شناسهٔ خبر: 66667998 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

در مرکز علوم و ستاره شناسی تهران؛

ويژه‌برنامه هفته جهاني نجوم برگزار مي‌شود

صاحب‌خبر -
ويژه‌برنامه هفته جهاني نجوم برگزار مي‌شود
خبرگزاری آریا - برنامه هفته جهانی نجوم با شعار«نجوم ایران همبستگی و تعامل» در مرکز علوم و ستاره‌شناسی تهران برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه یک تهران، سلیمه رودکی معاون اجتماعی و فرهنگی این منطقه اظهار داشت: مرکز علوم و ستاره شناسی تهران برای هجدهمین سال پیاپی، ویژه برنامه هفته جهانی نجوم را با شعار "نجوم ایران همبستگی و تعامل" با هدف ترویج علم نجوم وستاره شناسی بین عموم شهروندان با حضور اساتید، منجمان آماتور و علاقه مندان به علم نجوم در روز چهارشنبه 26 اردیبهشت ماه 1403 ازساعت 18 تا 21 برگزار می کند.
وی در تشریح بخش های مختلف این برنامه گفت: سخنرانی های علمی، برپایی کارگاه های نجوم و فیزیک، برگزاری مسابقه، تقدیر از نفرات برتر المپیاد جهانی نجوم و رصد آسمان شب از برنامه های روز جهانی نجوم در این مرکز است.
رودکی یادآور شد: مراسم هفته جهانی نجوم هر ساله از ‎15 آوریل تا 15 می که ماه در وضعیت تربیع نخست است برگزار می شود و مرکز علوم و ستاره شناسی تهران نیز امسال روز 15 می مصادف با 26 اردیبهشت را به روز جهانی نجوم اختصاص داده است.
وی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه در این روز ماه در روز و شب در ارتفاع مناسبی در آسمان قرار دارد، شرایط رصد کامل ماه مهیا می شود،از این رو از تمامی علاقه مندان به نجوم و آسمان شب، دعوت می شود تا عصر چهارشنبه را با برنامه های متنوع مرکز علوم و ستاره شناسی تهران همراه باشند.
معاون شهردار منطقه یک اعلام کرد: علاقه‌مندان می توانند جهت حضور در برنامه به نشانی میدان قدس- خیابان دزاشیب-خیابان عمار-کوی شهید صالحی(عرفات)- شماره 22- مرکز علوم و ستاره شناسی تهران و یا جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت و اینستاگرام مرکز علوم و ستاره شناسی تهران به آدرس sactehran..ir مراجعه فرمایند.
انتهای پیام/

نظر شما