شناسهٔ خبر: 66616687 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

جلوگیری از مرگ هزار و ۵۰۰ کودک در سال با واکسن پنوموکوک و روتا ویروس

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از رونمایی دو واکسن پنوموکوک و روتاویروس که اهمیت زیادی در پیشگیری از بیماری‌ها در کودکان دارد، در ۷ استان کشور خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، بهرام عین اللهی امروز یکشنبه با بیان اینکه واکسن پنوموکوک از باکتری پنوموکوک تشکیل می‌شود، گفت: اجرای این واکسیناسیون از فوت هزار و ۵۰۰ کودک در سال جلوگیری می‌کند.

<div id="video-display-embed-code_11103166"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4231544/11103166?width=600&height=350"></script></div>

وزیر بهداشت افزود: واکسیناسیون پنوموکوک در هفت استان کشور آغاز و درسنین ۲ ماهگی، ۴ ماهگی و ۱۲ ماهگی به صورت تزریقی انجام می‌شود.

بهرام عین اللهی همچنین با بیان اینکه روتاویروس شایعترین عامل اسهال منجر به بستری کودکان زیر یک سال است، گفت: واکسن روتا به صورت خوراکی است که در سنین ۲ ماهگی،۴ ماهگی و ۶ ماهگی به کودکان داده می‌شود.

وزیر بهداشت تاکید کرد: واکسن روتا و پنوموکوک موجب مقاوم سازی در برابر عفونت‌های دستگاه تنفسی و گوارشی در کودکان می‌شود که شایع‌ترین آن بیماری سینه پهلوست.

نظر شما