شناسهٔ خبر: 66635780 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

معارضان ملکی مهمترین مشکل آزادراه شهید شوشتری

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران درباره روند پیشرفت آزادراه شهید شوشتری گفت: معارضانی وجود دارد، ولی تلاش می‌کنیم تا شهریور، مرحله اول طرح شوشتری را به بزرگراه بسیج متصل کنیم.

صاحب‌خبر -

معارضان ملکی مهمترین مشکل آزادراه شهید شوشتری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، هادی حق بین امروز درحاشیه بازدید از آخرین وضع عمرانی آزادراه شهید شوشتری افزود:در حوزه سرخه حصار سه طرح برای عبور از آن محدوده تعریف و توپوگرافی آن نیز تعیین شده است.

وی ادامه داد: برای تسریع در عملیات عمرانی تعداد ماشین آلات را در مقایسه با سال پیش سه برابر افزایش دادیم تا طبق وعده بتوانیم مرحله نخست طرح شهید شوشتری را امسال آماده بهره‌برداری کنیم.

وی یادآور شد: پیش بینی می‌کنیم تا یکسال آینده کل طرح تکمیل شود.

مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهرداری تهران هم در سخنانی گفت: از سه ماه پیش به صورت پرفشار کار را دنبال می‌کنیم البته سه ماه منتظر بودیم که بتوانیم اشجار را جابجا کنیم و اکنون اجرای طرح در تمام جبهه‌ها فعال است.

مهدی صداقتی افزود: با اجرای این طرح رینگ شرقی پایتخت تکمیل می‌شود، در گذشته محور افسریه، محور کمربندی شرق بود، اما با افتتاح بزرگراه شهید شوشتری یک محور به موازات محور قبلی خواهیم داشت.

وی ادامه داد: امروز عملیات اجرایی ۹ کیلومتر را با سرعت در دست اجرا داریم.

وی یاد آور شد: تکمیل رینگ شرقی موجب کاهش ترافیک در شرق به غرب پایتخت در محدوده جنوب شرقی و جنوب غربی می‌شود لذا باید به تکمیل طرح در مرحله دوم بیشتر توجه شود.

شهردار منطقه ۱۵ تهران نیز در جریان این بازدید گفت: ۲۳ پلاک در محدوده اجرای طرح شهید شوشتری برای تملک داشتیم که بعد این پلاک‌ها بیشتر شد از این تعداد، ۱۷ پلاک تجاری بود که همه تملک شده و در اختیار معاون فنی شهرداری تهران قرار گرفتند.

محمد شیری افزود: از هشت پلاک مسکونی هم هفت پلاک تملک و پول آن پرداخت شد و صرفا یک پلاک هنوز توافق نکرده که اعمال ماده ۹ برای آن انجام شده، اما امروز با این مالک هم توافق خواهیم کرد تا مشکلی برای ادامه اجرا نداشته باشیم.

آزادراه شهید شوشتری، بزرگراه امام رضا، آزادگان و شهید نجفی رستگار را به بزرگراه شهید یاسینی وصل می‌کند که با بهره برداری آن، بار ترافیکی بسیج و سه راه افسریه کاهش محسوسی خواهد داشت.

نظر شما