد.

نظر شما