شناسهٔ خبر: 66616107 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

وزیر بهداشت مطرح کرد:

پیشگیری از مرگ ۱۵۰۰ کودک در سال با واکسن پنوموکوک

وزیر بهداشت مطرح کرد: وزیر بهداشت گفت: با واکسن پنوموکوک از مرگ ۱۵۰۰ کودک در سال پیشگیری خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا، بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت در مراسم رونمایی از واکسن های پنوموکوک و روتاویروس گفت: امروز از دو واکسنی که اهمیت زیادی در پیشگیری از بیماری‌های کودکان دارد، رونمایی می‌کنیم.

وی ادامه داد: واکسن پنوموکوک از باکتری نموکوک تشکیل می‌شود و امروز این واکسن رونمایی می‌شود. بیماری ناشی از این ویروس در کودکان باعث می‌شوند 1500 کودک  فوت شوند. این ویروس علاوه بر سینه پهلو و ضایعات ریوی که در کودک ایجاد می‌کند می‌تواند در ارگا‌نهای دیگر ایجاد ضایعه کند.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: کشور ما از کشورهایی است که در واکسیناسیون پیشقدم بوده است و بالای 90 درصد مردم واکسن می‌زنند و مرگ و میر کودکان قابل توجه کاهش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: واکسیناسیون نموکوک در 7 استان در سنین 2 ماهگی، 4 ماهگی و 12 ماهگی انجام می‌شود که به صورت تزریقی است و روتا نیز واکسن خوارکی است که در سنین 2، 4 و 6 ماهگی به کودکان داده می‌شود با تکمیل زنجیره واکسیناسیون از بیماری در کودکان پیشگیری کنیم.

او درباره درمان رایگان کودکان زیر 7 سال در مراکز درمانی گفت: بیماری در کودکان باعث ضایعاتی می‌شوند که ممکن است برای بچه‌ها پایدار باشند چراکه اعضای بدن نوزاد از بدو تولد تکمیل نشده است و تکمیل در طول سال‌ها است و هر نوع بیماری می‌تواند عوارض پایدار برای کودک داشته باشد و ممکن است فردی به دلیل فقر به دنبال بیماری فرزندش نرود و عارضه ایجاد شود از همین‌رو ما به هیات دولت این پیشنهاد را مطرح کردیم و در هیات دولت و با نظر شخص رییس‌جمهور موافقت شد و امروز به صورت رسمی این کار آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: در تمام مراکز دولتی وابسته به وزارت بهداشت به صورت رایگان خدمات سرپایی و بستری ارائه می‌شود و این افتخار جمهوری اسلامی ایران است که با وجود تحریم‌ها این کار را انجام خواهد داد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما