شناسهٔ خبر: 66614917 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

آمار جدید از حوادث جوی در ۲ ماهه امسال | چند نفر کشته و مصدوم شدند؟

سخنگوی سازمان اورژانس کشور آخرین آمار مرتبط با فوتی‌ها و مصدومان حوادث به‌ویژه حوادث جوی را بیان کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری آنلاین، بابک یکتاپرست سخنگوی سازمان اورژانس کشور با اشاره به افزایش حوادث جوی در سال ۱۴۰۳ اظهار کرد: از اول فروردین تا ۲۱ اردیبهشت سال جاری ۱۴۹۲ نفر در حوادث جوی دچار مصدومیت شده‌اند که این میزان رشد ۹۷ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته است.

وی افزود: همچنین ۴۱ نفر از هموطنان در حوادث جوی فوت کرده‌اند که این آمار رشد ۲ برابری نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است.

مرگ هولناک ۶ نفر بر اثر صاعقه | سیل ۳۵ نفر را با خود برد | ۲ برابر شدن فوتی‌های حوادث جوی در سال جاری

گرد و غبار علت عمده مصدومیت در حوادث جوی

یکتاپرست ادامه داد: گرد و غبار با ۱۰۶۹ مصدوم بیشترین تعداد مصدومان حوادث جوی را داشته است. ریزش کوه باعث مصدوم شدن ۶ نفر و طوفان باعث مصدومیت ۳۵۱ نفر شده است.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور گفت: ۳۶ نفر از هموطنان در سیلاب‌ها جان خود را از دست داده‌اند و ۵ نفر نیز بر اثر اصابت صاعقه فوت شده‌اند.

غرق شدن ۲۰۳ نفر در سال جاری

وی با اشاره به آمار غرق‌شدگی هموطنان در سال جاری بیان کرد: از ابتدای سال تا ۲۱ اردیبهشت ماه، ۲۰۳ نفر در رودخانه‌ها، دریاها، استخرهای شنا، استخرهای کشاورزی، سدها و کانال‌های آب کشاورزی دچار غرق شدگی شده‌اند که از این تعداد ۱۲۸ نفر فوت کرده‌اند.

یکتاپرست ادامه داد: ۷۶ درصد از مصدومان آقا و ۲۴ درصد خانم بوده‌اند. همچنین میانگین سنی مصدومان ۲۲ سال و کم‌سن‌ترین غریق یک پسربچه یک ساله بوده که در محل حادثه جان خود را از دست داده است. مسن‌ترین غریق نیز یک آقای ۸۰ ساله بوده است.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور خاطرنشان کرد: بیشترین موارد غرق‌شدگی در استان‌های بوشهر، فارس،‌ اصفهان، هرمزگان و تهران بوده است.

نظر شما