شناسهٔ خبر: 66676160 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

بهادری جهرمی مطرح کرد؛

جزئیات ۳ مصوبه امروز هیات وزیران

بهادری جهرمی مطرح کرد؛ سخنگوی دولت جزئیات سه مصوبه هئیت وزیران در جلسه این هفته را تشریح کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت در پایان جلسه هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره به مصوبات جلسه هسات وزیران گفت: در جلسه امروز هیات وزیران، مصوبه حمایتی در جهت حمایت از نهضت ملی مسکن به تصویب رسید و تامین فولاد و سیمان برای ساخت و ساز برای مسکن حمایتی تضمین شد. وزارت نیرو و صمت مکلف شدند نیازهای لازم برای تامین فولاد و سیمان را تامین کنند. بورس کالا مکلف شد فولاد و سیمان را با نرخ های حمایتی و مناسب تر برای تامین مسکن حمایتی در اختیار بنیاد مسکن و سایر نهادهایی که در طرح نهضت مسکن در حال ساخت مسکن هستند قرار دهد تا کنترل بسیاری خوبی بر مصالح ساختمانی مسکن حمایتی انجام شود.

سخنگوی دولت افزود: مصوبه دیگر هئیت وزیران، حمایت از شرکت های دانش بنیان و حمایت از فعالان شرکت های صنایع دستی و حمایت از کسب و کارهای خرد و متوسطی که در حوزه صادرات فعالیت می کنند است. مطابق این مصوبه به منظور حمایت از سه حوزه، بانک مرکزی مجاز شد نرخ ارزهای حاصل از صادرات سه مجموعه را با نرخ ارز توافقی رفع تعهد ارزی آنان را بپذیرد و کارگروهی که تشکیل شده و جزئیات نرخ ها در آنجا مشخص شده و بسیار به این مجموعه های شرکت های دانش بنیان و صنایع دستی کمک می کند تا صادرات و سود بیشتری داشته باشند. البته تسهیلات دیگری هم در این مصوبه پیش بینی شد و موارد جهت رفع تعهد ارزی برای شرکت های خاص طولانی تری بیشتری پیش بینی شد تا امکان رفع تعهد داشته باشند. روش های گسترده تری هم در این زمینه برای این شرکت ها پیش بینی شده است. امیدواریم کمک زیادی به جهش تولید و جهش صادرات محصولات شرکت های دانش بنیان و صنایع دستی و بنگاه های خرد و کوچک باشد. 

وی تصریح کرد: مصوبه سوم درباره تقویت زیرساخت‌های امنیتی و شبکه و سامانه های دستگاه های اجرایی است. همه دستگاه‌های اجرایی ملکف شدند نیم درصد از هزینه‌ها را صرف ارتقا زیرساخت شبکه حوزه های مرتبط با امنیت شبکه مطابق برنامه ای که با مجموعه های نادر در این حوزه توافق می‌کنند هزینه کرده و کمک شایانی به ارتقا امنیت شبکه در سامانه‌هایی که مردم مخاطب دستگاه‌های اجرایی هستند. 

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما