شناسهٔ خبر: 66667108 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: بورس پرس | لینک خبر

سایت‌ های ۵G از مرز ۱۸۰۰ عبور کرد

در آستانه روز جهانی ارتباطات، سایت نسل پنجم همراه اول در کتابخانه ملی افتتاح شد تا تعداد سایت‌های ۵G از ۱۸۰۰ عبور کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، امروز در آستانه روز جهانی ارتباطات، پروژه های بزرگ ارتباطی همراه اول که شامل راه اندازی سایت 5G و سایت های اینترنت پرسرعت روستایی می شود با دستور رییس جمهور افتتاح و قرارداد خرید تجهیزات بومی اپراتور اول تلفن همراه با سازمان جهاد دانشگاهی دانشگاه خواجه نصیر منعقد شد.

افتتاح سایت 5G همراه اول با دستور رییس‌جمهور

همراه اول به عنوان رکورددار سرعت اینترنت 5G در محیط واقعی و تعداد سایت نسل 5 در ایران با بهره برداری از دومین سایت 5G در اراضی عباس آباد (کتابخانه ملی) با بالاترین فناوری، تعداد سایت های نسل پنجم را به 950 سایت رساند.

اپراتور اول تلفن همراه به درخواست عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و در حضور رییس جمهور، آزمایش سرعت 5G انجام داد و کاربری به شکل ویدیو کنفرانس در پای سایت 5G همراه اول در کتابخانه ملی موفق به دستیابی به سرعت ۱۰۱۳ مگابیت بر ثانیه دانلود شد.

وزیر ارتباطات در این مراسم ضمن ارائه گزارشی اجمالی از وضعیت توسعه شبکه های ثابت و سیار طی یک سال اخیر به رییس جمهور، گفت: از سال گذشته تا کنون 1200 سایت 5G به شبکه اضافه شده که با احتساب 600 سایت قبلی، مجموعا به 1800 سایت نسل پنجمی رسید. امروز به شکل نمادین سایت 5G همراه اول افتتاح می شود و توسعه این فناوری در دستور کار وزارت قرار گرفته است.

انعقاد قرارداد خرید آنتن‌های هیبرید تولید داخل توسط همراه اول

همچنین در جریان مراسم امضای قرارداد خرید تجهیزات بومی اولویت دار شبکه ملی اطلاعات و توسعه صادرات، همراه اول به عنوان حامی صنعت و فرآیندهای بومی سازی فناوری، قرارداد خرید 1000 آنتن هیبرید 32 پورت ‌تولید داخل را با سازمان جهاد دانشگاهی دانشگاه خواجه نصیر امضا کرد.

جایگاه همراه اول در پروژه USO و برقراری ارتباطات روستایی

افتتاح سایت های روستایی همراه اول در دربیدو استان فارس و ابراهیم آباد استان زنجان از دیگر پروژه های ارتباطی افتتاح شده بود که در راستای تعهد به اجرای پروژه های توسعه روستایی USO و اتصال روستاهای بالای 20 خانوار، انجام شد.

با افتتاح سایت های روستایی استان های فارس و زنجان، مجموع سایت های روستایی همراه اول از ابتدای اجرای پروژه USO در سراسر کشور به 5535 سایت در 10276 روستا رسید.

میزان پوشش همراه اول با افتتاح پروژه های امروز در استان فارس به 1424 روستا با 636 سایت جدید و ارتقای فناوری در طرح USO رسید. در زنجان هم پوشش اپراتور اول تلفن همراه با 194 سایت جدید و ارتقای فناوری به 256 روستای بالای 20 خانوار در پروژه USO رسید.

همراه اول به عنوان نخستین و بزرگترین اپراتور تلفن همراه طی عمر کاری بطور مداوم بر نوآوری و پیشرفت فناوری تمرکز داشته تا بتواند نیازهای در حال تکامل مشتریان را برآورده سازد. از این منظر همواره پیشگام در ارائه خدمات ارتباطی سیار، اینترنت پرسرعت مبتنی بر نسل های نوین ارتباطی در اقصی نقاط و ارائه دهنده راه حل های دیجیتال بود.

در این راستا همراه اول توانسته نقشی اساسی در شکل دادن به چشم انداز مخابراتی ایران داشته باشد و ملقب به لوکوموتیو پرقدرت مسیر حرکتی ایران دیجیتال شود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


 

نظر شما