شناسهٔ خبر: 66633730 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون شهردار تهران؛

تشریح آخرین وضعیت آزادراه شهید شوشتری پایتخت

تهران بزرگ - ایرنا - معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با تشریح آخرین وضعیت آزادراه شهید شوشتری اظهار امیدواری کرد با رفع معارضان، این پروژه مهم را تا سال آینده تحویل شهروندان پایتخت دهیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، هادی حق بین روز دوشنبه در بازدید از آخرین وضعیت عمرانی آزادراه شهید شوشتری به خبرنگاران با بیان اینکه این پروژه معارض ملکی دارد، گفت: در حوزه سرخه حصار سه طرح برای عبور از آن محدوده تعریف و توپوگرافی آن نیز تعیین شده است.

وی ادامه داد: برای تسریع در عملیات عمرانی تعداد ماشین آلات را نسبت به سال پیش سه برابر افزایش دادیم تا طبق وعده بتوانیم فاز نخست پروژه شهید شوشتری را امسال آماده بهره‌برداری کرده و تقدیم شهروندان کنیم.

به گفته حق بین، معارضانی در این پروژه وجود دارد ولی همه تلاش خود را بکار گرفته‌ایم تا فاز اول پروژه شوشتری را به بزرگراه بسیج متصل کنیم که این بخش تا شهریور آسفالت ریزی هم خواهد شد.

وی یادآور شد: پیش بینی می‌کنیم تا یکسال آینده در همین دوره مدیریت شهری کل پروژه تکمیل و تقدیم شهروندان شود البته در بخش تعریض و تاسیسات زیرسطحی و البته جابجایی لوله و زیرگذر نظمی و کلهر کارها در حال اجراست.

مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهرداری تهران هم در سخنانی افزود: از سه ماه پیش به صورت پرفشار کار را دنبال می‌کنیم البته سه ماه منتظر بودیم که بتوانیم اشجار را جابجا کنیم هر چند پروژه امروز در تمام جبهه‌ها فعال است.

مهدی صداقتی با بیان اینکه این پروژه به جهت تعریف یکی از کلان پروژه‌های تهران است که رینگ شرقی پایتخت را تکمیل می‌کند، گفت: در گذشته محور افسریه، محور کمربندی شرق بود اما با افتتاح شوشتری یک محور به موازات محور قبلی خواهیم داشت.

وی ادامه داد: امروز عملیات اجرایی ۹ کیلومتر را با سرعت در دست اجرا داریم و در فاز دوم یعنی هفت کیلومتر بعدی باید کمیسیون محیط زیست شورا و دیگر نهادها کمک کنند تا امکان اجرای ادامه طرح وجود داشته باشد.

به گفته صداقتی، تکمیل رینگ شرقی موجب کاهش ترافیک در شرق به غرب پایتخت در محدوده جنوب شرقی و جنوب غربی می‌شود لذا باید به تکمیل طرح در فاز دوم بیشتر توجه شود.

رییس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر تهران هم گفت: تکمیل پروژه‌های ناقصی که در شهر تهران داشتیم در مدیریت شهری ششم در دستور کار قرار گرفت که از جمله آن پروژه شوشتری و ادامه بزرگراه یادگار امام است.

حجت الاسلام سیدمحمد آقامیری افزود: پروژه شهید شوشتری از آن اول هم مهم بود که بعد تبدیل به آزادراه شد ضمن اینکه با وزارت راه و شهرسازی هم تبادلات و همکاری خوبی داشتیم که بتوانیم درآمدی برای شهرداری نیز از این طریق (آزادراه) ایجاد کنیم.

به گفته وی، این پروژه مشکلات زیادی داشت و به مرور متوجه شدیم که بحث ساختن و ساز و عمرانی اش ۱۰ درصد کار است و بیش از ۸۰ درصد کار نیاز به حل مشکل معارضان و بحث‌های امنیتی و نظامی دارد که کار بسیار سختی است.

وی ادامه داد: البته روحیه جهادی مدیریت شهری باعث شد که این پروژه جان بگیرد ضمن اینکه ارتباط خوب شهردار تهران با دولت و ارگان‌های نظامی باعث شده که این پروژه در نهایت اجرایی و کار آن ادامه پیدا کند.

به گفته حجت الاسلام آقامیری، هر چند کیلومتر یک معارض برای این پروژه پیدا می‌شود اما کار اجرایی روند خوبی دارد و امیدواریم فاز یک آن تا پایان امسال افتتاح شود البته اگر بدقولی اتفاق بیفتد پای معارضان است نه موضوع مالی و نبود توان تخصصی شهرداری تهران.

وی یادآور شد: اکنون روند کار این پروژه مثبت است و توان فنی و مهندسی در این خصوص وجود دارد ضمن اینکه پروژه شهید بروجردی هم فاز اولش افتتاح شد و فاز بعدی هم امسال افتتاح می‌شود.

حجت الاسلام آقامیری گفت: پروژه انتهای بزرگراه یادگار امام نیز به دلیل نیاز به احداث تقاطع غیرهمسطح خود پروژه سنگینی است و معارضانی هم دارد اما آن هم سال بعد تکمیل شده و به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی ادامه داد: ۲۰ هزار میلیارد تومان امروز کارهای عمرانی در پایتخت در دست انجام است و تقاطع عیرهمسطح تندگویان و نواب هم که روز اول فکر می‌شد، ساده باشد با وجود معارصان در حال انجام است.

رییس کمیسیون عمران شورای شهر تهران این را هم گفت که یکی از معارضان اتفاقا پارک سرخه حصار و محیط زیست است که سه طرح برای رفع مشکل آنها داریم البته تا تایید نهایی انجام شود، کار ادامه می‌یابد.

شهردار منطقه ۱۵ هم در جریان این بازدید گفت: ۲۳ پلاک در محدوده اجرای پروژه شهید شوشتری برای تملک داشتیم که بعد این پلاک‌ها هم بیشتر شد از این تعداد، ۱۷ پلاک تجاری بود که همه تملک شده و در اختیار معاون فنی شهرداری تهران قرار گرفتند.

محمد شیری افزود: از هشت پلاک مسکونی هم هفت پلاک تملک و پول آن پرداخت شد و صرفا یک پلاک هنوز توافق نکرده که اعمال ماده ۹ برای آن انجام شده اما امروز با این مالک هم توافق خواهیم کرد تا مشکلی برای ادامه اجرا نداشته باشیم.

شهردار منطقه ۱۵ چهارم اردیبهشت ماه در گفت و گویی از تملک و آزاد سازی آخرین معارضان این طرح بزرگراهی سخن گفته و اعلام کرده بود که برای آخرین معارض مسکونی این طرح، مجوز اعمال ماده ۹ از شورای شهر دریافت و پس از ارجاع به دادستانی و طی مراحل قانونی نظر کارشناسی دریافت و ابلاغ شد و در انتظار اجرای رای است، که به محض ابلاغ دستور، پرونده معارضان طرح شهید شوشتری در منطقه ۱۵ بسته خواهد شد.

به گفته محمد شیری، آزادراه شهید شوشتری، بزرگراه امام رضا، آزادگان و شهید نجفی رستگار را به بزرگراه شهید یاسینی وصل می‌کند که با بهره برداری آن، بار ترافیکی بسیج و سه راه افسیریه کاهش محسوسی خواهد داشت.

نظر شما